مقاله بررسی ادراک معلمان از رفتار رهبری مدیران و رابطه آن با پیامدهای انظباطی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهرستان ورامین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی ادراک معلمان از رفتار رهبری مدیران و رابطه آن با پیامدهای انظباطی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهرستان ورامین دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ادراک معلمان از رفتار رهبری مدیران و رابطه آن با پیامدهای انظباطی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهرستان ورامین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ادراک معلمان از رفتار رهبری مدیران و رابطه آن با پیامدهای انظباطی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهرستان ورامین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ادراک معلمان از رفتار رهبری مدیران و رابطه آن با پیامدهای انظباطی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهرستان ورامین :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
خود بی نظمی دانش آموزان و عدم رعایت قوانین مدرسه از جمله مهمترین مشکلاتی است که معلمان و مدیران مدارس با آن مواجه هستند. سبک رهبری مدیر مدرسه یکی از مهمترین عوامل در شکل دهی محیط مدرسه و ایجاد نظم در مدرسه به شمار می رود. پژوهش حاضر، به بررسی ادراک معلمان از رفتار رهبری مدیران و ارتباط آن با خودنظمی دانش آموزان میپردازد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را کلیه معلمان شهرستان ورامین در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ تشکیل داده که تعداد آنها ۱۰۲۴ نفر می باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، ۲۷۸ تعیین می شود. پرسشنامه این تحقیق، شامل پرسشنامه رهبری تحولی است که در آن از پرسشنامه استاندارد ( MLQ فرم کوتاه بس و آولیو ۲۰۰۰) تحت عنوان مقیاس ۲۰ آیتمی چهار عاملی رهبری تحولی استفاده شده است که چهار بعد آن شامل بعد نفوذ آرمانی (۸گویه) ، بعد تحریک ذهنی (۴ گویه)، بعد انگیزش الهام بخش (۴ گویه)، بعد ملاحظات فردی (۴ گویه) است. برای بررسی خود نظمی دانش آموزان نیز از قسمتی از پرسشنامه رفتار انضباطی برگرفته از پایان نامه های (خاکساری، ۱۳۸۷) و (حسینی، ۱۳۸۸) استفاده شده است. برای بررسی روایی، پرسشنامه ها در اختیار هفت نفر از اساتید صاحب نظر قرار گرفته است و از این نظر اعتبار صوری ابزار گردآوری داده ها حاصل شد. برای بررسی پایایی، آلفا کرونباخ پرسشنامه ها محاسبه شده است. بر این اساس، پرسشنامه رهبری تحولی مدیران دارای آلفا کرونباخ ۰/۹۳ و پرسشنامه خود نظمی نیز آلفای ۰/۹۳۶ دارند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها ی حاصله، از روش آمار توصیفی و استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون) با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج یافته ها نشان از وجود رابطه مثبت و معنی دار بین رهبری تحولی مدیران و خودنظمی دانش اموزان دارد، به طوریکه هر چه رهبری تحولی مدیران و اولیای مدارس مطلوبتر باشد، خودنظمی دانش اموزان بیشتر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.