مقاله اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیک (مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی) بر اضطراب پیشرفت دانش آموزان دبیرستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیک (مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی) بر اضطراب پیشرفت دانش آموزان دبیرستانی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیک (مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی) بر اضطراب پیشرفت دانش آموزان دبیرستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیک (مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی) بر اضطراب پیشرفت دانش آموزان دبیرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیک (مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی) بر اضطراب پیشرفت دانش آموزان دبیرستانی :

تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی مداخله رفتار درمانی دیالکتیک، به کمک سه مهارت تحمل آشفتگی، توجه آگاهی، و نظم بخشی هیجانی، بر کاهش علائم اضطرابی امتحان در بین دختران مقطع دبیرستان بوده است. پژوهش حاضر مطالعه ای از نوع نیمه آزمایشی، با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بوده و بدین منظور از میان ۴۱۲ دانش آموزان دختر در مقطع دبیرستان به روش تصادفی خوشه ای در پنج ناحیه آموزشی تبریز نمونه گیری به عمل آمده و در دو گروه آزمایش و کنترل (با علائم اضطرابی بالا) هر یک به تعداد ۳۳ نفر قرار گرفتند و هشت جلسه مشاوره گروهی مبتنی بر رویکرد رفتار درمانی دیالکتیک (مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی، نظم بخشی هیجانی) برای گروه آزمایش هفته ای یکبار به اجرا درآمد. از پرسشنامه های ویزگی های جمعیت شناختی و اضطراب امتحان (TAI) برای جمع آوری داده ها استفاده شد. برای تحلیل دادهها، روش تحلیل کوواریانس با استفاده از نرم افزار SPSS بر روی گروه آزمایش و گروه کنترل انجام شد. یافته های پژوهش نمایانگر این موضوع بود که مداخله رفتار درمانگری دیالکتیک (مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهانه، نظم بخشی هیجانی )، در کاهش سطح اضطراب امتحان اثربخش بود. با توجه به نتایج به دست آمده، این پژوهش می تواند در طراحی برنامه های پیش گیرانه، توانمندسازی نوجوانان و مداخلات درمانی مفید واقع شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.