مقاله بررسی کاهش شنوایی شغلی در رانندگان وسایل نقلیه سنگین در مسیر بندرعباس در سال ۴-۱۳۸۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی کاهش شنوایی شغلی در رانندگان وسایل نقلیه سنگین در مسیر بندرعباس در سال ۴-۱۳۸۳ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی کاهش شنوایی شغلی در رانندگان وسایل نقلیه سنگین در مسیر بندرعباس در سال ۴-۱۳۸۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کاهش شنوایی شغلی در رانندگان وسایل نقلیه سنگین در مسیر بندرعباس در سال ۴-۱۳۸۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی کاهش شنوایی شغلی در رانندگان وسایل نقلیه سنگین در مسیر بندرعباس در سال ۴-۱۳۸۳ :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
بسیاری ازمشاغل بخاطرسروصدای زیاد محیطشان تولید آسیب های شنوائی می نمایند. سر و صدای محیط باعث مصدوم شدن دستگاه حلزونی و وستیبولی‏ در داخل گوش شده و کاهش شنوایی را بوجود می آورد. کاهش شنوایی دارای انواع: حسی- عصبی(عوامل بوجود آورنده آن نیز سر و صدا، اوریون یا سرخجه مادر زادی میباشد)، انتقالی (اختلال در انتقال صوت بوده و گوش خارجی یا گوش میانی در گیر است) و کاهش شنوایی مخلوط که فرم مخلوط دو نوع قبل است.این مطالعه توصیفی- تحلیلی به منظور بررسی تاثیر سر و صدای محیط بر رانندگان وسایل نقلیه سنگین اجرا گردیده است. جامعه آماری مورد مطالعه۱۰۰۰ نفراز رانندگان وسایل نقلیه سنگینی بوده است که به پایانه باربری بندرعباس وارد و یا از آن خارج شده اند. روش نمونه برداری، تصادفی ساده بوده است آزمایش ادیومتری با استفاده از اتاقک ادیومتری آکوستیک استاندارد و دستگاه ادیومتر مدلInteracoustics AS208 تیپ ۴،‌ ساخت دانمارک، گستره فرکانس ۱۲۵ تا ۸۰۰۰ هرتز و دقت سنجش ۵ دسی بل، انجام شده است.نتایج ادیومتری نشان داد ۴۸ درصد رانندگان دارای گوش نرمال و ۵۲ درصد دارای افت شنوایی هستند. بیشترین نوع افت شنوایی مربوط به کاهش شنوایی حسی- عصبی و بیشترین درجه افت شنوایی نیز افت کم بوده است.بررسیها نشان داد که ارتباط معنی داری بین سن‌،‌سابقه و کاهش شنوایی وجود دارد واحتمالا کاهش شنوایی در رانندگان، ناشی از سر صدای وسیله نقلیه می باشد. روشهای کنترل صدمات ناشی از سر و صدا: کنترل صدا در منبع، جلوگیری از رسیدن صدا به گوش وکنترل صدا در محل دریافت می باشند. برای رانندگان، تنهاکنترل صدا در مبدا تولید قابل اجرا است. راه حل مطرح، تلاش سازمان محیط زیست کشور در راستای اعمال قوانینی جهت استاندارد نمودن میزان تولید سر و صدای موتور وسایل نقلیه تولید داخل ،کنترل انواع وارداتی و استفاده از سایلنسر و عایقبندی کابین راننده می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.