مقاله بررسی عامل سن مناسب در فرایند یادگیری زبان های خارجی در نظام آموزش رسمی کشور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی عامل سن مناسب در فرایند یادگیری زبان های خارجی در نظام آموزش رسمی کشور دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عامل سن مناسب در فرایند یادگیری زبان های خارجی در نظام آموزش رسمی کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عامل سن مناسب در فرایند یادگیری زبان های خارجی در نظام آموزش رسمی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عامل سن مناسب در فرایند یادگیری زبان های خارجی در نظام آموزش رسمی کشور :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
پیشینه آموزش زبان های خارجی در کشور ما به طور جدی از دوران دارالفنون و آشنایی ایرانیان با آموزش های اروپایی آغاز گشت. در ابتدا آموزش زبان فرانسه و تا حدودی زبان آلمانی در مدارس مدرن ایران رواج یافت اما با گسترش نفوذ حوزه فرهنگ و سیاست آنگلو-آمریکایی، زبان انگلیسی به عنوان مهمترین زبان خارجی در کشور ما مطرح گردید. نفوذ زبان انگلیسی در ایران همسو با جریان بین المللی قدرت گرفتن زبان انگلیسی در جهان بوده است. کریستال(۲۰۰۳) معتقد است که زبان انگلیسی، زبان اول چهارصد میلیون گویشور و زبان دوم تقریبا همین تعداد گویشور در هفتاد و پنج کشور جهان است و تعداد فراگیران این زبان را بیش از یک میلیارد نفر برآورد می کند . حضور چشمگیر و نافذ این زبان در عرصه های مختلف از جمله سیاست ، اقتصاد، پزشکی، ورزش ، رسانه، و اینترنت در حالی انکار ناپذیر می نمایدکه رشد تعداد گویشوران و فراگیران این زبان در سده اخیر فزونی شتابنده ای گرفته است و آن گونه که پنی کوک (۱۹۹۴و۲۰۰۷) معتقد است انگلیسی در سال ۱۶۰۰ زبان تنها شش میلیون گویشور بوده که این تعداد در سال ۱۷۰۰ به اندکی بیش از هشت میلیون رسیده و این رقم در سالهای ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ به ترتیب به سی و صدو بیست میلیون نفر افزایش یافته است.آموزش رسمی زبان انگلیسی در مدارس ایران به سال ۱۳۱۷-۱۳۱۸ باز می گردد که در آن سال و با حمایت وزارت فرهنگ آن زمان مجموعه شش جلدی کتاب های زبان انگلیسی برای تدریس در مقطع شش ساله دبیرستان توسط گروهی از مولفان ایرانی و غیر ایرانی تدوین و منتشر گردید. این مجموعه از کتاب ها حدود ربع قرن و تا سال ۱۳۴۳ که با مجموعه موسوم به کتاب های سطح بندی شده جایگزین شدند مورد استفاده قرارگرفتند. در مجموعه جدید، مولفان کوشیده بودند از روش های تدریس سنتی مانند روش مستقیم به جریان غالب آن دوران به ویژه روش دیداری- شنیداری و آموزش موقعیت محور تغییر جهت داده و تحولات آموزش زبان در آن دوران را در محتوای کتاب های تالیف شده لحاظ کنند. این مجموعه از کتاب های آموزش زبان انگلیسی نیز تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس تدریس می شد و از سال ۱۳۶۱ با مجموعه دیگری از کتاب ها جایگزین گردید.(فروزنده،۲۰۱۱)آموزش زبان انگلیسی پس از انقلاب اسلامی تحت تاثیر تحول در نظام آموزشی کشور (از جمله افزوده شدن مقطع راهنمایی تحصیلی) تغییرات شکلی و محتوایی فراوانی یافت و تدریس زبان انگلیسی از سال نخست مقطع راهنمایی تحصیلی آغاز می گردید (هرچند یک بار در سال های ابتدایی دهه شست آموزش زبان از محتوای آموزشی سال اول راهنمایی حذف و آموزش آن به سال دوم وا نهاده شد اما در بازنگری مجدد آموزش این درس دوباره از سال اول مقطع راهنمایی از سرگرفته شد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.