مقاله بررسی سازماندهی زمان در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی سازماندهی زمان در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی سازماندهی زمان در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سازماندهی زمان در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی سازماندهی زمان در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
بررسی حاضر سازماندهی زمان آموزش را در اجرایی شدن سند تحول بنیادین دوره ی ابتدایی مورد توجه قرار می دهد. دوره یابتدایی که شالوده و زیر بنای دوره های تحصیلی دیگر است بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری سرلوحه ی برنامه های تحولبنیادین قرار گرفته است که سازماندهی زمان یکی از مؤلفه های اجرایی شدن آن به شمار می رود. این پژوهش از نوع تحلیلی -توصیفی بوده که نتایج آن بر اساس آمار و داده های ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است،یافته ها این تحقیق نشان می دهد: نتایج سازماندهی زمان آموزش در کنار سایر مؤلفه های آموزشی نظیر معلم، فضا، تجهیزاتمناسب و فن آوری نمایان خواهد شد. فشرده کردن زمان آموزش در طول روز اگر چه موجب کاهش هزینه های آموزشی خواهد شد،اما خستگی دانش آموز، معلم و پایین آمدن کیفیت آموزشی را به همراه خواهد داشت. همچنین نتایج دیگر بیان می کند که بینزمان رسمی آموزش با زمان واقعی آن در مدارس کشور فاصله وجود دارد. در دوره ابتدایی که باید در طول سال تحصیلی ۸۰۰ جلسهدرسی تشکیل گردد، با احتساب تعطیلات سالانه ۷۴۲ جلسه آموزشی و درسی در مدرسه تشکیل می گردد، یعنی ۵۲ جلسه کمتر ازآنچه مقررشده است. از طرفی بین میزان فعالیت آموزگاران و دبیران در مدارس تفاوت مشاهده می شود، زیرا معلمان ابتدایی در طولسال ۶۳ روز بیشتر از دبیران در مدرسه حضور می یابند، این در حالی است که آموزگاران نسبت به معلمان دوره راهنمایی و متوسطه۱۲۷ ساعت بیشتر در طول سال تحصیلی فعالیت آموزشی انجام می دهند. با توجه به جایگاه و اهمیت دوره آموزش ابتدایی، پژوهشحاضر این مساله را مورد توجه قرار داده است که نقش سازماندهی زمان بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین چگونه است؟ و به منظورکیفیت بخشی به فعالیت ها و برنامه های مصوب وزارت آموزش و پرورش چه راهکارهایی باید ارائه گردد؟

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.