مقاله مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و آرام سازی عضلانی بر خود کار آمدی دانش آموزان پسرپایه ی ششم دارای اضطراب اجتماعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و آرام سازی عضلانی بر خود کار آمدی دانش آموزان پسرپایه ی ششم دارای اضطراب اجتماعی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و آرام سازی عضلانی بر خود کار آمدی دانش آموزان پسرپایه ی ششم دارای اضطراب اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و آرام سازی عضلانی بر خود کار آمدی دانش آموزان پسرپایه ی ششم دارای اضطراب اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و آرام سازی عضلانی بر خود کار آمدی دانش آموزان پسرپایه ی ششم دارای اضطراب اجتماعی :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و آرام سازی عضلانی بر خود کار آمدی دانش آموزانپسرپایه ی ششم دارای اضطراب اجتماعی در شهرستان بندر انزلی است . جامعه ی آماری این پژوهش ۲۰۰ نفرازدانش آموزان پسر پایه ی ششم شهرستان بندر انزلی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ می باشد . نمونه ی پژوهش شامل۴۵ نفر از دانش آموزان پایه ی ششم شهرستان بندرانزلی می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. روش پژوهش که ازیک طرح نیمه آزمایشی بین گروهی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد . ازاین رو در پیش آزمون از پرسشنامه اضطراب اجتماعی SAT وپرسشنامه ی خودکارآمدی نوجوانان استفاده شد.تعداد ۴۵ نفر از دانش آموزان پسر ششم ابتدایی که دارای بالاترین میزان اضطراب اجتماعی بودند انتخاب ، ودر سهگروه ۱۵ نفره (یک گروه ۱۵ نفره درمان شناختی رفتاری ویک گروه ۱۵ نفره درمان آرام سازی عضلانی ویک گروه۱۵ نفره کنترل) به صورت تصادفی جایگزین شدند . پس از پایان دوره ی درمان مجددا پرسشنامه خودکارامدی بهعنوان پس آزمون در سه گروه آزمایش و کنترل اجرا شد . داده های پژوهش نیز با استفاده از تحلیل کواریانس چندمتغیری مورد تحلیل قرار گرفت . تحلیل ها نشان داد که اثربخشی دو روش درمان شناختی رفتاری و آرام سازیعضلانی نسبت به گروه کنترل بر افزایش خودکارآمدی دانش آموزان ، تفاوت معنی دار آماری نشان می دهد.روشدرمان شناختی رفتاری بیشتر از آرام سازی عضلانی بر افزایش خودکارآمدی دانش آموزان موثر بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.