تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک :

خانه تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک: انتخاب روش پرداخت
نوشته شده Farshid Mahdavipour

هنگامی که سایت تجارت الکترونیک خود را طراحی می کنید، سازمان شما باید در نظر داشته باشد که مشتریان قرار است از چه روشی در وب پرداخت کنند. روشی که در ابتدا به ذهن مدیران سایت های تجارت الکترونیک می رسد اینست که اطلاعات کارت اعتباری را به صورت آنلاین جمع آوری کنند و خود این اطلاعات را پردازش کنند (Offline manual process). این روش راه را برای کلاه برداری، وارد کردن اطلاعات اشتباه و به هدر دادن نیروی انسانی باز می گذارد.
آخرین بروز رسانی ( ۰۷ تیر ۱۳۸۴ )
ادامه مطالب ;

تجارت الکترونیک: افزایش نرخ تبدیل
نوشته شده فرشید مهدوی پور

شما بسیار زحمت کشیده اید که بالاخره توانسته اید مقدار زیادی بیننده به وب سایت خود جذب کنید، اما چگونه و با چه روشهایی می توان این بینندگان را به مشتری تبدیل کرد. در واقع آوردن مشتری به وب سایت تنها کار اول است، کار مهم تر و پر اهمیت تر تبدیل این بینندگان به مشتری است. همه هنر یک وب سایت تجارت الکترونیک این است که بینندگان بیشتری را به خریدار تبدیل کند. فروش آنلاین یک بازی اعداد است: در واقع مقدار کل بینندگان وب سایت شما تقسیم بر کل فروش، به شما نرخ تبدیل وب سایت تان را می دهد که هر چقدر این نرخ تبدیل بیشتر باشد، نشان می دهد که وب سایت تجارت الکترونیک شما کارآمد تر هست.

آخرین بروز رسانی ( ۰۷ تیر ۱۳۸۴ )
ادامه مطالب ;
سایت تجارت الکترونیک ایران
نوشته شده مدیر سایت

سایت تجارت الکترونیک ایران، فعالیت خود را در تاریخ چهارم خرداد سال ۱۳۸۴ به طور رسمی آغاز کرد. هدف این سایت، ارتقای دانش تجارت الکترونیک در بین دانشجویان و اساتید تکنولوژی اطلاعات در ایران و ارائه راه حل های عملی و مناسب ایران برای مدیران صنایع و شرکتها برای حضور در بازارهای جهانی الکترونیکی می باشد.
آخرین بروز رسانی ( ۰۷ تیر ۱۳۸۴ )

شرکت رهنما به مناسبت حضور در نمایشگاه کامپیوتر در نظر دارد هدایای ویژه ای به کلیه افرادی که از ابتدای راه اندازی سیستم تا حداکثر پایان تاریخ ۵/۱۰/۸۴ سفارش خریدی بیش از ده هزار تومان داشته باشند به رسم یاد بوداهدا نمایداز شما دعوت میگردد با در نظر گرفتن فرصت باقی مانده تا تاریخ مذکور نسبت به ثبت سفارش اقدام نموده وبا در دست داشتن فاکتور خرید انجام شده در محل دائمی نمایشگاههای استان اصفهان غرفه شرکت رهنما حضور به هم رسانید
وعده ما یکم لغایت چهارم دی ماه محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان سالن ۳ غرفه شرکت رهنما .کیفیت هدایا با خرید بیشتر افزایش می یابد و چند خرید با یک نام نیز در سیستم محاسبه میگردد

ارائه فروشگاه اینترنتی با شرایط ویژه وقیمتهای استثنائی شما همین امروز به جمع صدها فروشگاه متصل به این سیستم در سراسر کشور بپیوندید وحتی اگر یک محصول برای فروش دارید فرصت را از دست ندهید برای ارائه در خواست به بخش راه اندازی فروشگاه مراجعه کنید

به زودی خدمات بسیار جالب و نوینی به شما ارائه خواهد شد
ممنون از اینکه چنین فضایی را برای خرید به وجود آورده اید۰ بهترین سایت خرید اینترنتی ای که در ایران وجود داره به نظر من این سایته!!!
طرح پرداخت از سیستمهای بسیار خوب و مناسب در عرصه تجارت الکترونیک میباشد که میتواند تاثیر مثبتی در کارآفرینی ایفا نماید .با توجه به کمبود کارتهای اعتباری این طرح میتواند جایگزین مناسبی از لحاظ مالی و فرهنگی باشد. همچنین برای بسط و توسعه آن تبلیغات مؤثر جهت آگاهی عموم مردم از این تسهیلات مورد نیاز است
گز شیرین
مجید۰ق
محدودیتها و مشکلاتی که در کشورمان در امر تجارت الکترونیک و خرید و فروش برروی اینترنت وجود دارد و همچنین عدم وجود امکانات بانکی مناسب برای استفاده از کارتهای اعتباری باعث شد تا شرکت رهنما با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با توجه به داشتن شبکه گسترده پستی و اعتماد مردم به این بخش دولتی، تسهیلاتی جهت رفاه حال هم میهنان عزیز در امر تجارت الکترونیک و خرید و فروش برروی اینترنت ارائه دهد. به همین منظور سیستم دریافت پول از مشتری در هنگام تحویل کالا راه اندازی شده است.

این پروژه از تیر ماه ۱۳۸۱ از سوی شرکت اطلاع رسانی رهنما با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران شروع گردید و در دیماه همان سال فاز اول آن در اصفهان به بهره برداری رسید. دراین سیستم ابتدا خریدار وارد سایت اینترنتی فروشنده می شود و محصول یا محصولاتی را انتخاب و در سبد خرید خود قرار می دهد و پس از وارد نمودن اطلاعات ارسال کالا در سایت پرداخت ، خرید خود را نهایی می کند. این اطلاعات جهت بررسی و تصمیم گیری در سایت اینترنتی به اطلاع فروشنده می رسد.

فروشنده در صورت تمایل به ارسال ، سفارش رسیده را آماده کرده و پس از اعلام در سیستم اینترنتی ، پست آن را از فروشنده دریافت می کند و به دست خریدار می رساند و هزینه کالا به همراه هزینه ارسال را از خریدار دریافت می نماید. واحد مالی پرداخت در دوره های زمانی مشخص با فروشندگان تسویه حساب می کند . کلیه مراحل عملیاتی سیستم از طریق اینترنت به اطلاع خریدار، فروشنده ، شعبه پستی و مدیریت سیستم می رسد. لازم به ذکر است این سیستم به گونه ای طرح ریزی شده که امکان اتصال به سیستم های الکترونیکی بانکها و موسسات مالی و اعتباری را داشته باشد و در کنار سیستم پرداخت هنگام تحویل قابلیت های پرداخت الکترونیکی نیز در آن پیشبینی شده است.

پرداخت زیر ساخت مناسب تجارت الکترونیک وتجارت در ایران است زیر بستر تعامل فروشگاه اینترنتی و فروشگاه الکترونیکی با خریداران در راستای فروش اینترنتی وخرید اینترنتی به همراه امکانات مناسب پرداخت اینترنتی با کمک اینترنت میباشد این سیستم خرید الکترونیکی و فروش الکترونیکی را تسهیل کرده است وحتی بدون نیاز به کارت اعتباری روش های نوین پرداخت الکترونیکی را نیز تدوین میکند سرویس دهی تجارت الکترونیک در همه زمینه ها از سیاست های کلی سیستم پرداخت میباشد که با هدف فرهنگ سازی خرید اینترنتی و فروش اینترنتی در ایران صورت میپذیرد

قابلیت خرید از صدها فروشگاه متصل در سراسر ایران ، تحویل کالا در هر کجای کشور توسط پست ، بدون نیاز به کارت اعتباری و یا واریز به حساب بانکی ، بیمه شدن کالا در بین راه ، کاملا امن ، پرداخت پول بعد از تحویل کالا درب منزل و یا محل کار ، بدون نیاز به عضویت و اتلاف وقت ، منتخب وزارت بازرگانی و طرح برتر کارآفرینی کشور

نکات مهم در تجارت الکترونیکی
از زمان شروع کار با اینترنت و تجارت الکترونیک، نکات و درسهای زیادی یاد گرفته ام که دوست دارم برخی از مهم ترین آنها را با شما به اشتراک بگذارم.

درس اول
یکی از کارهائی که باید اولویت بالائی برای شما داشته باشد، جمع آوری آدرس پست الکترونیک بازدید کنندگان سایت شما است. از زمان شروع سایت، به جمع آوری آدرسها بپردازید. تهیه یک لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یک باید است. هرچند ارائه یک خبرنامه الکترونیک بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. شما می توانید به لیست خود، تغییرات سایت، محصولات جدید یا هرچیز دیگری که دوست دارید ارسال کنید.

توجه داشته باشید که تا زمانی که لیست شما کوچک است، می توانید آنرا توسط نرم افزار پست الکترونیک موجود در رایانه خود پیش ببرید ولی وقتی لیست شما بزرگ شود، مثلا از ۱۰۰ آدرس بیشتر شود، دیگر باید به دنبال ابزارهای مخصوص مدیریت لیست باشید و یا از سایت های مخصوص این کار استفاده کنید. هرچند شخصا تمایلی به نام بردن از سایت خاصی برای این کار ندارم، ولی چون خدمات سایت http://www.ymlp.com/ کمک بزرگی در این زمینه برای من بوده، همیشه آن را به دیگران پیشنهاد می کنم. سایت یاهو هم خدمات مناسبی در این زمینه ارائه می کند.

درس دوم
سایت شما ممکن است باعث پیروزی یا شکست شما شود. یک سایت با ظاهر حرفه ای نقش اساسی در موفقیت شما دارد. اگر در طراحی یک سایت حرفه ای چندان مهارت ندارید، حتما یک نفر حرفه ای برای این کار استخدام کنید. توجه داشته باشید که سایت حرفه ای به معنی یک سایت با امکانات گرافیکی بالا و بخشهای متحرک و یا حتی بخشهای Flash نیست. سایت حرفه ای در نگاه اول ممکن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختارمناسب، راحتی حرکت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبان های مختلف و پارامتر های متعدد دیگری در حرفه ای شدن سایت شما موثر هستند. وجود یک مشاور در این زمینه در کنار شما، خیلی به شما کمک می کند.

درس سوم
اگر می خواهید پول زیادی بدست آورید، باید یک بازار خاص را انتخاب کنید که نیاز ویژه ای از مشتری را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتی که نیاز شخصی آنها را پاسخ دهند خیلی دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن این نیاز باشید، برنده هستید. سعی نکنید در سایت خود همه جور خدمات یا محصولات را ارائه کنید. مثلا برای خرید کتاب، یک سایت فرهنگی که روی فروش کتاب متمرکز است را انتخاب می کنید یا یک سایت که از فروش گل و اسباب بازی گرفته تا فروش لوازم منزل و شوکلات و کتاب ؟ حتی آمازون که همه چیز می فروشد، هنوز به عنوان یک کتاب فروشی شناخته می شود تا یک اسباب بازی فروشی.

درس چهارم
ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. کلید ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما، برقراری هرچه بیشتر ارتباط از سایر سایتها به سایت شما است. هرچند لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اکتفا کنید. دو روش خوب برای ایجاد ترافیک به سایت شما عبارت است از :
– برنامه همکاری فروش (Affiliate program) – چنین برنامه ای به برقراری صدها و حتی هزاران ارتباط از سایر سایتها به سایت شما کمک می کند. موضوع از این قرار است که شما برنامه ای طراحی می کنید که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طریق سایت خود بفروشد، درصدی از فروش به او تعلق می گیرد. حتی برخی برنامه ها، در جلب مشتری، حتی اگر فروشی هم صورت نگیرد، پول می دهند.

– ارائه خدمات و محصولات رایگان – ارائه چنین امکانات رایگانی به جذب ترافیک زیاد به سایت شما کمک خوبی می کند. مثلا ارائه مقالات رایگان که دیگران بتوانند در سایت خود از آنها استفاده کنند و به سایت شما ارتباط دهند. کتاب های الکترونیک رایگان، نرم افزار، فایل های صوتی که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودی های طراحی شده برای گوشی های موبایل و خیلی چیزهای جذاب دیگر.

درس پنجم
فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سود آورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از :

– نرم افزار
– اطلاعات
– سایت های اختصاصی
– خدمات اینترنت

درس ششم
معمولا مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت می کنند. شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتریان خود حرکت کنید. این کار با نوشتن مقالات مفید، دوره های آموزشی و یا حتی با حضور فعال در اتاق های گفتگوی مناسب با خدمات شما حاصل می شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اینترنتی می زند. شما باید در میان مخاطبین خود، اعتبار کسب کنید. اگر مشتری احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول، می خواهید مشکل او را شناسائی کنید و به او در رفع نیازش، کمک کنید، خیلی راحت تر به شما اعتماد می کند.

درس هفتم
خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ می کند. هرچند در تجارت، خیلی کارها را باید شخصا انجام دهید و درگیر آنها شوید، خیلی کارها را هم می توان خودکار کرد، مثل :

– مدیریت لیست آدرسها
– پیگیری ها با مشتری
– پیام های خوش آمد گوئی
– پیغام های تشکر
– پیگیری سفارش ها
– تایید سفارش ها

این کار با استفاده از سیستم های پاسخ گوی خودکار، کدها و برنامه های نرم افزاری قابل حصول است.

درس هشتم
سازمان مناسب کار، یک دلیل اصلی موفقیت تجارت شما است.

– یک برنامه کاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم کنید.
– از برنامه دریافت پست الکترونیک با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیر شاخه های مختلف استفاده کنید.
– فایل ها و شاخه های موجود در رایانه خود را برای دسترسی راحت تر و سریع تر، تنظیم کنید.
– یک صفحه “سوال و جواب های مکرر” برای سایت خود طراحی کنید.
– برای پیام هائی که بصورت متناوب ارسال می کنید، یک ساختار مشخص تعریف کنید.
– در رایانه خود یک صفحه شامل اطلاعات ورود به سایت هائی که با آنها همکاری دارید و آدرس وب آنها برای دسترسی راحت تر، تهیه کنید.

درس نهم
بالاترین اولویت برای شما باید خدمات پس از فروش مناسب و رضایت کامل مشتری باشد. هرچند داریم در مورد دنیای اینترنت صحبت می کنیم ولی با مردمی که در دنیای واقعی زندگی می کنند سروکار داریم. خیلی هم به ارتباط های مصنوعی و نرم افزاری و پست الکترونیک تکیه نکنید. خیلی از بازدید کنندگان سایت شما می خواهند با یک تفر در بخش خدمات مشتری شما حرف بزنند و بعد خرید کنند. از امکانات پشتیبانی زنده (Live Agent) در سایت خود استفاده کنید.

درس دهم
برای بدست آوردن پول، باید پول خرج کنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری کنید :
– رایانه
– دسترسی به اینترنت
– نرم افزار
– ثبت دامنه
– میزبانی سایت
– آموزش شامل کتاب، سی دی و غیره
– تبلیغات

درس یازدهم
هرچند قرار ما فقط ده درس مهم بود، ولی همیشه به خاطر داشته باشید که خطرناک ترین تهدید برای موفقیت شما و غیر حرفه ای ترین کار در اینترنت، SPAM است. همیشه از آن دوری کنید.

مطالب بالا، لیست کاملی نیست و فقط به عنوان شروع و راهنما می تواند مفید باشد. مطمئنا مسائل و نکات بسیاری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و شما بسیاری از آنها را می شناسید و به آنها عمل می کنید.
http://www.google.com/

آیا یک راه میانبر برای تسریع کسب درآمد در تجارت الکترونیک وجود دارد؟
اخیرا تب سریع پولدار شدن از طریق اینترنت همه گیر شده و ;
مثلا ، از چت کردن و حرف زدن خسته شده اید؟ بهترین فکری که در این فرصت به سرتان میزند (با توجه به اینکه زیاد وبگردی می کنید) این است که شما از یک محصول نرم افزاری مانند Traffic Equalizerبرای ایجاد وب سایت استفاده کنید.Traffic Equalizeو سایر محصولات نرم افزاری مشابه آن به این صورت کار میکنند که کلمه کلیدی شما را دریافت کرده و سپس وب سایت شما را بر اساس این کلمه ایجاد میکنند. و نتیجه نهایی یک جایگاه یا یک فهرست از لینک های مرتبط به دیگر مقالات و وب سایت ها است که در ارتباط با کلمه کلیدی شما میباشد . چون با این روش سایت به صورت اتوماتیک ساخته می شود ،این صفحات شانس بسیار خوبی برای بدست آوردن رتبه بالا در موتور های جستجو را دارند . و این به معنای ایجاد ترافیک بالا بصورت مجانی است .

پس ، یک مرحله بالاتر ،اضافه کردن لینکهای مربوط و همچنین درج تبلیغات گوگل (Google adsense) به این صفحات اتوماتیک است و ناگهان این وب سایت اتوماتیک شکل وب سایت فروش به خودش میگیرد که می توان توسط آن از هر بازدید کننده کسب درآمد کرد ، البته باید به خاطر داشته باشید همه این بازدیدکنندگان بصورت مجانی از طریق موتور های جستجو به وب سایت شما آمده اند .

حالا ، واقعیت این است که هر سایت ممکن است توانایی کسب درآمد را داشته یا نداشته باشد و تصور می شود که اکثراین سایت ها روزانه ۵ دلار از تبلیغات درآمد داشته باشد . ولی یک مطلبی هست و آنهم اینکه فقط چند دقیقه برای ایجاد وب سایت وقت لازم است ، و یک بار هم که ساخته شد مطلقا نیاز به نگهداری ندارد . میتوانید تصور کنید می خوام چکار کنم ؟
بطور اساسی سرعت ایجاد سایتها به این معناست که شما میتوانید هرچه بیشتر وب سایت ایجاد کنید و اگر عایدی شما از هر کدام از این سایتها ۵ دلار در روز باشد، یک درآمد توجیه پذیر و معقول برای شما خواهد بود.

پس مشکل چیه ؟ چرا آه و ناله می کنید؟
ساده است . به نظر من این راه گریز( یا هر چه که شما بهش میگین) برای ایجاد ترافیک رایگان همیشگی نیست ؟
موتور های جستجوگر از هرگونه نتایج دستکاری شده (به هر طریقی) متنفرند و بیشتر مردم اینترنت را از اینگونه سایت های فهرست وار پر میکنند ، موتورهای جستجو به دنبال راه هایی برای حذف اینگونه نتایج از نتیجه های جستجوی خود هستند.

من این واقعیت را میدانم که مردم از طریق همین وب سایت های ورودی اتوماتیک ماهیانه هزارها دلار کسب درآمد میکنند و آنها در هر روز یک سایت جدید را upload میکنند (در بعضی مواقع ۵۰ یا حتی یبشتر در روز) و با صراحت کامل عرض میکنم که تا زمانی که این کار ادامه دارد آنها را برای بدست آوردن این گونه سود مقصر نمی دانم .از چه چیز میبایست بیمناک باشم ؟ هر چند وقتی که مردم پیرامون چیزهایی که دوست دارند کسب درآمد میکنند ، بدون هیچگونه طراحی و پشتیبانی در این مورد ، اینطور میشود . در اینجا وقت خوبی ;;;;;.

بیایید به یک موقعیت مشابه که دو سال پیش اتفاق افتاد نگاهی بیاندازیم . Stephen Pierce(در آن زمان این شخص در حوزه فروشگاه های اینترنت ناشناس بود ) کتابی را در مورد موفقیت خود در اینترنت منتشر کرد . یک فصل این کتاب از قسمتهایی تشکیل شده بود که به آن صفحات هونشمند Smart Pages گفته می شد . در آنجا صفحات بصورت بسیار ساده طراحی شده بود و موضوع آن در مورد یک راه مطمئن برای بدست آوردن رتبه خوب در موتور های جستجو بود و با صفحات فهرست که من در بالا اشاره کردم کاملا تفاوت داشت و لی منظور آن همان ترافیک رایگان و سریع به وب سایت شما از طریق موتور های جستجو بود .

Lets look at a similar situation that arose a couple of years ago. Stephen Pierce (who was unknown at the time in Internet marketing circles) released an eBook about his online success. One chapter of the eBook covered something that he called Smart Pages. There were, quite simply pages which had been designed in a certain way to rank well in search engines. They were completely different to the directory pages I have mentioned above but the concept was the same – fast, free traffic to your site from the main search engines.
صفحات هوشمند Smart Pagesموضوع بسیار خوبی بود. فکر می کنم یک سال پس از انتشار کتاب توسط Stephen Pierce نرم افزار هایی برای ایجاد چنین صفحاتی نوشته شد . کتابهای بیشتری در این زمینه نوشته شد ، من حتی آنها را آزمایش کرده و در مورد آنها نیز مطالبی نوشتم .
با وجود اینکه بتدریج تاثیر آنها رو به کاهش کرده من شک دارم که هر فروشنده اینترنتی بتواند بطور جدی از تکنولوژی صفحات هوشمند استفاده کند . من مطمئن هستم هنوز هم با گذشت چند سال ، بعضی از مردم از مفهوم تکنولوژی صفحات هوشمند Smart Page technology مقدار کمی کسب درآمد می کنند ۰
فقط برای توضیح بیشتر این موضوع ، امروز در سایت گوگل برای اصطلاح Smart Pages جستجویی انجام دادم و دیدم حتی یک نفر برای تبلیغات درباره این موضوع به گوگل (Google Adword) پول نداده است . چگونه این اتفاق رخ می دهد ؟

من معتقدم که سایتهای فهرست (directory sites) که توسط TE و دیگر محصولات نرم افزاری ساخته میشوند کاملا با صفحات هوشمند تفاوت دارند و فقط حاوی کمی از محتویات موردنظر می باشند ، ولی واقعیت این است که آنها محصولات نرم افزاری تولید انبوه میباشند و در اکثر موارد مردم حتی زحمت تغییر صفحات الگوهای استانداردی که توسط اینگونه نرم افزار ها ارائه می شوند را به خود نمیدهند . اگر موتور جستجوی گوگل( یا هر موتور جستجوی قدرتمند دیگر) بخواهند که نتایج جستجوی آنها شامل اینگونه صفحات نشود در اکثر موارد این کار برای آنها بسیار ساده و راحت است و اگر تمامی ترافیک وب سایتتان را از طریق موتور های جستجو دارید ، در مدت یک شب کل درآمدحاصل از این طریق را از دست خواهید داد .

پس منظور این مقاله چیست ؟ می گویم از این تکنولوژی استفاده نکنید ؟
مطلقا نه – من نرم افزارهای مختلفی را در این زمینه آزمایش کردم تا ببینم چگونه کار میکنند ، بنابراین مطمئنا نمی گویم که این کار را انجام ندهید . فقط می گویم از ریسکهای این موضوع آگاه باشید . باید بدانید که ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوید و با یک سرک کشیدن به موتورهای جستجو بفهمید که دیگر صفحات اتومات شما در آنها نیست و دیگر روی این روش کسب درآمد نمی توانید حساب کنید .

به عبارت دیگر تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید ، و تا تنور گرم است باید نان را پخت چرا که ممکن است همیشه تنور داغ نباشد.
بسیاری از مردم بر اساس مد از یک شاخه به شاخه دیگر می پرند و یک زندگی خوب برای خودشان میسازند . ولی ممکن است این کار همراه با ریسکهای زیادی باشد .فقط از این ریسک ها آگاه باشید.

مترجم : محمد سهرابی
http://www.google.com/
کاربران گرامی
با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی شرکتهایی که در زمینه بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند و جلوگیری از فعالیت شرکتهای غیر قانونی، هر چند سایت ایران بین استانداردهای لازم برای اجرای بازاریابی شبکه ای خود را رعایت کرده است، اما با توجه به پیچیدگی موضوع و نوع فعالیت سایت ایران بین، به منظور هماهنگی با مصوبه مجلس و در جهت آسودگی خاطر شما عزیزان، تغییراتی در سیستم بازاریابی ایران بین اعمال شده است. بر اساس این تغییرات:
۱) هر شخصی می تواند بدون پرداخت وجه، بدون خرید آریا کارت، بدون خرید کالا و بطور کلی بدون هیچ قید و شرطی برای همکاری تجاری با شرکت و بازاریابی برای محصولات سایت اقدام نماید. برای این منظور کافیست افراد فقط تقاضای خود را در سیستم ثبت نمایند.
۲) حق بازاریابی افراد، فقط بر مبنای میزان فروش محصولات سایت توسط شخص بازاریاب و تیم زیر مجموعه وی، به مصرف کنندگان نهایی پرداخت می شود. برای اطلاع از جزییات این کارمزدها اینجا را کلیک کنید.
۳) هر فرد بعد از ثبت نام به عنوان بازاریاب معمولی شناخته می شود و با افزایش فروش محصولات سایت به بازاریاب برنزی، نقره ای و طلایی ارتقاء می یابد.

۴) آریا کارت یک خدمت جانبی و مستقل از محصولات سایت است و فقط دارندگان آن از مزایای ارسال رایگان و تخفیفهای ویژه برخوردارند. سایت به بازاریابان خود با افزایش فروش آنها و در نتیجه ارتقاء آنها به بازاریاب نقره ای یک آریا کارت هدیه می دهد.
۴) بازاریابان قبلی سایت کماکان از مزایای مورد توافق بهره مند می باشند.
موفق باشید
+ نوشته شده در شنبه بیست و سوم مهر ۱۳۸۴ساعت ۱۰:۲۳ توسط مهرداد | نظر بدهید

خبر مهم در مورد ایران بین
با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی شرکتهایی که در زمینه بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند و جلوگیری از فعالیت شرکتهای غیر قانونی، هر چند سایت ایران بین استانداردهای لازم برای اجرای بازاریابی شبکه ای خود را رعایت کرده است، اما با توجه به پیچیدگی موضوع و نوع فعالیت سایت ایران بین، به منظور هماهنگی بیشتر با مصوبه مجلس و در جهت آسودگی خاطر شما عزیزان، در چند روز آیند تغییراتی را در سیستم بازاریابی اعمال خواهیم کرد تا اگر ذره ای شبهه نیز به شکل سیستم کنونی بازاریابی ایران بین وجود دارد کاملا بر طرف شود. همانطور که نمایندگان طراح این قانون بارها اعلام کرده اند

، بازاریابی شبکه ای به هیچ وجه ممنوع نیست و فقط برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد از این سیستم مدرن بازاریابی، قصد ساماندهی آن وجود دارد. نکته اصلی طرح مجلس آن است که افراد نباید از رشد شبکه درآمد کسب کنند بلکه باید درآمد از فروش کالا و یا خدمات حاصل شود. همانطور که شما کاربران محترم می دانید، ایران بین در حال حاضر شش نوع بازاریابی دارد که ۵ مورد آن دقیقا از فروش کالا و خدمات(کتاب فارسی، کتاب خارجی، بنرهای تبلیعاتی،آریا کارت، مرچنت یابی برای آریا کارت

) حاصل می شود و تنها یک نوع از پورسانت دهی سایت از نظر قانون فعلی محل تردید دارد که آنهم بخاطر نوع فعالیت سایت است. اصولا افراد نمی توانند ۱۷۰ هزار عنوان کتاب فارسی و ۳۰ میلیون عنوان کتاب خارجی را به صورت مستقیم بازاریابی کنند. بهترین نوع بازاریابی برای این منظور معرفی سایت به دیگران است تا آنها در طول زمان بر حسب نیاز خود کالاهایشان را از سایت تهیه نمایند. بنابراین بازاریابی برای خدمات سایت همان معرفی سایت به دیگران است که ایران بین برای این منظور نیز ششمین نوع پورساندهی خود را در نظر گرفته است. برای بازاریاب شدن نیز وجهی از افراد دریافت نمی کنیم. افراد برای دریافت آریا کارت و استفاده از تخفیفها به سایت پول می دهند. اما با توجه به اینکه این موضوع پیچیدگی خاص خود را دارد و ممکن است تطابق آن با قانون فعلی مشکل باشد(چون این موضوع در قانون پیش بینی نشده است)، تصمیم داریم طی چند روز آینده سیستم بازاریابی سایت را به گونه ای تغییر دهیم تا شبهات احتمالی نیز از بین بروند. موفق باشید
+ نوشته شده در سه شنبه نوزدهم مهر ۱۳۸۴ساعت ۱۰:۵۲ توسط مهرداد | نظر بدهید

فرصتهای مناسب در زندگی بندرت پیش می آیند
سالهاست که بسیاری از بنگاه های بزرگ تجاری در دنیا برای فروش محصولات خود از شیوه ای موسوم به بازاریابی شبکه ای(Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی(Multi-level Marketing=MLM) استفاده می کنند. اما با توجه به اینکه اساساً این نوع بازاریابی به سطح ارتباطات مردم با یکدیگر بستگی دارد و هر قدر این ارتباط کاراتر و در زمان کوتاه تری رخ دهد کارایی بیشتری دارد، به جرات می توان گفت که گسترش اینترنت در سال های گذشته استفاده از این نوع شیوه بازاریابی را دو چندان کرده و بسیاری از بنگاه های اقتصادی و همچنین مردم عادی ملل مختلف را برای شرکت در این پدیده، ترغیب کرده است. رشد این پدیده چنان بوده است که از آن به عنوان موج چهارم در قرن بیست و یک نیز یاد می کنند.

شرکت هایی که برای فروش کالا و خدمات خود از این روش استفاده می کنند در واقع هزینه های توزیع کنندگان و هزینه های تبلیغات خود را بین بازاریابان مستقل تقسیم می کنند، زیرا اعتقاد بر این است که کارایی این شیوه یعنی تبلیغ شفاهی و دهان به دهان بسیار موثرتر از سایر شیوه های تبلیغاتی و توزیع از طریق موزعین بزرگ است.

شما هم شاید روزانه، به طور ناخودآگاه بر حسب عادت برای شرکت ها و افراد زیادی تبلیغ می کنید، بدون اینکه در سودی که آن فرد یا شرکت به دست می آورد، سهیم باشید. به طور مثال فرض کنید یکی از دوستان شما از شهری دیگر به شهر شما می آید و از شما سئوال می کند که آدرس یکی از بهترین رستوران های شهر را به وی بگویید. شما هم براساس اطلاعات خود به طور مثال رستوران A را به وی معرفی می کنید. دوست شما به اتفاق خانواده و شاید دوستان خود به رستوران A رفته و سبب کسب در آمد برای صاحب رستوران می‎شود. نقش شما در این میان به عنوان معرف چه بوده است؟

حال اگر صاحب رستوران فردی آینده نگر باشد و به شما بگوید اگر تعداد معینی از افراد توسط شما به این رستوران معرفی شوند، شما می توانید به اتفاق خانواده تان به طور رایگان شامی را مهمان رستوران باشید دیگر شما ازاین معرفی، بدون بهره نخواهید بود و تبلیغ شفاهی شما نیز ارزشمند خواهد شد. در حقیقت صاحب این رستوران شما را در سود به دست آمده به نوعی شریک نموده است. بازاریابی شبکه ای در واقع شکل هدایت شده و برنامه ریزی شده همین مثال است.

سایت ایران بین بعد از اینکه مدت ها برای معرفی خود شیوه های مختلفی از جمله تبلیغ در نشریات، روزنامه ها و سایت های پر بیننده، شرکت در نمایشگاه های مرتبط، پخش کاتالوگ و بروشور، چاپ آگهی در کتاب های مختلف و; را در پیش گرفت، نهایتاً در مرداد ماه سال ۸۳ تصمیم گرفت به جای تمام ابزار های تبلیغاتی سنتی، از روش نوین بازاریابی شبکه ای استفاده نماید.
ما در واقع خواستیم

با توجه به تحول علم بازاریابی در دنیا و قدرت شگرف بازاریابی شبکه ای در توسعه و معرفی کالاها و خدمات و همچنین با عنایت به پیشرو بودن سایت ایران بین در حوزه تجارت الکترونیک در ایران، نخستین کسب و کاری باشیم که از این روش برای معرفی و توسعه کار خودمان طبق اصول علمی، استفاده می کنیم و شما عزیزان را نیز در درآمد آن شریک نماییم.

و اما انواع بازاریابی در ایران بین چگونه صورت می گیرد و کارمزد ها چیست؟ شیوه بازاریابی ایران بین جزو روش های نوین بازاریابی در عصر ارتباطات به حساب می آید و بخش عمده ای از آن از طریق اینترنت قابل انجام است. به همین دلیل نیز به راحتی قابلیت آن را دارد که به عنوان شغل دوم افراد باشد و ظرفیت تبلیغ به عنوان یک شغل مناسب برای کار در خانه را نیز دارد.

هر فرد می تواند به عنوان یک بازاریاب مستقل با شرکت همکاری کند و از یک موقعیت عالی، برای کسب درآمد استفاده نماید. ولی فراموش نکنید که این تنها یک موقعیت است. مانند هر کار دیگری، بازاریابی از هر نوع آن(سنتی و مدرن) نیز به زحمت و کار جدی نیاز دارد، بر خلاف تصوری که بسیاری از افراد ممکن است از بازاریابی شبکه ای داشته باشند، عضویت در یک شبکه بازاریابی به معنی سرمایه گذاری در بورس یا یک بانک نیست که به صورت ماهانه یا سالانه برای شما، بدون اینکه فعالیت ویژه ای انجام دهید، سود دهی داشته باشد. سود دهی در این مجموعه ارتباط مستقیم با فعالیت بازاریابی شما دارد.

کلیه بازاریابان مستقل سایت از شش طریق امکان کسب درآمد دارند
الف) بازاریابی برای کتاب های فارسی سایت
ب) بازاریابی برای کتاب های خارجی سایت
ج) بازاریابی برای بنرهای تبلیغاتی سایت
د) بازاریابی برای آریا کارت
ه) بازاریابی برای پذیرش آریا کارت در فروشگاه های فیزیکی و مجازی(مرچنت یابی)
و) بازاریابی برای خدمات سایت(معرفی سایت به دیگران)

الف) بازاریابی برای محصولات داخلی سایت(کتاب و سی دی): کلیه بازاریابان سایت این امکان را دارند که از طریق امکان بازاریابی اینترنتی ویژه ای که از طریق ای میل های متداول عمل می کند و در اختیار افراد قرار می گیرد، کتاب های سایت را به دیگران(کلیه افرادی که آریا کارت ندارند) معرفی کنند. کنار هر کتاب گزینه ای وجود دارد تحت عنوان” ای میل به دیگران” که از طریق کلیک روی آن می توانید لینک کتاب مربوطه را به همراه توضیحات خودتان برای دیگران ای میل نمایید. در صورتی که فرد از طریق کلیک بر روی ای میل ارسال شده توسط شما کتاب مورد نظر را خریداری نماید، ۳ در صد کارمزد به شما و ۲ درصد کارمزد هم به معرف مستقیم شما تعلق می گیرد(برای اطلاع از ماهیت معرف مستقیم بخش بعد را مطالع نمایید).

همچنین این امکان برای اعضای ویژه سایت که خودشان دارای وب سایت هستند وجود دارد که بنر ایران بین و یا سرویس فروش کتاب فارسی را بر اساس بانک اطلاعاتی و خدمات فنی ویژه سایت ایران بین، به سایت شان اضافه کنند(Affiliation Service). ایران بین بر مبنای کلیه سفارش های نهایی که مبدأ آنها سایت های دیگران باشد ۵ درصد کارمزد به صاحب سایت پرداخت می کند. برای هماهنگی های فنی و انعقاد قراردادی جداگانه در این زمینه، ضروری است که علاقه مندان با هماهنگی قبلی به شرکت مراجعه کنند.

علاوه بر این چون اعضای ویژه برای خرید محصولات داخلی سایت از ۵ درصد تخفیف برخوردار هستند می توانند به طور مستقل و خارج از شبکه اینترنت نیز به بازاریابی عمده و یا جزیی بپردازند و سفارش های اخذ شده را از طریق account خودشان در ایران بین به انجام برسانند. به این ترتیب، سفارش با ۵ درصد تخفیف و بدون هزینه ارسال به دست شما می رسد و شما می توانید آن را به مشتری اصلی برسانید و وجه کامل را دریافت کنید. البته درصورتی که وجه سفارش را شما از طریق حساب الکترونیکی خودتان و یا کارت های اعتباری و یا سایر شیوه های آنلاین (به آموزش های سی دی پیوست توجه فرمایید) بپردازید، می توانید آدرس مشتری نهایی را به عنوان تحویل گیرنده درج کنید. ایران بین سفارش را به مشتری نهایی تحویل خو

اهد داد. بدیهی است دریافت وجه سفارش ها از مشتری نهایی به عهده شما خواهد بود.
ب) بازاریابی برای محصولات خارجی سایت(کتاب ها و نشریات خارجی): بازاریابان سایت می توانند به همان شیوه ای که کتاب های فارسی را به دیگران معرفی می کنند، کتاب های خارجی سایت را نیز به دیگر علاقه مندان(کلیه افرادی که عضو ویژه سایت نیستند) معرفی کنند. در صورتی که فرد از طریق کلیک بر روی ای میل ارسال شده توسط شما،کتاب مورد نظر را خریداری نماید، دو در صد کارمزد به شما و یک درصد کارمزد هم به معرف مستقیم شما تعلق می گیرد. برای ارسال ای میل ها نیز ابزار لازم در اختیار شما قرار دارد.
در این بخش نیز چون اعضای ویژه برای خرید محصولات خارجی سایت از ۳ درصد تخفیف برخوردار هستند، می توانند به طور مستقل و به هرشیوه ای که تشخیص می دهند(مثلاً مراجعه حضوری به کتابخانه ها، دانشگاه ها و کتاب فروشی ها) به بازاریابی عمده و یا جزیی بپردازند

و سفارش های اخذ شده را از طریق account خودشان در ایران بین به انجام برسانند. به این ترتیب، سفارش با ۳ درصد تخفیف به دست شما می رسد و شما می توانید آن را به مشتری اصلی برسانید و وجه کامل را دریافت کنید. در این بخش نیز درصورتی که وجه سفارش را شما از طریق کارت های اعتباری و یا سایر شیوه های آنلاین (به آموزش های سی دی پیوست توجه فرمایید) بپردازید، می توانید آدرس مشتری نهایی را به عنوان تحویل گیرنده درج کنید. ایران بین سفارش را به مشتری نهایی تحویل خواهد داد. بدیهی است دریافت وجه سفارش ها از مشتری نهایی به عهده شما خواهد بود.

امکان دیگر بازاریابی در این بخش، انعقاد قراردادی جداگانه با شرکت برای بازاریابی های عمده و تجاری می باشد. کلیه اعضای ویژه سایت می توانند با هماهنگی قبلی با بخش مربوطه به شرکت مراجعه کنند. کارمزد بازاریابی در این بخش برای سفارشهای عمده بین ۵ تا ۱۰ درصد است.
ج) بازاریابی برای بنرهای تبلیغاتی سایت: کلیه بازاریابان می توانند با مراجعه به بخش آگهی در سایت از آخرین نرخ بنرهای تبلیغاتی سایت و همچنین تعداد بازدیدکنندگان روزانه آگاهی یابند و بر اساس آنها اقدام به بازاریابی برای بنرهای تبلیغاتی سایت بکنند. شیوه بازاریابی در این بخش نیز بر عهده بازاریاب است و هر فرد می تواند بر اساس توانایی ها، دانش و روابط خود برنامه کاری ویژه خود را طراحی کند. امکاناتی نیز برای سهولت بازاریابی اینترنتی برای بنرها پیش بینی شده است که می توانید با مراجعه به بخش مربوطه آنها را مشاهده کنید.

کارمزد بازاریابی آگهی برای کلیه اعضای ویژه ۱۰ درصد پیش بینی شده است. علاوه بر این به معرف مستقیم شخص بازاریاب نیز ۱۰ درصد کارمزد تعلق می گیرد.
برای مشاهده تعرفه آگهی های سایت و همچنین شرایط و مقررات تخفیفها لطفا اینجا را کلیک کنید.

د) بازاریابی برای خدمات سایت و آریا کارت: کلیه بازاریابان سایت می توانند خدمات ویژه سایت را به دیگران معرفی و برای فروش آریا کارت به مشتریان علاقه مند، از روشهای مختلف از جمله بخش معرفی به دوستان اقدام به بازاریابی کنند. برای این منظور کافیست متقاضی آریا کارت هنگام ثبت نام ای میل شما را به عنوان معرف در بخش مربوطه درج کند. در این شرایط به ازای فروش هر آریا کارت برنزی مبلغ ۵ هزار تومان، آریا کارت نقره ای ۱۰ هزار تومان و آریا کارت طلایی ۲۰ هزار تومان به حساب الکترونیکی شما واریز می شود.

ه) بازاریابی برای پذیرش آریا کارت در فروشگاه های فیزیکی و مجازی(مرچنت یابی): کلیه بازاریابان سایت این امکان را دارند که با مذاکره با فروشگاه های فیزیکی و مجازی، آنها را تشویق کنند که آریا کارت را به عنوان یک کارت اعتباری برای دریافت وجه از مشتریان بپذیرند. برای این منظور ضروری است افراد در صورت تمایل با هماهنگی قبلی مدیریت آریا کارت، در شرکت، مراجعه حضوری داشته باشند تا توضیحات لازم در این خصوص به آنها داده شود. قراردادی مستقل در این زمینه با افراد منعقد خواهد شد. کارمزد بازاریابی در این بخش بسیار متنوع و قابل توجه است. در جلسه مذکور جزییات مربوطه و قواعد پورسانت دهی تشریح خواهد شد

.
و) معرفی بازاریاب و مشتری جدید: کلیه بازاریابان سایت این امکان را دارند که خدمات سایت از جمله امکانات بازاریابی سایت را به دیگران معرفی کنند و در زیر مجموعه خود بازاریابان دیگری را به کار گیرند. هر فرد جدیدی که تقاضای عضویت در شبکه بازاریابی ایران بین را بنماید و شناسه شما را به عنوان معرف در فرم ثبت نام خود درج کند، شما معرف مستقیم فرد به حساب می آیید. حال با توجه به اینکه فرد زیر مجموعه شما نیز این امکان را دارد که بازاریابان دیگری را در زیر مجموعه خود تعریف کند، شما برای افراد مذکور حکم معرف غیر مستقیم را خواهید داشت.

هر بازاریاب از مجموعه فعالیت خودش و تیم زیر مجموعه اش منتفع می شود. به این ترتیب که نخست هر بازاریاب خودش یک مصرف کننده به حساب می آید، همین که شما خدمات سایت را به فرد جدیدی معرفی کردید مستحق پاداش هستید. پاداش اولیه شما این است که یک درصد کارمزد از بابت کلیه خرید های افرادی که شما معرف مستقیم آنها هستید به حساب شما واریز می شود. دوم آنکه به ازای تشکیل هر زوج در زیر مجموعه شما(یک نفر در سمت راست و یک نفر در سمت چپ) بدون توجه به اینکه شما معرف مستقیم آنها بوده اید و یا اینکه افراد زیر مجموعه شما خدمات سایت را به آنها معرفی کرده اند، ۲۰۰۰ تومان حق معرفی مشتری و بازاریاب جدید دریافت خواهید نمود. چون در هر صورت، شما بانی اولیه و اصلی کلیه مشتریانی که زیر مجموعه شما قرار می گیرند، هستید.

و دوم آنکه هر بازایاب که در زیر مجموعه شما قرار دارد و شما معرف مستقیم او بوده اید همه امکاناتی را که شما برای بازاریابی در اختیار دارید، در اختیار دارد و می تواند برای بنرهای تبلیغاتی سایت، محصولات داخلی و کتاب های خارجی سایت بازاریابی نماید و با کارمزدهای پیش گفته حق بازاریابی کسب کند. شما نیز از بابت تلاش افرادی که معرف مستقیم آنها بودید، با کارمزدهای تعیین شده که در بخش های قبل به آنها اشاره شد، کسب درآمد می نمایید. ضمن آنکه معرفی مستقیم افراد بجز این نیز، برای شما مزایای دیگری را به ارمغان می آورد. شما می توانید با معرفی مستقیم افراد بیشتر، طبق مقررات و شرایطی که در پی خواهد آمد به بازاریاب نقره ای و طلایی تبدیل شوید و از مزایای ویژه آن بهره مند گردید.

برای روشن تر شدن موضوع ذکر یک مثال واقع بینانه ضروری به نظر می رسد.
مثال:
حال بپردازیم به یک مثال واقع بینانه. فرض کنید شما به عنوان بازاریاب فعالیت تجاری خود را با ایران بین آغاز نمودید. فرض می کنیم شما یک بازاریاب با توانایی های متوسط هستید(هر چند مطالعه بخش پایانی این نوشتار توانایی های شما را در امر بازاریابی افزایش خواهد داد).
فرض می کنیم شما تنها می توانید شخصاً در هر ماه فقط یک نفر را به مجموعه خود اضافه کنید(شما معرف مستقیم فرد باشید) همچنین فرض می کنیم که افراد زیر مجموعه شما نیز توانایی مشابه شما داشته باشند. یعنی تنها یک نفر را بتوانند به مجموعه اضافه نمایند

. به این ترتیب ظرف یک سال زیر مجموعه شما به ۴۰۹۵ نفر می رسد که شما معرف مستقیم ۱۲ نفر آنها هستید. در ماه اول شما یک نفر را به مجموعه اضافه می کنید، در ماه دوم شما باز هم یک نفر را در زیر مجموعه خود قرار می دهید و فردی که در ماه اول معرفی کرده اید نیز یک نفر را معرفی می کند. بنابراین در ماه دوم دو نفر به مجموعه اضافه می شوند. در ماه سوم شما و سه نفر دیگر، هر کدام یک نفر را به زیر مجموعه خودتان اضافه می کنید

. یعنی در ماه سوم در مجموع چهار نفر به مجموعه اضافه می شوند. در ماه چهارم هشت نفر، در ماه پنجم ۱۶ نفر و; وماه دوازدهم ۲۰۴۸ نفر. در مجموع در طول یکسال ۴۰۹۵ نفر به زیر مجموعه شما اضافه خواهند شد.

شما و افرادی که مستقیماً به مجموعه معرفی کردید دارای توانایی ها و همچنین ابزار مشابهی برای بازاریابی هستید. اولین کاری که ابزار آن در اختیار شما قرار گرفته است ای میل کردن کتاب های سایت به دیگران با متن پیغام خودتان است

. هر فرد می تواند با استراتژی ای خودش تعیین می کند، با صرف زمانی در حدود یک ساعت در روز دست کم ۵۰۰ ای میل ارسال کند(۵۰ کتاب برای ۱۰ نفر یا ده کتاب برای ۵۰ نفر و یا هر ترکیب دیگر). توجه داشته باشید بخشی از ای میل ها یک جا ارسال می شوند و امکان آن برای شما در نظر گرفته شده است. فرض کنید تنها یک درصد از ای میل های ارسالی شما منجر به سفارش شود. یعنی روزی ۵ کتاب. از آنجایی که قیمت متوسط کتاب در حال حاضر در کشور ۳ هزار تومان است. یعنی شما به طور متوسط از این بابت می توانید ماهانه ۳۳۰ هزارتومان فروش و ۳ درصد آن یعنی ۹۹۰۰ تومان درآمد کسب کنید.

درمورد کتاب های خارجی نیز از میان هزاران عنوان کتاب خارجی جدید که در روز منتشر می شوند، شما باز هم تنها با صرف زمانی معادل یک ساعت در روز امکان ای میل ۵۰۰ کتاب را دارید(با ترکیب دل خواه). باز هم فقط فرض می کنیم یک هزارم از این ای میل ها منجر به فروش کتاب شود. در این شرایط شما در هر ده روز ،امکان فروش ۵ کتاب خارجی با قیمت متوسط ۶۰ هزار تومان را به دست آورده اید. یعنی ۹۰۰ هزار تومان فروش که ۲ درصد کارمزد آن مبلغ ۱۸۰۰۰ تومان در ماه می شود.

در پایان ماه اول شما از بابت حق بازاریابی مستقیم برای کتاب های فارسی و انگلیسی جمعاً ۲۷۹۰۰ تومان درآمد کسب می کنید.
در ماه دوم شما درآمد ماه اول را، بعلاوه درآمدی تحت عنوان حق بازاریابی غیر مستقیم که در واقع ناشی از عملیات(بازاریابی) فردی است که شما در ماه اول معرفی کرده اید، کسب می نمایید. با فرض بر اینکه فرد معرفی شده توانایی مشابه شما داشته باشد وی نیز می تواند به همان میزانی که شما کتاب فروختید، فروش داشته باشد. از این بابت ۲ درصد فروش کتاب های فارسی یعنی ۶۶۰۰ تومان و یک درصد کتاب های خارجی یعنی ۹۰۰۰ تومان کارمزد به عنوان معرف مستقیم وی به شما تعلق می گیرد. در ماه دوم با توجه به اینکه با معرفی نفر دوم توسط شما یک زوج کامل زیر مجموعه شما شکل می گیرد، شما ۲۰۰۰ تومان نیز حق معرفی مشتری و بازاریاب جدید کسب می کنید.

در ماه سوم همین عملیات تکرار می شود با این تفاوت که شما در این ماه از بابت فعالیت دو نفری که شما معرف مستقیم آنها بوده اید منتفع خواهید شد. برای روشن تر شدن موضوع خلاصه ای از انواع حق بازاریابی هایی که شما در طول یک سال در این مثال کسب می کنید در جدول زیر ارائه شده است:
(تومان)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.