مقاله یک مدل انتخاب شیوه سفرهای تحصیلی کودکان دبستانی براساس متغیرهای فرهنگی (مطالعه موردی شهر رشت)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله یک مدل انتخاب شیوه سفرهای تحصیلی کودکان دبستانی براساس متغیرهای فرهنگی (مطالعه موردی شهر رشت) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله یک مدل انتخاب شیوه سفرهای تحصیلی کودکان دبستانی براساس متغیرهای فرهنگی (مطالعه موردی شهر رشت) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله یک مدل انتخاب شیوه سفرهای تحصیلی کودکان دبستانی براساس متغیرهای فرهنگی (مطالعه موردی شهر رشت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله یک مدل انتخاب شیوه سفرهای تحصیلی کودکان دبستانی براساس متغیرهای فرهنگی (مطالعه موردی شهر رشت) :
تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
لزوم کاهش تراکم خودروها و آلودگی هوا به خصوص در محدوده مدارس، ضرورت استقلال شخصیت و بلوغ فکری کودکان با پیادهروی به مدرسه و همچنین لزوم افزایش تحرک فیزیکی و مقابله با چاقی کودکان، از جمله عواملی هستند که توجه به انتخاب شیوه سفرهای تحصیلی کودکان را اجتنابناپذیر میدارد. توجه کمتر محققین به سفرهای تحصیلی از جمله رفتار سفر تحصیلی دانشآموزان دبستانی در مقایسه با سایر دانشآموزان موجب شد تا در این مطالعه عوامل اثرگذار بر تصمیم والدین در انتخاب شیوه سفر بهمدرسه برای کودکان دبستانی مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور تعداد ۲۹۰ پرسشنامه اعتبارسنجیی شده بین دانشآموزان چهار مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه دولتی وغیردولتی ناحیه یک آموزش و پروش شهر رشت توزیع گردید تا ارتباط بین متغیرهای اقتصادی – اجتماعی و فاصله با شیوههای سفر به مدرسه از طریق پرسش از والدین مشخص گردید. مدل لوجیت چندگانه برای تبیین اثرگذاری و ارتباط متغیرها بر انتخاب شیوههای سفر به مدرسه (شامل استفاده از سرویس مدرسه، خودروی شخصی والدین و پیادهروی دانشآموزان) به کار برده شد. نتایج مدل سازی نشان داد که تعداد خودروی شخصی خانوار (۰۰۰۶/۰=P)، وضعیت شغلی پدر (۰۴۲۷/۰=P)، درآمد خانوار (۰۳۳۶/۰=P)، جنسیت (۰۵۷۱/۰=P) ،فاصله زمانی خانه تا مدرسه (۰۳۳۱/۰=P) و میزان ورزش کردن والدین در هفته (۰۲۲۱/۰=P) عوامل عمدتاً فرهنگی اثرگذار بر تصمیم والدین در انتخاب شیوههای سفر به مدرسه هستند. لذا با اعمال سیاستهای فرهنگی همچون تشویق والدین به ورزش کردن و انتخاب مدارس نزدیک به محل سکونت، میتوان احتمال استفاده از شیوههای فعال (غیر موتوری) سفر مثل پیادهروی را نسبت به استفاده از شیوههای موتوری افزایش داد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.