مقاله رابطه ی خودکار آمدی تحصیلی و فراشناخت با رفتار کمک طلبی تحصیلی در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه ی خودکار آمدی تحصیلی و فراشناخت با رفتار کمک طلبی تحصیلی در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه ی خودکار آمدی تحصیلی و فراشناخت با رفتار کمک طلبی تحصیلی در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه ی خودکار آمدی تحصیلی و فراشناخت با رفتار کمک طلبی تحصیلی در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه ی خودکار آمدی تحصیلی و فراشناخت با رفتار کمک طلبی تحصیلی در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان :

تعداد صفحات:۸
چکیده:
نیومن ۱۹۹۸ کمک طلبی تحصیلی را جستجوی کمک از دیگران به هنگام روبه روشدن با ابهام و دشواری در امر تحصیل بیان می کند. یکی از عوامل مهمی که با رفتار کمکطلبی تحصیلی مرتبط است، خودکارآمدی فرد است. خودکارآمدی به باور فرد که میتواند کاری را با موفقیت انجام دهد، گفته می شود (وولفلک ۲۰۰۷ ) شواهد تجربی نشان می دهد که مفهوم خودکارآمدی تحصیلی در پیشبینی و ، تب ی ین الگوهای رفتاری افراد در بافت های مختلف مؤثر میباشد. عامل دیگری که با کمک طلبی ارتباط دارد، فراشناخت است . کدیور ۱۳۸۳ ) ) فراشناخت را به عنوان دانش فرد دربارهی نظام شناختی خود و چگونگی کنترل آن تعریف میکند و بر این باور است که فراشناخت، شناختی ورای شناخت و تفکر عادی است. فراشناخت در رفتارهای کمک طلبی نیز نقش دارد . دانشآموزانی که فراشناختی ضعیفی دارند در توانایی تشخیص این که آن چه را میخوانند، نمیفهمند، مشکل دارند. بنابراین، گاهی دانشآموزان به این دلیل از کمک- طلبی اجتناب میکنند که هنوز متوجه نشده اند که مطلب را نفهمیده اند (فوچز ۴و فوچز، ۱۹۹۸ ) آسوس، هینشاو، مندوزا- دنتون و پیج- ) گولد ۲۰۱۰ ) دریافتند که خودکارآمدی تحصیلی با کمک طلبی رابط هی مثبتی دارد، چرا که اگر دانش آموزان خود را کارآمد بدانند، در صورت نیاز به کمک احتمالاً از آن اجتناب نخواهند کرد زیرا که نگران قضاوت منفی دیگران نیستند. البته پژوهش مادنی ۲۰۰۸ نشان داد که برخی دانش آموزان با خودکار آمدی بالا از کمک طلبی اجتناب می کنند که این شاید به دلیل احساس تهدید خود یا گرایش به برآورد بیش از حد خودکارآمدی فرد باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.