مقاله کاربرد کامپیوتـر در دنیـای امروز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله کاربرد کامپیوتـر در دنیـای امروز دارای ۶۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاربرد کامپیوتـر در دنیـای امروز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربرد کامپیوتـر در دنیـای امروز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاربرد کامپیوتـر در دنیـای امروز :

هدف از به وجود آوردن این سیستم چیزی جزء آشنایی با روال کار این شرکت برای بهینه شدن اجرا اهداف آن نمی باشد.
تهیه این سیستم باعث بالا بردن دسترسی برای تمام موجودیت های این شرکت چه از داخل و چه از خارج آن می باشد مزیت این شرکت در این است که آن را از دیگر شرکت ها به علت این که این شرکت نمایندگی دو محصول بزرگ جهانی LG & EPSON حائز اهمیت بالایی می باشد.

افراد این شرکت به علت داشتن این دو نمایندگی ملزم به این هستند که اطلاعات و اختیارات بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند افرادی که به این شرکت ها مراجعه می کنند به علت داشتن این دو مزیت به مراتب افراد بیشتر و سازمان یا اورگان های مهم تری نسبت به سایرین می باشد دانش علم کامپیوتر نیاز به جست و جو و بررسی و اطلاعات جدید دارد. پس مطالعه راجع به آن اجتناب ناپذیر است.
جهت آشنایی با این شرکت طی یک جلسه سؤالاتی چند برای جمع آوری اطلاعات از مدیریت این شرکت به عمل آوردم که به شرح زیر می باشد.
۱ – سال تاسیس این شرکت؟

۲ – میزان تحصیلات افرادی که برای یک چنین سمتی گرد هم آمده اند؟
۳ – آیا از سیتسم مکانیزه ای برای پیشبرد اهدف خود استفاده می کنند؟
۴ – آیا ضعفی در این سیستم جهت بالا بردن سطح کیفی و کمی نرم افزا ر موجود جهت انبارداری , حسابداری و هم چنین کارهایی نظیر این دو وجود دارد؟

شرکت های معتبر یا نهادهای وابسته برای پیشبرد اهداف علمی :
– شرکت مادیران (شکرت ماشین های اداری )
– شرکت EPSON
– سایر شرکت های کامپیوتری (معتبر جهانی )
– اطلاعاتی درباره سیستم شرکت نیستان رایانه

این شرکت با همکاری و همیاری سه نفر مهندس و متخصص کامپیوتر جهت فروش و عرضه محصولات با کیفیت و ضمانت تشکیل شده است .
مسئولیت این شرکت ها در ابتدا سه نفر مهندس کامپیوتر با تجهیزات اندکی شروع به کار کردند لازم به ذکر است که این شرکت در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است.

پس از گذشت اندک زمانی نتوانستند هم محیط و هم تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری را تا سطحی ارتقاء بخشند که حاصل آن چیزی جزبه دست آوردن مجوزی از سازمان برنامه و بودجه (شورای عالی انفورماتیک ) می باشد.

EPSON جهت به دست گرفتن دو نمایندگی محصولات مادیران و هم چنین افرادی که برای ارتقاء بقا این نمایندگی مشغول به کار هستند به ترتیب زیر می باشند:

۱ – یک نفر مدیر عامل جهت پیاده سازی تصمیم گیری ها
۲ – چهار نفر هیأت مدیره محترم جهت تصمیم گیری برای هر چه بهتر شدن سطح کیفی و کمی شرکت.
۳ – یک نفر جهت امور اشتراک و آموزش اینترنت به مشتریان
۴ – دو نفر خبره جهت تعمیرات و امور فنی
۵ – یک نفر مونتاژ کار مجرب
۶ – دو نفر جهت بخش نرم افزاری و هم چنین سرویس دهی به مشتریان
۷ – یک منشی جهت پاسخگویی به افراد متقاضی .

بخش دوم
تجزیه و تحلیل

هدف
منظور از مکانیزه کردن یک سیستم , کم کردن افراد برای حفظ شرکت نیست بلکه منظور افزونی کیفتی کار و سرعت بخشیدن به کارهای مختلف است.
شرح هزینه
چون این سیستم یک شرکت کامپیوتری است از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در محدودیت نیست و با در اختیار داشتن مهندسین نرم افزاری و سخت افزاری و هم چنین در دست داشتن انواع کالاها جهت هر چه بهتر ساختن سطح کیفی و کمی در روند کاری این شرکت نه تنها خللی وارد نمی کند بلکه باعث بهتر شدن این وضع می شود

به عنوان مثال اگر نیازی به برنامه خاص داشته باشند مهندسین نرم افزار و هم چنین اگر نیاز به تجهیزات سخت افزاری باشد این اقلام توسط موجودیت هایی که سیستم با آن در ارتباط هستند برطرف می شود و ;

در شرح هزینه ها علاوه بر نرم افزار جهت امور مالی , امور انبارداری , امور حسابداری و ; باید یک هزینه برای طراحی و ایجاد یک سایت اینترنتی اضافه نمود.
این هزینه و روش اجرایی پیشنهادی آن برای بهتر شدن و مطلع ساختن همگان از روند و نوع کاری این سیستم می شود که با این کار افراد می توانند از کارهایی که در این شرکت صورت می گیرد و حتی این که در این شرکت چه نوع محصولاتی و از چه شرکت هایی وجود دارد به طور دقیق مطلع می شوند.

لازم به ذکر است که این شرکت برای امور انبارداری و حسابداری از نرم افزار کاردان استفاده می کردند که در پنج سال اول آن این نرم افزار تحت Dos بود ولی با تلاش جهت بهینه سازی این سیستم افراد این شرکت که خود طراح نرم افزار کاردان هستند آن را ارتقاء بخشیدند تا سطحی که هم اکنون این نرم افزا ر برای سایر شرکت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مشتریان این شرکت به علت نمایندگی بودن دو محصول به دو گروه تقسیم می شوند:
۱ – مشتریان معمولی
۲ – سازمان ها و نهادهایی نظیر :
– بیمارستان امام رضا
– بیمارستان امام حسین
– اداره آب منطقه خراسان
– بیمارستان قائم
– اداره آب و فاضلاب

بخش سوم
نمودارها و توضیح آنها

بعد از فلوچارت کلی سیتسم ۱ :
در یک چنین شرکتهایی به ۲ طریق مشتری وارد سیستم می شود
الف : مشتری خاص باشد
ب : مشتری عام باشد

الف ) اول مشتری وارد سیستم شده فرم خرید کالا را دریافت می نماید اگر مشتری خاص بوده از طرف شکرت بررسی می شود که آیا این سیستم انتخاباتی توسط مشتری نیازش را برطرف می کند یا خیر در صورت برطرف نکردن نیاز , شرکت با توجه به پیشنهادات و نظرات خود یک سیستم را معرفی می کند که نیاز مشتری برطرف شده و پس از برطرف شدن مشکل سیستم به بخش فنی ارسال می شود تا از هر نظر تائید شده و در آخر مراجعه به انبار جهت گردهم آوردن سیستم

ب: اول مشتری وارد سیستم شده فرم خرید کالا را دریافت می نماید اگر مشتری خاص نباشد و مانند عموم مردم باشد با توجه به نظرات شخصی و بدون پیشنهاد شرکت سیستم خود را انتخاب نموده و پس از انتخاب سیستم به بخش فنی ارسال می شود تا از هر نظر تائید شده و در آخر مراجعه به انبار جهت گرد هم آوردن سیستم .

توضیح فلوچارت انبار
مراحلی که یک شرکت برای وارد کردن کالا به انبار بایستی انجام دهد.
وقتی کالا به انبار وارد شد فرم آن را تکمیل کرده و به کالاها برچسب های مخصوص شکرت زده تا از طریق این برچسب ها کالا را طبقه بندی کرده تا در موقع پیدا کردن کالا با مشکل مواجه نشوند بعد از طبقه بندی کالاها را در جای خود قرار داده و آن گاه از طریق فرم خرید کالا جنس تقاضا شده از طرف واحد فنی را تحویل داده.

برای تحویل کالا مراحل زیر را سپری می کنند . پس از ارسال جنس به واحد فنی براساس فاکتور بررسی می شود که این کالا از گارانتی برخوردار است یا نه پس تخفیف کالا را با توجه به نوع مشتری که خاص یا عام باشد بررسی می کنیم در آخر نحوه چگونگی پرداخت و تحویل جنس به مشتری .

توضیح نمودار فیزیکی جریان داده برای کارمندان
در این پرسه یکی از کارمندان امور مالی طبق فیش حقوقی ،‌حقوق کارمندان را پرداخت می کند.

توضیح نمودار فیزیکی جریان داده برای نمایندگی غیر ایرانی :
شرکت ها پس از اخذ نمایندگی فروش کالا، بعنوان نماینده ، کالا را با درصدی تخفیف خریداری می کند، که این مورد درنحوه پرداخت در قرارداد نمایندگی تعین میشود. پس ازخرید کالا طبق قرار داد امور مالی درصدتخفیف را منظور کرده و بازطبق قرارداد مبلغ را پرداخت می نمایند.(چک یا سفته)
در صد تخفیف که فروشنده کلی به نماینده می دهد در واقع فاصله قیمیت بین توزیع کننده کالاو مصرف کننده است و به عبارتی دیگر سود نماینده می باشد.

توضیح نمودار فیزیکی جریان داده برای نمایندگی غیر ایرانی :
شرکت ها پس از اخذ نمایندگی فروش کالا، بعنوان نماینده ، کالا را با درصدی تخفیف خریداری می کند، که این مورد درنحوه پرداخت در قرارداد نمایندگی تعین میشود. پس ازخرید کالا طبق قرار داد امور مالی درصدتخفیف را منظور کرده و بازطبق قرارداد مبلغ را پرداخت می نمایند.(چک یا سفته)
در صد تخفیف که فروشنده کلی به نماینده می دهد در واقع فاصله قیمیت بین توزیع کننده کالاو مصرف کننده است و به عبارتی دیگر سود نماینده می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.