مقاله بررسی تاثیر آسیب های اجتماعی بر میزان مهارتهای زندگی در دانشجویان دانشگاه پیام نور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر آسیب های اجتماعی بر میزان مهارتهای زندگی در دانشجویان دانشگاه پیام نور دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر آسیب های اجتماعی بر میزان مهارتهای زندگی در دانشجویان دانشگاه پیام نور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر آسیب های اجتماعی بر میزان مهارتهای زندگی در دانشجویان دانشگاه پیام نور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر آسیب های اجتماعی بر میزان مهارتهای زندگی در دانشجویان دانشگاه پیام نور :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آسیبهای اجتماعی بر میزان مهارت های زندگی در دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۳ دانشگاهپیام نور شهرستان آبدانان می پردازد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیه دانشجویان ورودی در سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳تشکیل داده اند، که از میان آنها ۱۱۳ نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده بعنوان افراد مورد تحقیق انتخاب شده اند. روش به کار رفته روش توصیفی از نوع همبستگی و ابزار گردآوری داده های پژوهش شامل دو پرسشنامه آسیب های اجتماعی نجفی و همکاران (۱۳۹۱) و پرسشنامه گلزاری (۱۳۸۶) است. یافته های این پژوهش با توجه به تحلیل های آماری نشان می دهد که بین آسیب های اجتماعی با میزان مهارتهای زندگی دانشجویان رابطه وجود دارد: چون مقدار (p<0/001) بوده و کمتر از سطح معنی داری ۰۰۵ می باشد که این نشان دهنده وجود ارتباط معنی دار بین دو متغیر مذکور می باشد. همچنین در فرضیه دوم بین سوء مصرف مواد مخدر با میزان مهارت های زندگی دانشجویان رابطه وجود دارد. چون مقدار (p<0/001) بوده و کمتر از سطح معنی داری ۰۰۵ می باشد که این نشان دهنده وجود ارتباط معنی دار بین دو متغیر مذکور می باشد. از سوی دیگر در فرضیه سوم بین خودکشی با میزان مهارت های زندگی دانشجویان ارتباط معنی داری وجود دارد؛ چون مقدار (p<0/001) بوده و کمتر از سطح معنی داری ۰۰۵ می باشد که این نشان دهنده وجود ارتباط معنی دار بین دو متغیر مذکور می باشد. بنابراین در فرضیه چهارم بین خودکشی با میزان مهارتهای زندگی دانشجویان ارتباط معنی داری وجود دارد؛ چون مقدار (p<0/001) بوده و کمتر از سطح معنی داری ۰۰۵ می باشد که این نشان دهنده وجود ارتباط معنی دار بین دو متغیر مذکور می باشد. نتایج پژوهش نشان داد آگاهی و به کارگیری مهارت های زندگی نقشمهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و این امر می تواند در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها برای کاهش آسیب هایاجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.