مقاله ارزیابی اثرات زیست محیطی عملیات خروج چوب با تراکتور کشاورزی بر خصوصیات فیزیکی خاک جنگل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی اثرات زیست محیطی عملیات خروج چوب با تراکتور کشاورزی بر خصوصیات فیزیکی خاک جنگل دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی اثرات زیست محیطی عملیات خروج چوب با تراکتور کشاورزی بر خصوصیات فیزیکی خاک جنگل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی اثرات زیست محیطی عملیات خروج چوب با تراکتور کشاورزی بر خصوصیات فیزیکی خاک جنگل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی اثرات زیست محیطی عملیات خروج چوب با تراکتور کشاورزی بر خصوصیات فیزیکی خاک جنگل :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
در جنگل‏های شمال ایران، تراکتورهای کشاورزی مجهز شده به تریلی دو چرخ، به طور فراوانی برای عملیات پیش حمل چوب‏آلات کاتینی و هیزمی استفاده می‏شود. این مطالعه در بخش گرازبن جنگل خیرود انجام شد. اهداف این تحقیق شامل ارزیابی اثرات شیب، شدت تردد تراکتور و عمق خاک بر روی وزن مخصوص ظاهری خاک، تخلخل خاک و مقاومت به نفوذ در خاک قهوه‏ای جنگلی است. این پژوهش در قالب طرح فاکتوریل کامل تصادفی در سه تکرار در سه کلاسه شیب (شیب ۰-۱۰ درصد (روبه پایین)، شیب ۱۰-۲۰ درصد (روبه پایین) و شیب ۰-۱۰ درصد (روبه بالا))، سه شدت ترافیک و چهار عمق خاک از سطح زمین در مسیرهای حمل اندازه‌گیری شد. نتایج نشان داد که شیب، شدت تردد تراکتور و عمق خاک دارای اثر معنی‌داری بر وزن مخصوص ظاهری خاک هستند. مسیرهای حمل رو به بالا دارای بیشترین مقدار وزن مخصوص در بین کلاسه‏های شیب هستند. تخلخل خاک با افزایش تعداد تردد به طور معنی‏داری کاهش یافته است. بیشترین کاهش تخلخل خاک بعد از ۱۰ تردد رخ داده است که مقدار آن ۶/۳۸ درصد است. همچنین مسیرهای حمل رو به بالا دارای بیشترین مقدار مقاومت به نفوذ در بین کلاسه‏های شیب هستند. با افزایش عمق خاک، مقدار مقاومت به نفوذ در مسیرهای حمل افزایش یافته است. مسیرهای با شیب ۰-۱۰ درصد (روبه پایین) کمترین مقدار وزن مخصوص و مقاومت به نفوذ را نشان دادند در حالی که مسیرهای با شیب ۱۰-۲۰ درصد (روبه پایین) دارای مقادیر متوسط و مسیرهای ۰-۱۰ درصد (رو به بالا) دارای بیشترین مقدار کوبیدگی خاک هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.