مقاله اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود مهارت اجتماعی در کودکان ناشنوا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود مهارت اجتماعی در کودکان ناشنوا دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود مهارت اجتماعی در کودکان ناشنوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود مهارت اجتماعی در کودکان ناشنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود مهارت اجتماعی در کودکان ناشنوا :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود مهارت اجتماعی در کودکان ناشنوا می باشد.روش: این بررسی از نوع شبه آزمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش در این بررسی کلیه دانش آموزان پسر ناشنوا شهر اردبیل می باشد که در مدارس استثنایی استان اردبیل در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ مشغول به تحصیل بودند. نمونه ی پژوهش حاضر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. نمونه مورد نظر دانش آموزان ناشنوا، که دارای والدین شنوا بودند، انتخاب شدند و بعد از آن به صورت تصادفی در دو گروه ۸ نفری گروه کنترل و گروه آزمایشی قرار گرفتند. حجم نمونه موردنظر شامل ۱۶ کودک ناشنوای پنجم وششم ابتدایی بود. ابزار بکار گرفته شده در این آزمون مقیاس مهارت اجتماعی بود. داده ها با استفاده از آزمون کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که باکنترل پیش آزمون، بین گروههای آزمایش و گروه گواه از لحاظ بهبود مهارتهای اجتماعی تفاوت معنی داری مشاهده نشد (P<0/537)، بنابراین آموزش نظریه ذهن در بهبود مهارت های اجتماعی کودکان ناشنوا موثر نبوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.