مقاله ارزیابی عوامل موثر بر گرایش گردشگران استان گیلان به حمل و نقل ریلی پس از احداث راه آهن قزوین – رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی عوامل موثر بر گرایش گردشگران استان گیلان به حمل و نقل ریلی پس از احداث راه آهن قزوین – رشت دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی عوامل موثر بر گرایش گردشگران استان گیلان به حمل و نقل ریلی پس از احداث راه آهن قزوین – رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی عوامل موثر بر گرایش گردشگران استان گیلان به حمل و نقل ریلی پس از احداث راه آهن قزوین – رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی عوامل موثر بر گرایش گردشگران استان گیلان به حمل و نقل ریلی پس از احداث راه آهن قزوین – رشت :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
ترافیک های درون شهری و بین شهری در روزهای تعطیل ایام سال و علی الخصوص ایام نوروز در شهرهای شمال ایران و استان گیلان باعث بروز تصادفات، آلودگی های صوتی، بصری و زیست محیطی می گردد. بی شک احداث راه آهن قزوین – رشت می تواند حجم زیادی از انواع آلودگی ها را کاهش دهد. برای رسیدن به این هدف، برنامه ای بلندمدت به منظور هدایت متناسب گردشگران به سوی حمل و نقل ریلی مورد نیاز است. بدین منظور چهار نوع پرسشنامه طراحی شده و از ۴۵ گردشگر داخلی به استان گیلان نظرسنجی به عمل آمده است که در آنها انتخاب وسیله ی حمل و نقل زمینی با هدف گردشگری به مقصد استان گیلان مدنظر بوده است. پرسشنامه ها در دو نوع اول، بدون درنظر گرفتن احداث راه آهن قزوین – رشت و با تقسیم بندی زمانی در ایام تعطیل و غیرتعطیل سال و در دو نوع دیگر با درنظر گرفتن احداث راه آهن قزوین – رشت تدوین شده اند. نتیجه این گونه به دست آمد که با وجود درنظر گرفتن احداث راه آهن قزوین – رشت، گرایش گردشگران به سمت استفاده از خودروی شخصی همچنان بیشتر است اگرچه در ایام غیرتعطیل به سمت حمل و نقل عمومی افزایش یافته است. همچنین نتیجه ی پرسشنامه دو نوع دوم نشان می دهد که با احداث راه آهن قزون – رشت گرایش به سمت استفاده از قطار بیشتر از اتوبوس خواهد شد. این پژوهش در ادامه عواملی را که می تواند در جذب گردشگران به سوی حمل و نقل ریلی موثر باشد را در ۶ گزینه شناسایی کرده است که شامل (۱-تسهیلات و کیفیت خدمات ۲-هزینه ی خرید بلیط ۳-مدت طی زمان سفر ۴-تاریخ سفر ۵-فاصله اقامتگاه گردشگر تا ایستگاه راه آهن در مبدا ۶-فاصله ی مبدا تا مقصد) می باشند. سپس از طریق تکنیک AHP، آن ها را وزن دهی کرده تا در اولویت بندی راهکارها درنظر گرفته شوند. گزینه ی فاصله اقامتگاه گردشگر تا ایستگاه راه آهن در مبدا ، مهمترین عامل و ارجح تر از گزینه ی هزینه ی خرید بلیط شناخته شده است. اما گزینه ی فاصله ی مبداء تا مقصد در میان شش گزینه کم اهمیت ترین بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.