مقاله بررسی رابطه بین تیپ شخصیت و روش تدریس معلم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه بین تیپ شخصیت و روش تدریس معلم دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه بین تیپ شخصیت و روش تدریس معلم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه بین تیپ شخصیت و روش تدریس معلم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه بین تیپ شخصیت و روش تدریس معلم :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
شخصیت اساسی ترین موضوع علم روانشناسی است که نقش تعیین کننده ای بر رفتار مشهود و آشکار فرددارد.معلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.در این پژوهش هدف شناسایی رابطه بین تیپ های شخصیتیمعلمین ابتدایی وسبک تدریس آن هاست که معلمین با تیپ های شخصیتی A و B و تیپ های بین این دوطیف،کدام یک از روش های تدریس تعاملی یا غیرتعاملی را به کار می گیرند . تحقیق از نوع توصیفی به روشپیمایشی و ابزار تحقیق، پرسشنامه ی شخصیت B-A «می یرفریدمن و ری روز نمن» است. اعتبار و روایی این پرسشنامه مورد تائید است.جامعه آماری معلمین راهنمای ۱۰۵ دانشجوی کارورزی رشته علوم تربیتی پردیسشهید هاشمی نژاد مشهد می باشند. داده های حاصل از پرسشنامه به کمک نرم افزار spss مورد تحلیل و بررسیقرار گرفت. نتایج بررسی ها نشان می دهد،دو مقوله تیپ شخصیتی و روش تدریس طبق ضریب همبستگیپیرسون نسبتاٌ مستقل هستند.همچنین نتایج حاصله از آزمون کرامر و فی بیانگر هم گونی ضعیفی این دو متغیرنسبت به هم است.داده مشخص کردند که ۱۷ درصد از معلمین دارای تیپ شخصیتی B هستند که از این میان، ۸۳ %دارای روش تعاملی و ۱۷ % دارای روش غیرتعاملی بوده، ۴۵/۷% تیپ متمایل به B که ۶۸/۷% روش تعاملی و ۳۱/۳% روش غیرتعاملی را به خدمت گرفته بودند. ۲۸/۵% از معلمین دارای تیپ متمایل به A هستند که از این میان ۷۰ % روش تعاملی و ۳۰ % روش غیرتعاملی و در انتها ۸/۵% آموزگاران دارای تیپ A هستند که ۳۳/۳% با روش تعاملی و ۶۶/۶% با روش غیرتعاملی مشغول به تدریس هستند. لذا بهتر است معلمین تازه کار و کم تجربه جهت کسب موفقیت بیشتر در کلاس های درس، روش تدریس مناسب را بر اساس تیپ شخصیتیخود انتخاب نمایند، نتیجه تحقیق الگوی آماده برای این انتخاب محسوب می شود تا معلم آینده با شناخت ازتوانایی های خود و توجه به محیط اطراف بهترین گزینه را داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.