مقاله تبیین محکم و متشابه بر محوریت نظر علامه طباطبائی در تفسیر المیزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبیین محکم و متشابه بر محوریت نظر علامه طباطبائی در تفسیر المیزان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبیین محکم و متشابه بر محوریت نظر علامه طباطبائی در تفسیر المیزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین محکم و متشابه بر محوریت نظر علامه طباطبائی در تفسیر المیزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبیین محکم و متشابه بر محوریت نظر علامه طباطبائی در تفسیر المیزان :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
محکم و متشابه از دانش هایی است که ابزار شناخت ،بیان درست قرآن مجید و آسانی ورود به تفسیر قرآن را فراهم می آورد ، بنابراین فهم متشابهات قرآن که مراد و مقصود از ظاهر لفظ بدون دلیل فهمیده نمی شود ، از جایگاه عظیمی برخوردار است . در این مقاله با روش توصیفی – تحلیلی سعی بر این است که تعریف جامعی از این علم و راه حل ارائه شده برای فهم متشابهات بنا بر محوریت نظر علامه طباطبائی در تفسیر المیزان ارائه شود . نتایج خاصله بیانگر این است که علامه ضمن نقد و رد ۱۶ دیدگاه از مفسرین وعلما پیرامون معنای محکم و متشابه بیان می دارد که آن چه از آیه شریفه به روشنی ظاهر می شود . خلاف همه این اقوال است و آیات متشابه به گونه ای است که مقصود از آن برای فهم شنونده روشن نیست اما با مراجعه و کمک از آیات محکم معنای آیات متشابه مشخص می شود . محکمات «آیات متضمن اصول مسلمه قرآنی » و متشابهات «آیات متضمن فروع » است . مراد از پیروی از آیات متشابه ، پیروی علمی است ، و این وقتی مذموم است که بدون رجوع به محکم باشد . راسخان در علم، تاویل متشابهات را می دانند و نسبت باین گونه مطالب باید تصدیق اجمالی داشت و واقع و حقیقت را به خدا و پیغمبرش ارجاع داد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.