مفاهیم آموزش الکترونیکی در ریاضیات چهارم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مفاهیم آموزش الکترونیکی در ریاضیات چهارم ابتدایی دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مفاهیم آموزش الکترونیکی در ریاضیات چهارم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

    
فهرست مطالب

چکیده۱
مقدمه۲
فصل اول:تعریف و امکان سنجی مسئله۳
۱-۱ تعریف مسئله
۱-۲ محدوده مسئله
۱-۳ اهداف مسئله
      1-3-1 اهداف کلی
      1-3-2 اهداف جزئی
۱-۴ کارهای انجام شده مرتبط با موضوع
۱-۵ امکان سنجی
فصل دوم:تجزیه و تحلیل و طراحی سی دی
۲-۱تعریف کامل مسئله
۲-۲ مراحل طراحی برنامه
۲-۳ شکل ظاهری صفحه اصلی و طرح های پیشنهادی
۲-۴ طراحی تصاویر
۲-۵ طراحی دکمه ها
۲-۶ تایپ متن و رسم اشکال
۲-۷ افکت دادن به متن
۲-۸ ضبط صدا
۲-۹ افکت دادن به صدا
۲-۱۰ قطعه قطعه کردن صدا و موسیقی
۲-۱۱ آشنایی با نرم افزار authorware
۲-۱۲ قرار دادن صدا و موسیقی
۲-۱۳ لینک دکمه ها به صفحات داخلی
فصل سوم: پیاده سازی سی دی
۳-۱ طراحی بخش شروع برنامه
۳-۲ طراحی صفحه اصلی
  3-2-1 طراحی معرفی سی دی
  3-2-2 طراحی راهنمای سی دی
  3-2-3 طراحی مفاهیم درسی
     3-2-3-1 طراحی فصول
     3-2-3-2 طراحی سوال
     3-2-3-3 طراحی بخش پایانی
فصل چهارم: راهنمای سی دی
۴-۱ تشریح نحوه اجرای برنامه
۴-۲ سخت افزار مورد نیاز
۴-۳ نرم افزار مورد نیاز
۴-۴ نحوه نصب برنامه
نتیجه گیری و پیشنهادها
منابع و مآخذ
فهرست اشکال

چکیده
مجمو عه ای که  در اختیار  دارید ”  آموزش مفاهیم هندسی ریاضی سال چهارم ” ابتدایی  می باشد که  مطالب  را  در پنج  فصل مختلف  خلاصه کرده است. در فصل اول بچه ها ابتدا با مفاهیم هندسی نظیر خط، نیم خط و زاویه آشنا می شوند تا  برای رسم های هندسی  مثل رسم خطوط عمود  بر هم  و فاصله یک  نقطه از یک خط در فصل دوم آشنا شوند. سپس  در فصل سوم با اشکال هندسی و رسم آن آشنا می شوند و در دو فصل آخر نیز  به مفاهیم محیط و مساحت و روش به دست آوردن محیط  و مساحت  اشکال هندسی پرداخته شده است. در قسمت آخر هر فصل دو سوال بصورت تستی آورده شده تا مطالب آموزشی مورد ارزیابی واقع شود.
مقدمه
        دانش بشری  هر روز در حال پیشرفت  می باشد و  با پیشرفت علوم کامپیوتری  نیز سی دی های  مختلفی وارد بازار می شود. سی دی های آموزشی  ساده ترین وآسان ترین روش جهت آموزش علوم و فنون مختلف بخصوص کتب درسی می باشد.
       در  این پروژه می خواهیم  با  استفاده از اشکال ، رنگ ها ، موسیقی  و  صداگذاری متناسب  با  گروه  سنی ابتدایی به روش ساده و آسان بخشی از کتاب ریاضی سال چهارم ابتدایی را آموزش دهیم . امید است تلاش ما گامی باشد هر چند کوچک جهت رسیدن به هدف  نهایی مان  که  همان  طراحی سی دی آموزشی مفید و مناسب برای این گروه سنی است.
فصل اول
تعریف و امکان سنجی مسئله
۱-۱ تعریف مسئله
از آنجا که  امروزه کودکان  با  علم کامپیوتر آشنا  هستند و ذهن  آنها  جهت  یادگیری دروس به وسیله سی دی های آموزشی از طریق کامپیوتر آمادگی بیشتری دارد  بنابراین تصمیم به آموزش  ریاضی  ابتدایی  برای  بچه های  آشنا با کامپیوتر گرفته شد. همچنین برای افزایش کیفیت آموزش، مطالب آموزشی سی دی را به مطالب چند رسانه ای ( فیلم و صدا ) و آموزش متنی به همراه تصاویر تهیه شد. برای ترکیب وپیاده سازی چنین نرم افزاری ازبین نرم افزارهای موجود  باید  نرم افزاری مناسب انتخاب می شد که پس از بررسی های لازم تصمیم به استفاده از  Authorware گرفته شد.
۲-۱ محدوده مسئله
از آنجا که  مخاطبان  کار ما  گروه سنی  ابتدایی هستند ، سی دی  آموزشی  مورد نظر متناسب باکاربران ابتدایی بصورت آموزش مفاهیم هندسی ریاضی ساخته شده است و محدوده آن این گروه سنی و آشنا با کامپیوتر می باشد.
۳-۱ اهداف کلی
استفاده  از  سیستم های  آموزشی  الکترونیکی  به  جای  سیستم های موجود مبتنی بر آموزگار و شاگرد
۱-۳-۱ اهداف جزیی
فرآیند فن آوری تولید سی دی آموزشی برای گردآورنده پروژه
۴-۱ کارهای انجام شده مرتبط با موضوع
ابتدا  کتابهای  آموزش  تدریس  ریاضی  و  کتاب  درسی  سال چهارم مطالعه شد و با مشورت  با  مدرس این کتاب ،مطالب مورد نظر جمع آوری  و بر اساس روند مورد نظر فصل بندی  شد. برای  رعایت  استاندارد  سی دی  از متخصصان تولید سی دی های آموزشی کمک گرفته و تصمیم به استفاده از نرم افزار Authorware برای ساخت سی دی گرفته شد.
۵-۱ امکان سنجی
در این سی دی با توجه به انتخاب نرم افزار Authorwareاین امکان فراهم شده است تا بتوان  فیلم های  چند رسانه ای  آموزشی  صفحات حاوی متن و عکس و صوت را در سی دی قرار دهیم و پروژه بدون نیاز به نرم افزاری خاص بر روی سیستم عامل windows اجرا می نماید.
فصل دوم
 تجزیه و تحلیل و طراحی CD
۱-۲ تعریف کامل مسئله
در این پروژه سعی شده  متناسب  با  گروه سنی خاصی از کودکان، در صفحات مورد نظر از رنگ های شاد ،تصاویر کودکانه و جذاب و  همچنین از موسیقی های مناسب برای آنها استفاده شود. در ذیل به مراحل مختلف ساخت سی دی می پردازیم.
۲-۲ مراحل طراحی برنامه
      در ابتدای کار مطالب مورد نظر ازکتاب ریاضی سال چهارم دبستان جمع آوری شد. سپس طبق مطالب ، اشکال  وتصاویری را درنظرگرفته و نرم افزارهای مورد نیاز  نصب شد که شامل  Authorware ,  PhotoImpact Photoshop, , SoundForge   و  Word   می باشد. سپس درایوی  کاملا خالی شد تا تمام تصاویر، صداها و چیزهای مربوط به پروژه در آن ذخیره شود .  تصاویر  مورد نیاز  را  در  درایو  قرار داده  و  با استفاده از نرم افزارهای    PhotoShopو  PhotoImpact دکمه ها و تصاویر مربوط به پروژه  طراحی شده و کارهای مورد نظر روی آنها انجام شد. سپس با استفاده از  SoundForge صداها ضبط و موسیقی های مورد نیاز دردرایو کپی شد.درمرحله بعد درنرم افزار Authorware تصاویر، دکمه ها، صدا و موسیقی های ذخیره شده طی مراحل خاصی قرار داده شد. در آخر نیز بعد از رفع اشکال و بررسی کلی برنامه بصورت exe ذخیره شده و رایت شد…
فهرست منابع و مآخذ
۱-بهروش_ م ، جعفری_[ ع ، دانشفر_ع ، روش تدریس ریاضیات ابتدایی (۱۳۷۲).
۲-شید فر _ ع ، فروزان _ م ، فرهودی مقدم _ پ ، معلم ریاضی چهارم دبستان ، اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی (۱۳۷۸).
۳- شید فر _ع، فروزان _م ،  فرهودی مقدم _پ، کریم پور _ر ، ریاضی چهارم دبستان ، اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی (۱۳۸۲).
۴- رز_ک ، خود آموز ادوب فتو شاپ ، انتشارات کتاب غزال ، انتشارات سائسی (۱۳۸۲).

۱- “authorware 6.0 “ software.

۲-“photoshop 7.0”    software.

۳-“photoimpact 10”  software.

۴- “soundforge 8.0”  software.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.