مقاله ارزیابی رویکردهای نوین توسعه ی شهری در بهره وری انرژی مصرفی شهرها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی رویکردهای نوین توسعه ی شهری در بهره وری انرژی مصرفی شهرها دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی رویکردهای نوین توسعه ی شهری در بهره وری انرژی مصرفی شهرها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی رویکردهای نوین توسعه ی شهری در بهره وری انرژی مصرفی شهرها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی رویکردهای نوین توسعه ی شهری در بهره وری انرژی مصرفی شهرها :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
با روند رو به افزایش جمعیت شهری پیش بینی می شود در هزاره ی اخیر تقریباً نیمی از جمعیت جهان در شهرها ساکن باشند یعنی در مکان هایی که بیشترین مصرف منابع و بیشترین تولید آلودگی ها را دارند. الگوی نادرست فعالیت های انسان شهر نشین، در کنار توسعه ی نادرست شهرها باعث برهم خوردن نظم محیط زیست گردیده و بشریت را با مشکلات عدیده ای همچون کمبود انرژی روبرو ساخته است. از این رو در مقاله ی حاضر با توجه به نقش شهر و نواحی شهری به طور مستقیم و شهرسازی و ساخت فیزیکی شهر به طور غیر مستقیم در صرف منابع انرژی و با هدف کاهش مصرف و افزایش کارایی انرژی در شهر، تئوری های نوین توسعه شهری با رویکرد پایداری، همچون توسعه شهری فشرده و درون گرا (compact city) در مقابل شهرسازی گسترده (urban sprawl) و توسعه حمل و نقل محور (TOD) مورد بررسی قرار می گیرند تا از جنبه ی میزان کارایی و بهره وری انرژی مصرفی در شهر با توجه به مهمترین عوامل مؤثر در شکل گیری اصول آنها، یعنی میزان تراکم بافت شهری، نحوه ی توزیع و پراکنش کاربری ها و سیستم حمل و نقل شهری، ارزیابی شوند. روش تحقیق این مقاله، توصیفی- تحلیلی و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای است و در انتها با مقایسه و جمع بندی موارد بررسی شده آشکار می گردد که دو الگوی توسعه ی شهری فشرده و توسعه ی حمل و نقل محور با توجه به متراکم سازی بافت شهری، استفاده ی مختلط از زمین های شهری، تأکید بر دسترسی پیاده و دوچرخه و کاهش استفاده از اتومبیل و تأکید بر استفاده از حمل و نقل همگانی، نسبت به الگوی توسعه ی شهری گسترده در راستای اهداف ذکر شده دارای کارائی بیشتری هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.