مقاله مقایسه تاثیر عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری در شرکتهای حبابی و غیرحبابی (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه تاثیر عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری در شرکتهای حبابی و غیرحبابی (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه تاثیر عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری در شرکتهای حبابی و غیرحبابی (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه تاثیر عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری در شرکتهای حبابی و غیرحبابی (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه تاثیر عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری در شرکتهای حبابی و غیرحبابی (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) :

تعداد صفحات:۳۰
چکیده:
حباب قیمتی را به طور ساده می توان افزایش شدید و پیوسته در قیمت یک دارایی یا مجموعه ای از دارائیها در حالتی تعریف کرد که افزایش اولیه در قیمت ناشی از انتظارات افزایی قیمت و در نتیجه جذب خریداران جدید- اغلب سفته بازان علاقه مند به سود ناشی از معامله ی دارایی و نه استفاده از ظرفیت درآمدزایی آن هستند- بوده است. این افزایش قیمت اغلب با یک سری انتظارات معکوس و کاهش شدید قیمتها همراه بوده که اغلب منجر به ایجاد بحرانهای مالی می شود. در این تحقیق، ابتدا به بررسی وجود یا عدم وجود حباب قیمتی در بازار سرمایه ایران پرداخته شده است. شرکت های پذیرفته شده در برس اوراق بهادار تهران در دوره ۱۰ ساله ۱۳۸۰/۱/۱ الی ۱۳۹۰/۱/۱ (۱۶۰ شرکت) به صورت دوره های فصلی و از طریق آزمون های ریشه واحد (دیکی فولر تعمیم یافته) فیلیپس پرون و هم انباشتگی جمعی سری مورد بررسی قرار گرفتند وجود حباب قیمتی در برخی دوره ها اثبات شد. نتایج نشان داد که از تعداد کل ۶۴۰۰ شرکت- فصل مورد بررسی، ۴۰۳۲ عدد حبابی و ۲۳۶۸ عدد از آنها غیرحبابی بودند. از آنجائیکه ضریب تعیین (R(2)) شرکت- فرص های حبابی عموماً از ضریب تعیین (R(2)) شرکت- فصل های غیرحبابی بیشتر است، می توان نتیجه گرفت که تأثیر متغیرهای مستقل ((Index(I,t), CFR(I,t, FundQ(1,t), Q(I,t-(Mkt) بر متغیر وابسته ((Inv(I,t) در شرکت- فصل های حبابی بیشتر از شرکت- فصل های غیرحبابی می باشد. بنابراین می توان گفت که حباب قیمتی می تواند به عنوان متغیری مداخله گر، تصمیمات سرمایه گذاری را تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه، هر دو فرضیه یعنی «وجود حباب قیمتی در بازار سرمایه ایران» و «تفاوت تأثیر عوامل مؤثر بر تصمیمات سرمایه گذاری در شرکت های حبابی و غیر حبابی» تأئید می شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.