مقاله بررسی عوامل موثر بر افزایش حس سرزندگی در بازار نمونه موردی : بازار قدیم بندرعباس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی عوامل موثر بر افزایش حس سرزندگی در بازار نمونه موردی : بازار قدیم بندرعباس دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عوامل موثر بر افزایش حس سرزندگی در بازار نمونه موردی : بازار قدیم بندرعباس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل موثر بر افزایش حس سرزندگی در بازار نمونه موردی : بازار قدیم بندرعباس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عوامل موثر بر افزایش حس سرزندگی در بازار نمونه موردی : بازار قدیم بندرعباس :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
شهرها همچون موجودات زنده حیاط خود را مدیون قلب و مرکز انرژی خود می باشند. قلب تپنده هر شهر مرکز بیشترین فعالیت و تعاملات اجتماعی، یعنی بازار است. بازار بعنوان هسته مرکزی هر شهر روزانه شاهد حضور اقشار مختلف جامعه با نیازهای متفاوت است. زنده بودن و ادامهحیاط بازار بسته به حضور مردم و تداوم این حضور می باشد. هر بازار با توجه به سبک معماری و فضای کالبدی خود در ایجاد حس سرزندگی کهاصلی ترین عامل در حضور چند باره مردم در بازار است، موثر می باشد. دراین نوشتار تعریفی از حس سرزندگی و عواملی همچون: حداقل یک مرکز گردهمایی )در اینجا مسجد و قهوه خانه;(، حداقل جذابیت های لازم برای جذب افراد، کالبد فضایی سرزنده و مبلمان شهری متناسب با فضای بازار، که تاثیز بسزایی در ایجاد حس سرزندگی در بازار دارند می پردازیم. بازار بزرگ بندرعباس با داشتن آیتم های موثر در ایجاد حسسرزندگی وهمچنین بعنوان یکی از مهمترین مکان ها برای حضور و تعامل مردم در شهر بندرعباس می باشد. بدیهی است ارتقاء کیفی سرزندگیدر یک فضای شهری، زندگی جمعی با کیفیتی غنی تر را ارزانی می کند. بدست آمدن معیارهایی جهت تحلیل حس سرزندگی یک مکان نیازمند مطالعات و استفاده از پیشنه طرح بوده است. بعد از مطالعه کتابخانه ای بر روی موضوع سرزندگی تعیین معیارها به دو صورت شکل گرفته است. دسته اول شامل منابع و مبانی نظری مطرح شده در مورد سرزندگی فضای شهری استخراج شده است و دسته ی دوم بعنوان نقطه آغازین برداشتهای میدانی با حضور در بازار قدیم بندرعباس و ثبت رفتارهای صورت گرفته توسط شهروندان استفاده کننده از این فضای شهری، شناسایی و ثبت شده است. نتیجه حاصل از این پژوهش ارائه پیشنهادهایی جهت ترمیم، بهسازی وطراحی مبلمان شهری با هدف بهبود و افزایش حس سرزندگی و تداوم حضور در بازار بزرگ بندرعباس، گردیده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.