مقاله مدلسازی و ارزیابی مولفه های موثر برعملکرد پیل سوختی کربنات مذاب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدلسازی و ارزیابی مولفه های موثر برعملکرد پیل سوختی کربنات مذاب دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدلسازی و ارزیابی مولفه های موثر برعملکرد پیل سوختی کربنات مذاب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدلسازی و ارزیابی مولفه های موثر برعملکرد پیل سوختی کربنات مذاب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدلسازی و ارزیابی مولفه های موثر برعملکرد پیل سوختی کربنات مذاب :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
به منظور طراحی هرچه دقیقتر و قدم برداشتن در جهت طراحی سیستم کنترل سلول های سوختی شناخت صحیح پاسخ سیستم (الکتریسیته تولیدی) در مقابل تغییر پارامترهای جریان ورودی و خروجی، از اهمیت بسزایی برخوردار است. هدف از پژوهش پیش رو شناخت روند منطقی طراحی سلول سوختی کربنات مذاب میباشد. بدین منظور این مطالعه در نظر دارد تا با انتخاب یک مدل تجربی معتبر و شبیه سازی آن به ارزیابی صحت شبیه سازی اولیه به منظور گام برداشتن در جهت مدلسازی نهایی و بررسی تغییرات پارامترهای موثر کارکرد همچون هندسه کانال، فشار کارپیل و جهت حرکت سیال در کانال ها (که از مهمترین مباحث در جهت طراحی کنترلر است) بپردازد. در این راستا در قدم ابتدایی از نرم افزار COMSOL Multiphysics به عنوان ابزار مدلسازی بهره گرفته شده است.این مدلسازی برای یک هندسه سه بعدی و تک سلول پیل سوختی با درصدهای مولی نظیر ودر ۳ فشار مختلف مشابه با مدل تجربی موجود انجام گرفته و نتایج مدلسازی با مدل تجربی معرفی شده پس از بررسی،حاکی از آن است که افزایش فشار کار در پیل سوختی همچون نمونه تجربی موجود، موجب افزایش چگالی جریان می شود. در گام های بعدی با نتایجی که در زیر ارائه میگردد روبرو خواهیم بود: افزایش غلظت O2 در کانال کاتد باعث افزایش توان خروجی پیل می شود. چگالی جریان و توان خروجی پیل سوختی در حالت جریان غیر هم جهت در فشارهای مختلف با توجه کسر جرمی ارائه شده اثر بسزایی بر افزایش جریان خروجی پیل خواهد داشت. بهترین عملکرد و پاسخ مربوط به پیل سوختی با سطح مقطع مثلثی خواهد بود. افزایش فشار کاری چون باعث واکنش های جانبی و رسوب کربن روی الکترود آند می گردد با محدودیت مواجه بوده ولی در نهایت افزایش فشارکاری باعث افزایش ولتاژ پیل می گردد. این نتایج حاصل تغییر در مقادیر پارامترهای موثری همچون غلظت، جهت جریان، هندسه کانال و فشارکاری در شبیه سازی پیل سوختی می باشد که قابلیت بهینه سازی و استفاده به عنوان ورودی برای ساخت یک کنترلر پیل سوختی کاربرد خواهند داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.