مقاله بررسی رویکرد های یادگیری سطحی، استراتژیک و عمیق در دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رویکرد های یادگیری سطحی، استراتژیک و عمیق در دانشجویان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رویکرد های یادگیری سطحی، استراتژیک و عمیق در دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رویکرد های یادگیری سطحی، استراتژیک و عمیق در دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رویکرد های یادگیری سطحی، استراتژیک و عمیق در دانشجویان :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رویکردها ی یادگیری سطحی، استراتژیک وعمیق دردانشجویان بااستفاده ازروش تحقیق توصیفی – پیمایشی بوده است این پژوهش روی۳۸۰ نفر از دانشجویان به تفکیک ۱۵۰دانشجوی پسر و۲۳۰ دانشجوی دخترانجام شده است نمونه هابه روش نمونه گیری طبقه ای متناسب باحجم مشخص شدند.برای گردآوری داده های موردنیاز پژوهش ازپرسشنامه برگرفته ازپرسشنامه رویکردها ومهارت های مطالعه برای دانشجویان تیت وهمکاران (۱۹۹۸) استفاده شده است. تجزیه وتحلیل آماری دادها با استفاده ازآزمون t تک متغیره ومسقل؛ تحلیل واریانس؛وازمون تعقیبی توکی صورت گرفته است. نتایج نشان داددانشجویان ازرویکردهای استراتژیک وسطحی برای یادگیری در سطح زیادوازرویکرد عمیق درحدمتوسط استفاده می کنند.به عبارت دیگر ۴۷درصد دانشجویان درمطالعه ویادگیری خودازرویکرداستراتژیک بهره می گیرندکه انگیزه اصلی دراستفاده ازآن، به پایان رساندن دوره تحصیلی بابالاترین نمره وباهرگونه ابزارممکنه است. ۳۵درصد دانشجویان ازرویکرد سطحی برای یادگیری استفاده می کنند که بااین رویکرد دانشجو صرفأدرصددحفظ مطالبی است که گمان می کنددرموقع ارزشیابی نیاز به دانستن آنهادارند،وفقط ۱۸ درصدازدانشجویان ازرویکردعمیق استفاده می کنند که درآن کشش درونی، فردرابه درک وفهم موضوعات ترغیب می کند.ازجمله توصیه هادراین راستا توجه به استفاده ازمنابع جدیدوبه روزبودن اطلاعات اساتید ودرگیر کردن دانشجویان دراطلاعات علمی جدیددرقالب روش های فرآیندمحورکه این امر موجب گرایش دانشجویان به استفاده ازرویکرد مناسب یادگیری یعنی از نوع عمیق می شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.