مقاله تحلیل آثار ناشی از وزن ساختمانهای اطراف وپارامترهای ژئوتکنیکی بر نشست های تونل های کم عمق شهری- مطالعه موردی متروی تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل آثار ناشی از وزن ساختمانهای اطراف وپارامترهای ژئوتکنیکی بر نشست های تونل های کم عمق شهری- مطالعه موردی متروی تبریز دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل آثار ناشی از وزن ساختمانهای اطراف وپارامترهای ژئوتکنیکی بر نشست های تونل های کم عمق شهری- مطالعه موردی متروی تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل آثار ناشی از وزن ساختمانهای اطراف وپارامترهای ژئوتکنیکی بر نشست های تونل های کم عمق شهری- مطالعه موردی متروی تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل آثار ناشی از وزن ساختمانهای اطراف وپارامترهای ژئوتکنیکی بر نشست های تونل های کم عمق شهری- مطالعه موردی متروی تبریز :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
در مناطق پر جمیعت شهری مسیر تونل های مترو به ناچار از زیر ساختمان های موجود عبور می کند، که در بعضی موارد فاصله بین جداره تونلو پی ساختمان بسیار کم می باشد.در صورتیکه حفاری تونل با کنترل انجام نگیرد.باعث ایجاد جابجاییها و تغییر شکل های در سطح زمین شده وآسیب های سازه ای بر ساختمان ها اطراف وارد می کند.بدین منظور امروزه از سپرهای دارای محفظه فشار مانند سپر EPB استفاده به عمل می آیداین دستگاه با تنظیم فشار وارد از طرف دیسک حفار به سینه کار،باعث پایداری جبهه تونل ودر نتیجه کنترل نشست در سطح زمین می شود.تونل های دو قلوی قطار شهری تبریز در خاک شامل شن و ماسه و لای احداث می شوند.قطر حفاری تونل ها ۶/۸۸ متر وپس از اجرای پوشش با قطعات بتنی، ۶ متر خواهدبود.در مدلسازی عددی متروی تبریز،تاثیر سربار ناشی از ساختمان های اطراف بر تونل ها مورد بررسی قرار گرفته است. .برای تحلیل این مسائل،از نرم افزار Plaxis 3D Tunnel استفاده شده است.نتایج حاصل از تحلیل نشان می دهد که بیشترین نشست سطح زمین وتاج تونل ناشی از سربارهای ناشی از ساختمانهای ۸ طبقه بوده و از آنجایی که سختی ساختمان در جهت کاهش نشست بوده ونشستهای ناشی از سربارهای ساختمانهای ۲ طبقه کم می باشد می توان از نشست های حاصل از آن چشم پوشی کرد.همچنین در بررسی اثر پارامترهای ژئوتکنیکی،تغییرات مدول الاستیسیته بیشترین تاثیر را در نشست ها دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.