مقاله شبیه سازی سه بعدی جریان بر روی جام های پرتابی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شبیه سازی سه بعدی جریان بر روی جام های پرتابی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شبیه سازی سه بعدی جریان بر روی جام های پرتابی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شبیه سازی سه بعدی جریان بر روی جام های پرتابی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شبیه سازی سه بعدی جریان بر روی جام های پرتابی :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
جامهای پرتابی زمانی برای استهلاک انرژی استفاده می شوند که سرعت جریان در پایین دست بیشتر از حدود ۲۰-۱۵ متر بر ثانیه باشد (فیشر و هگر، ۱۹۹۸). طراحی بهینه این سازه باعث جلوگیری از پدیده فرسایش در پایین دست و محل فرود آمدن جت خروجی می شود. آنالیز جریان های سطح آزاد بر روی سطوح منحنی مانند جام ها همواره یکی از مشکلات مطرح در هیدرودینامیک بوده است. ژوان و هگر در سال ۲۰۰۰ به صورت آزمایشگاهی به بررسی هندسه جام پرتابی و همچنین عدد فرود جریان بر توزیع فشار بر روی آن پرداختند. آن ها همچنین به بررسی جت خروجی از جام در شرایط مختلف هیدرولیکی پرداخته و نتایج را با روابط تئوری مقایسه کردند. هلر وهمکاران در سال ۲۰۰۵ به بررسی شرایط مختلف هیدرولیکی بر روی جام های پرتابی پرداختند و بیان کردند که نتایج وابستگی زیادی به عدد فرود جریان، انحنای نسبی جام و زاویه پرتابه دارد. اشنایدر و همکاران در سال ۲۰۰۸ مطالعات خود را بر روی جام های مثلثی و به صورت آزمایشگاهی انجام دادند و مشخصات جت خروجی از جام در شرایط مختلف هیدرولیکی را بررسی کردند. فیشر و هگر ( ۲۰۱۰) به بررسی هواده بر روی جام های مثلثی پرداختند و پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه کردند. همچنین فیشر در سال ۲۰۱۲ به بررسی زاویه پرتاب جت از جام پرداخت و رابطه ای ارائه کرد که در آن اثر شیب های تند لحاظ شده بود. تاکنون مطالعات زیادی بر روی جریان های عبوری از روی جام های پرتابی برای توزیع فشار و سرعت صورت گرفته است (سیاو و هابارد ۱۹۵۳، سیاو و همکاران ۱۹۸۸ ). در سال های اخیر استفاده از نرم افزارهای دینامیک سیالات محاسباتی گسترش فراوانی یافته است. حجتی و صالحی نیشابوری در سال ۱۳۹۲ به صورت دو بعدی با استفاده از نرم افزار فلوئنت جریان بر روی جام های مثلثی را شبیه سازی کردند و یک رابطه برای برد جت های خروجی از جام ارائه کردند. جورابلو و همکاران در سال ۲۰۱۱ با استفاده از نرم افزارFluent به بررسی پروفیل جریان عبوری و همچنین پروفیل فشار بر روی جامهای پرتابی در شرایط مختلف هیدرولیکی پرداختند و نتایج شبیه سازی را با نتایج آزمایشگاهی مقایسه کردند و تطابق خوبی بین این دو بدست آوردند. شایان ذکر است مطالعات عددی زیادی در سال های اخیر انجام شده است که حاکی از توانایی نرم افزارهای موجود در شبیه سازی پدیده های هیدرولیکی می باشد( یزدی و همکاران ۲۰۱۰ ، رحیم زاده و همکاران ۲۰۱۰ ، مقصودی و همکاران ۲۰۱۰ ، رحیم زاده و همکاران ۲۰۱۲ ، مقصودی و همکاران ۲۰۱۲ ). با توجه به مطالعات صورت گرفته در گذشته در این تحقیق با استفاده از نرم افزار Flow-3D به بررسی شرایط جریان بر روی سازه جام در شرایط مختلف هیدرولیکی و سازه ای پرداخته شد و نتایج به دست آمده با نتایج آزمایشگاهی و نتایج مدل عددی Fluent و همچنین نتایج تئوری مقایسه گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.