مقاله بررسی رابطه کیفیت زندگی با سرمایه اجتماعی و پایگاه اقتصادی – اجتماعی (مطالعه موردی : دانشجو معلمان دختر دانشگاه تربیت معلم شهر کرج)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه کیفیت زندگی با سرمایه اجتماعی و پایگاه اقتصادی – اجتماعی (مطالعه موردی : دانشجو معلمان دختر دانشگاه تربیت معلم شهر کرج) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه کیفیت زندگی با سرمایه اجتماعی و پایگاه اقتصادی – اجتماعی (مطالعه موردی : دانشجو معلمان دختر دانشگاه تربیت معلم شهر کرج)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه کیفیت زندگی با سرمایه اجتماعی و پایگاه اقتصادی – اجتماعی (مطالعه موردی : دانشجو معلمان دختر دانشگاه تربیت معلم شهر کرج)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه کیفیت زندگی با سرمایه اجتماعی و پایگاه اقتصادی – اجتماعی (مطالعه موردی : دانشجو معلمان دختر دانشگاه تربیت معلم شهر کرج) :

تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
مفهوم کیفیت زندگی از مفاهیمی است که از نیمه دوم قرن بیستم و از جنبه های مختلف مورد نظر نظریه پردازان شاخه های مختلف علوم اجتماعی قرار گرفته و نهادها وسازمان ها ضمن توجه به این مفهوم، با استفاده از شاخص های متعدد اقدام به سنجش آن نموده اند و تلاش زیادی برای تشخیص عوامل مؤثر بر آن و نیز پیامدهای آن در زندگی فردی و جمعی انسان ها انجام داده اند. با اینکه کیفیت زندگی مفهوم جدیدی نیست و ریشه طرح آن را تا «آثار ارسطو وقتی از رابطه بین کیفیت زندگی هنگام شادی و ارزش های ذهنی افراد سخن می گوید» (مختاری و نظری، ۱۵:۱۳۸۹) پی گیری نموده اند، با این حال در تعریف، همچون بسیاری از مفاهیم دیگری که در ارتباط با زندگی اجتماعی انسان معنا پیدا می کند توافق جمعی وجود ندارد، هر چند اغلب مردم به طور فطری معنای آن را درک می کنند. نظریات و موضوع گیری های متفاوت در این زمینه موجب شده تا برخی آن را مترادف یا احساس خوشبختی دانسته و با ارزش هایی نظیر شادی، موفقیت، سلامتی و رضایمندی مرتبط بدانند و برخی نیز بر درک افراد از حوادث و رویدادهای تأثیر گذار بر زندگی به عنوان کیفیت زندگی یاد کنند، و عده ای نیز بر آن باشند که کیفیت زندگی جنبه های مثبت و منفی زندگی را در کنار هم درنظر می گیرد و دارای چند بعد متعدد است. همچنین تعاریف و استانداردهایی که برای ارزیابی کیفیت زندگی در جوامع مختلف وجود دارند، به دلیل تنوع فرهنگی موجود در جوامع قابل ارزیابی است. اما به طور خاص، گروه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی آن را چنین تعریف کرده است: «دریافت های مشخص فرد از جایگاه زندگی اشت با توجه به فرهنگ و نظام ارزشی که در آن زندگی می کند و متأثر از اهداف، انتظارات و استانداردهای مورد نظر است.» (کریملو و همکاران، ۷۴:۱۳۸۹) با این تعریف به نظر می رسد که کیفیت زندگی موضوعی کاملاً فردی بوده و بر درک افراد از جنبه های مختلف زندگی استوار است ولی از آن جایی که فرد جدای از جامعه و زندگی اجتماعی نیست می توان گفت که کیفیت زندگی علاوه بر جنبه های فردی، وجوه اجتماعی مهمی نیز به همراه دارد چنانچه کیفیت زندگی خوب می تواند با ایجادخوشبینی و از بین بردن احساس بی قدرتی و بی اعتمادی در بین مردم فرآیند توسعه را تسریع و ضمن سلامت و سعادت فرد، بقای جامعه را تضمین نماید و متقابلاض تنزل آن فضای بی اعتمادی و بی رغبتی برای مشارکت در زندگی اجتماعی و حتی بروز انواع انحرافات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.