مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط هتل های ارائه دهنده خدمات به زائران ایرانی در عتبات عالیات در سال ۱۳۹۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط هتل های ارائه دهنده خدمات به زائران ایرانی در عتبات عالیات در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط هتل های ارائه دهنده خدمات به زائران ایرانی در عتبات عالیات در سال ۱۳۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط هتل های ارائه دهنده خدمات به زائران ایرانی در عتبات عالیات در سال ۱۳۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط هتل های ارائه دهنده خدمات به زائران ایرانی در عتبات عالیات در سال ۱۳۹۰ :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
مقدمه و اهمیت موضوع: هر ساله ما شاهد حضور جمع کثیری از زائران اهل بیت در عتبات عالیات می باشیم، این در حالی است که کشور عراق تازه شرایط بحران جنگ را پشت سر گذاشته و در بسیاری از موارد از لحاظ استانداردهای بهداشتی در حداقل شرایط می باشد که عدم توجه به این مهم می تواند سبب بیماری زائران و انتقال بیماری به داخل کشور گردد، لذا با توجه به گستردگی حضور زائران لازم است که بررسی دقیقی پیرامون هتل های محل اسکان زائران انجام شود.مواد و روشها: تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد که به روش مشاهده مستقیم وتکمیل چک لیست از ۱۲۵ هتل ارائه دهنده خدمات به زائران ایرانی در کربلای معلی و نجف اشرف انجام شده است، چک لیست حاضر در بر گیرنده وضعیت بهداشت فردی، رستوران ها و محل توزیع غذا، سرویس های بهداشتی، آب و فاضلاب، وضعیت راهرو و اتاق ها، آشپزخانه، انبار و سردخانه می باشد. پس از تکمیل چک لیست اطلاعات وارد برنامه Excel گردیده و توسط محاسبه شاخص های پراکندگی و مرکزی، اولویت های بهداشتی هر قسمت مشخص گردید. نتایج و بحث: آنالیز اطلاعات نشان داد که در قسمت بهداشت فردی بیشترین مشکل مربوط به عدم استفاده از روپوش و رعایت بهداشت فردی توسط عوامل می باشد، ضمن اینکه تنها ۸۷/۳۷ درصد از کارکنان کلیه هتل ها دارای کارت معتبر بهداشتی در مراکز بودند، در قسمت رستوران کمتر از ۱درصد شستشوی دقیق میوه جات و سبزی جات را انجام می دادند، سپس وجود حشرات در محل در اولویت بعدی بود، در سرویس های بهداشتی عدم وجود سطل زباله و صابون مایع که به طور متوسط ۳۵ درصد از هتل ها به این امر توجه نمی کردند مشکل عمده بود،وضعیت بهداشت آب شبکه و جمع آوری و دفع فاضلاب نامناسب و عملا کمترین نمره را به خود اختصاص داد، در خصوص وضعیت راهروها تنها ۳۱/۵۲ درصد دارای سطل زباله بودند ضمنا وضعیت مناسب راه پله ها و نرده های مربوطه تنها در ۵/۶۴ درصد موارد رعایت شده بود، در قسمت آشپزخانه عمده ترین مسائل شامل نظافت و بهسازی انبار بود که تنها در ۸۸/۵ درصد موارد رعایت شده بود، پالت بندی و قفسه بندی در ۱۴/۷ موارد و نصب توری که در ۸۷/۹ درصد موارد رعایت گردیده بود موارد بهداشتی دیگر شامل رعایت بهداشت در شستشوی ظروف و نظافت وسائل کار در اولویت های بعدی قرار داشتند.نتیجه گیری: با توجه به موارد ذکر شده اولویت های حساس بهداشتی هتل های سرویس دهنده به زائران ایرانی در عتبات عالیات شامل وضعیت آب، و کلیه عوامل دخیل در تهیه غذا می باشد، لذا در صورت عدم رعایت بهداشت در مسائل مذکور بروز بیماری های گوارشی عمده ترین مشکل زائران ایرانی خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.