مقاله بررسی تاریخ آموزش آکادمیک معماری درایران و باهاوس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاریخ آموزش آکادمیک معماری درایران و باهاوس دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاریخ آموزش آکادمیک معماری درایران و باهاوس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاریخ آموزش آکادمیک معماری درایران و باهاوس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاریخ آموزش آکادمیک معماری درایران و باهاوس :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
ازعوامل بسیارمهم و تعیین کننده دربوجود آمدن معماری درتمام دنیا دانشگاه ها مدارس عالی و تشکیلاتی هستند که درامراموزش علمی عملی و هنری معماری نقش دارند وهمچنین برنامه هایی که این موسسات طرح میریزند و برطبق آن دانشجو را تربیت و اماده کارمیکنند به عبارتی میتوان گفت که عامل اموزش مهمترین عامل بوجود اورنده معماری را با کیفیت بالاست مسئله اموزش اکادمیک معماری درمملکت ما قدمت چندانی ندارد و ازسال ۱۳۱۹ که دانشکده هنرهای زیبا دردانشگاه تهران بوجود امدشکلی واقعی بخود گرفته است ازآن زمان تادهه پنجاه دو موسسه مبتکردیگر بوجود امد یکی دانشکه معماری دانشگاه ملی که درسال ۱۳۳۹ تاسیس شدودیگری دانشکده علم و صنعت که بعدازآن تاسیس شده است علاوه برآن مهندسان راه وساختمان نیز رسما اجازه طرح نقشه یافتندودانشکده فنی ازتاسیس دانشگاه تهران به بعددست اندرکارتربیت مهندس هستند بیش ازشش دهه است که ازاموزش معماری به شکل امروزدردانشگاه های ایران سپری میشود اما هنوز روش یاروشهای کاملا رضایت بخشی شکل نگرفته است و این نکته کمابیش درهمه دانشکده های معماری وجود دارد اموزش معماری درایران دارای سه لایه اموزش اکادمیک اموزش دردفاتر کارواموزش کارگاهی است که درگذشته این لایه ها به هم متصل بوده ولی درحال حاضرازهم جدا شده اند همین عامل باعث بوجود امدن مشکلات زیادی درمعماری معاصر گردیده است دراین مقاله سعی شده است پس ازبیان پیشینه بیان اثار و نتایج آن و بررسی لایه های مختلف اموزش معماری درایران ضرورت کسب تجربه و مهارت برای فارغ التحصیلان رشته معماری بیان گردددرادامه سیستم های اموزشی باهاوس به عنوان اولین الگوی اموزش نوین معماری مورد بررسی قرارمیگیرد و انگاه با ذکرمشکلات موجود دراموزش ایران به جمع بندی مطالب فوق الذکر و ارایه نتایج حاصل درخصوص اموزش نیروی انسانی پرداخته میشود بااریه پیشنهادات مختلف مقاله به پایان می رسد دراین نوشتار به صورتی ساده و کلی تلاش میشود که برخی ازعواملی که موجب عدم شکل گیری روشهای مناسب و رضایت بخش اموزشی شده است مورد اشاره قرارگیرد و مقایسه تطبیقی بین اولین مدارس اکادمیک جهان و ایران صورت گیرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.