مقاله شناسایی، بررسی و تحلیل نقاط حادثه‌خیز در راه‌های برون‌شهری با استفاده از نرم‌افزارهای ExpertChoice GIS و ارائه راهکارهای پیشنهادی (مطالعه موردی محورهای منتهی به شهر مشهد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی، بررسی و تحلیل نقاط حادثه‌خیز در راه‌های برون‌شهری با استفاده از نرم‌افزارهای ExpertChoice GIS و ارائه راهکارهای پیشنهادی (مطالعه موردی محورهای منتهی به شهر مشهد) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی، بررسی و تحلیل نقاط حادثه‌خیز در راه‌های برون‌شهری با استفاده از نرم‌افزارهای ExpertChoice GIS و ارائه راهکارهای پیشنهادی (مطالعه موردی محورهای منتهی به شهر مشهد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی، بررسی و تحلیل نقاط حادثه‌خیز در راه‌های برون‌شهری با استفاده از نرم‌افزارهای ExpertChoice GIS و ارائه راهکارهای پیشنهادی (مطالعه موردی محورهای منتهی به شهر مشهد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی، بررسی و تحلیل نقاط حادثه‌خیز در راه‌های برون‌شهری با استفاده از نرم‌افزارهای ExpertChoice GIS و ارائه راهکارهای پیشنهادی (مطالعه موردی محورهای منتهی به شهر مشهد) :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
تصادفات جاده‌ای یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان و به ویژه در ایران است. این مسئله در سال‌های اخیر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌است. با توجه به حوادث ترافیکی مرگ بار در کشور و به وقوع پیوستن درصد قابل توجهی از آن در استان خراسان رضوی به‌دلیل حضور گسترده‌ی مسافران در طول سال، لازم است به بررسی عوامل موثر در وقوع تصادفات و پهنه‌بندی نقاط حادثه‌خیز در محورهای منتهی به مشهد پرداخته شود. در تحقیق حاضر پس از بررسی ادبیات داخلی و خارجی در این زمینه، شاخص‌های تعیین‌کننده ایمنی در محورهای برون‌شهری استخراج گردیده و محورهای انتخابی در مجموعه شهری مشهد که شامل مسیرهای مشهد – نیشابور و مشهد – تربت حیدریه می‌باشند، از لحاظ کالبدی – فیزیکی، تأسیسات و تجهیزات، اقلیمی و مدیریتی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته‌اند. سپس با استفاده ازنرم‌افزار Expert Choice شاخص‌های انتخابی وزن‌دهی شده و با به‌کارگیری نرم‌افزار GIS پراکنش فضایی محورهای حادثه‌خیز در قالب نقشه نمایش داده شده‌است. نتایج نشان می‌دهد هر دو محور مشهد – نیشابور و مشهد- تربت حیدریه تا انتهای محور مشهد – باغچه در وضعیت مناسب از لحاظ ایمنی قرار داشته و پس از آن، محور مشهد – تربت حیدریه به دلیل وضعیت نامناسب مدیریتی و فیزیکی – کالبدی ، در شرایط نامطلوبی نسبت به مسیر مشهد – نیشابور قرار دارد. درنهایت می‌توان گفت مهم‌ترین راه‌کار در کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی محدوده مورد بررسی، شناسایی محورها و نقاط حادثه‌خیز، مدیریت و برنامه‌ریزی‌های مدون برای آن‌ها به منظور دستیابی به جاده‌‌هایی ایمن و با کیفیتی بالا می‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.