مقاله جایگاه و نقش نماز، قرآن و مدرسه در سلامت و بهداشت روانی دانش آموزان مقطع ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله جایگاه و نقش نماز، قرآن و مدرسه در سلامت و بهداشت روانی دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جایگاه و نقش نماز، قرآن و مدرسه در سلامت و بهداشت روانی دانش آموزان مقطع ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جایگاه و نقش نماز، قرآن و مدرسه در سلامت و بهداشت روانی دانش آموزان مقطع ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله جایگاه و نقش نماز، قرآن و مدرسه در سلامت و بهداشت روانی دانش آموزان مقطع ابتدایی :

تعداد صفحات:۲۶
چکیده:
مسئله بهداشت و سلامتی، به ویژه بهداشت روانی، یکی از مهمترین مباحثی است که همواره در طول تاریخ بشری انسان را به خود مشغول کرده است، تدوین برنامه های تربیتی- بهداشتی برای حفظ سلامتی و بهداشت روان نمونه ای از این اقدام بشری است و در این میان دین باوری و آموزه های قرآنی نقش بسزایی در تأمین بهداشت روانی دارند. در حقیقت هدف از پژوهش حاضر بررسی جایگاه و نقش آموزه های دینی در بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان در مقطع ابتدایی و سنین پایین آموزش است. سوالات پژوهش عبارتند از: ۱-نماز چه نقشی در بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان مقطع ابتدایی دارد؟ ۲- قرآن و آموزه های قرآنی آن تا چه حدی در بهداشت و سلامت روانی دانش آموان در مقطع ابتدایی مؤثر می باشد؟ ۳- عواملی مانند مدرسه، معلمان و خانواده چه نقشی در بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان در مقطع ابتدایی دارد؟ در این پژوهش از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که هدف اصلی بهداشت روانی، پیش گیری از وقوع ناراحتی ها و اختلال های جزئی رفتار است و بهترین شکل بهداشت روانی در یک جامعه، ارتقای سلامت افراد آن جامعه است. در این زمینه لازم است جامعه از طریق آموزش های رسمی و غیررسمی از ابتلای جمعیت سالم به بیماری های روانی جلوگیری کند. در واقع به نظر می رسد، انجام اعمال و فرایض دینی مانند نماز خواندن و مراجعه به قرآن و قرائت آن و ; در کاهش تنش و تأملات روزمره و تأمین سلامت و بهداشت روانی دانش آموزان در سنین ابتدایی مؤثر است. صاحبنظران در این زمینه معتقدند که اکثر بیماری های روانی که ناشی از ناراحتی های روحی و تلخی های زندگی است، در میان افراد غیر مذهبی دیده می شود و افراد مذهبی به هر نسبت که ایمان قوی و محکم داشته باشند، از این بیماری ها مصون تر می باشند. از آنجا که شخصیت کودک در خانواده و مدرسه پی ریزی می شود، لذا در ادامه مقاله به طور مفصل به نقش و اهمیت این دو نهاد در پیشگیری از مشکلات روانی دانش آموزان پرداخته می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.