مقاله بررسی نقش عدالت سازمانی در بروز بی تفاوتی سازمانی (مطالعه موردی: بانک ملی ایران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نقش عدالت سازمانی در بروز بی تفاوتی سازمانی (مطالعه موردی: بانک ملی ایران) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش عدالت سازمانی در بروز بی تفاوتی سازمانی (مطالعه موردی: بانک ملی ایران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش عدالت سازمانی در بروز بی تفاوتی سازمانی (مطالعه موردی: بانک ملی ایران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش عدالت سازمانی در بروز بی تفاوتی سازمانی (مطالعه موردی: بانک ملی ایران) :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر «عدالت سازمانی» بر کاهش «بی تفاوتی سازمانی» در جامعه آماری کارکنان بانک ملی ایران در استان اصفهان طی سال ۱۳۹۲ بوده است. روش پژوهش از منظر جمع آوری داده ها، پیمایشی از منظر شیوه تحلیل، توصیفی همبستگی و از منظر هدف، کاربردی است. در تدوین چارچوب نظریتحقیق از روش کتابخانه ای استفاده شده است. جامعه آماری شامل ۲۵۰۰ نفر بوده و حجم نمونه ۳۳۳ نفر تعیینشده و نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای متناسب با تعداد افراد جامعه آماری در هر طبقه انجام شده است. داده ها به وسیله پرسشنامه محقق ساخته «عدالت سازمانی» و پرسشنامه استاندارد «بی تفاوتی سازمانی» که توسط دانایی فرد و دیگران ساخته شده جمع آوری و به کمک نرم افزار spss تحلیل شد. به منظور سنجش روایی پرسشنامه محقق ساخته از نظرات کارشناسی اساتید وبه منظور سنجش پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که برای پرسشنامه «عدالت سازمانی» عدد ۰/۹۰۴ و برای پرسشنامه «بی تفاوتی سازمانی» عدد ۰/۹۰۶ به دست آمده است. نتایج تحلیل توصیفی داده ها نشان می دهد که کارکنان نسبت به مدیر، ارباب رجوع، کار، همکار و سازمان بی تفاوت نیستند اما اجزای عدالت سازمانی با میانگین های کمتر از متوسط ۳ (بر حسب طیفلیکرت) نشان دهنده وضعیت نامطلوب در این مولفه است. نتایج بررسی آمار استنباطی، تاثیر عدالت سازمانی را برکاهش بی تفاوتی سازمانی تایید می نماید و ضریب تعیین نشان می دهد که ۳۲/۷ درصد از تغییرات بی تفاوتی سازمانی توسط متغیر عدالت سازمانی تعیین می شود. بنابراین یکی از راههای کاهش بی تفاوتی سازمانی کارکنان، تلاش هر چه بیشتر در جهت پیاده سازی عدالت در سازمان و گسترش روز افزون آن خواهد بود. یافته های جانبی و آزمون فرضیه تکمیلی نشان می دهند که متغیرهای جمعیت شناختی شامل (جنسیت، سن، تحصیلات، 😉 برمقیاسهای تحقیق موثر نیستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.