مقاله بررسی و مقایسه فرسودگی شغلی معلمان یک شغله و دو شغله شهر سبزوار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی و مقایسه فرسودگی شغلی معلمان یک شغله و دو شغله شهر سبزوار دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و مقایسه فرسودگی شغلی معلمان یک شغله و دو شغله شهر سبزوار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و مقایسه فرسودگی شغلی معلمان یک شغله و دو شغله شهر سبزوار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و مقایسه فرسودگی شغلی معلمان یک شغله و دو شغله شهر سبزوار :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
مقدمه:اشتغال نقش بسیار مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد. فرسودگی شغلی یک پدیده چند وجهی است که مانع از رضایتشغلی در فرد می شود. این تحقیق با هدف بررسی و مقایسه میزان فرسودگی شغلی معلمان یک شغله و دو شغله شهر سبزوار انجام شدهاست. پژوهش حاضر یک پژوهش علی مقایسه ای ( پس رویدادی) است که با هدف بررسی و مقایسه استرس شغلی معلمین یک شغلهو دو شغله شهر سبزوار در سال ۱۳۹۳ صورت گرفته است . جهت گرد آوری اطلاعات و داده های پژوهش از ابزارپرسشنامه فرسودگیشغلی مسلش استفاده شد. این پرسشنامه توسط مسلش و جکسون (۱۹۸۱ ) برای استفاده در مشاغل خدمات انسانی تهیه شد. جهت تعیین دو شغله بودن معلمان مصاحبه ای کوتاه انجام گردید. جامعه مورد مطالعه پژوهش کلیه معلمان مرد که در دوره های سه گانهمشغول به تدریس می باشند بود. نمونه متشکل از دو گروه از معلمان ، گروه اول ( معلمان یک شغله) متشکل از ۱۳۹ نفر و گروه دوم(معلمان دو شغله) متشکل از ۱۴۰ نفر بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. داده ها به صورت پیمایشی بااستفاده از پرسشنامه استاندارد فرسودگی شغلی مسلش جمع آوری گردید و با استفاده از نرم افزار spss در سطح ۰/۰۵ با آزمون تی مستقل و همبستگی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: یافته های این پژوهش حاکی از تفاوت معنادار بین فرسودگی شغلی در چهار بعد مسخ شخصیت (p<0/0009) درگیری (p<0/002) خستگی عاطفی (p<0/0009) و کارآیی شخصی (p<0/0009) معلمان یک شغله و دو شغله مدارس شهر سبزوار بود. با توجه به یافته های پژوهش نتیجه ای که می توان از آن استخراج کرد این است که دو شغله بودنمی تواند عاملی برای افزایش فرسودگی شغلی قلمداد گردد، چرا که معلمین دو شغله ی این پژوهش در مقایسه با همکاران یک شغلهخود در بعد مسخ شخصیت، کارآیی شخصی، درگیری و خستگی عاطفی تفاوت معنا داری داشتند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.