مقاله بررسی عناصر روایی در داستان بازنویسی شده دیو و دلبر توسط کودکان سوم دبستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی عناصر روایی در داستان بازنویسی شده دیو و دلبر توسط کودکان سوم دبستان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عناصر روایی در داستان بازنویسی شده دیو و دلبر توسط کودکان سوم دبستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عناصر روایی در داستان بازنویسی شده دیو و دلبر توسط کودکان سوم دبستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عناصر روایی در داستان بازنویسی شده دیو و دلبر توسط کودکان سوم دبستان :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
به دلیل اهمیتی که داستان در زندگی کودکان دارد و به پایه ریزی افکار آنها کمک میکند. توجه به داستانهایی که برایکودکان نوشته می شود بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین نویسندگان ادبیات داستانی باید به جنبه های مختلف داستانی کهبرای گروه های سنی مختلف کودکان مینویسند، آشنا باشند. لذا نیازمند بررسی میزان درک کودک از جوانب مختلفداستانهایی که برای آنها نوشته می شود هستیم که با انجام تحقیق در زمینه ی روایت داستان توسط کودکان به این مهم دستخواهیم یافت. این مقاله بر اساس نظریه ی روایی پراپ ( ۱۹۲۸ ) در پی پاسخ دادن به پرسش های زیر است: درک کودکان ازداستان با توجه به عناصر روایی موجود در داستانهای بازنویسی شده توسط آنان چگونه است؟ همچنین، جنسیت کودک یعنیدختر و یا پسر بودن، چه تأثیری بر درک کودک از عناصر داستان دارد؟گردآوری داده های تحقیق به روش میدانی است. ابتدا یک گروه سنی خاص از دانشآموزان دبستانی انتخاب میشود. سپس کتاب داستان «دیو و دلیر» که مختص این گروه سنی است، تهیه میشود؛ البته در انتخاب کتاب داستان باید دقت میشد تا داستان از لحاظ محتوایی، عناصری را که تحقیق بر پایهآنها مورد ارزیابی قرار میگیرد، دارا باشد. روش تحقیق در این پژوهش به صورت تحلیل محتوا و توصیفی است، یعنی محتوایدستنوشتههای دانشآموزان که پیکرهی تحقیق ما را تشکیل میدهند، به لحاظ کمیمورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند کهاینتجزیه و تحلیل بر اساس عناصر مطرح شده در نظریه روایی پراپ ( ۱۹۲۸ ) میباشد و سپس نتایج تفسیر میگردند. هر کودکهنگام روایت داستانی که قبلاً آن را خوانده است، بر اساس سطح دانش و دیدگاه خود نسبت به داستان، رویدادهای داستان رابازنویسی می کند. توانمندی کودک که در درک و بیان عناصر روایی داستان بسته به جنسیت کودک متفاوت می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.