مقاله اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه شهر لوشان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه شهر لوشان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه شهر لوشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه شهر لوشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه شهر لوشان :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
مدیریت هیجانات به منزله فرآیندهای درونی و بیرونی است که مسئولیت کنترل، ارزیابی و تغییر واکنش های عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف او بر عهده دارد و هر گونه اشکال و نقص در تنظیم هیجانات می تواند فرد را دربرابر اختلالات روانی چون اضطراب و افسردگی آسیب پذیر ساد. پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر لوشان انجام شده است. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون ۴ گروهی بوده است. جامعه ی آماری شامل کلیه ی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر لوشان (۳۷۰ نفر) در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ بودند که از بین آنها بر اساس نمره افراد در آزمون های اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان افرادی که نمره ای بالاتر از نمره برش اخذ کرده بودند (نمره بالا در این آزمون نشان دهنده اختلال است) و علاقه مندی و تمایل جهت شرکت در جلسات، اراد نمونه مشخص گردیدند و به صورت تصادفی در ۴ گروه ۱۵ نفری (دو گروه آزمایشی و دو گروه گواه) قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه ی اضطراب امتحان ساراسون و پرسشنامه ی هراس اجتماعی اسپین بود. در این پژوهش، گروه های آزمایشی در مدت ۸ جلسه، هفته ای یک جلسه، برنامه ی مدیریت هیجان را آموزش دیدند و گروه های کنترل آموزشی دریافت نکردند. پس از آموزش، مجدداً اضطراب اجتماعی و اضطراب امتحان اعضای هر گروه مورد اندازه گیری قرار گرفت. دادهها از طریق تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکوا) تحلیل شد. یافته ها نشان داد که اثر آموزش مدیریت هیجان بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی معنادار بوده است (P<0/01).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.