مقاله رابطه شیوه های فرزندپروری والدین با اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه شیوه های فرزندپروری والدین با اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه شیوه های فرزندپروری والدین با اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه شیوه های فرزندپروری والدین با اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه شیوه های فرزندپروری والدین با اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
این پژوهش با هدف رابطه شیوههای فرزندپروری والدین با اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارمابتدایی شهرستان تربت حیدریه به انجام رسیده است. به منظور دستیابی به هدف فوق، تعداد ۲۸۱ نفر از دانش آموزان پسرپایه چهارم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه به روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. گردآوریداده ها با استفاده از سه پرسشنامه خودگزارشی شیوه فرزندپروری ، پرسشنامه اختلال رفتاری و آزمون پیشرفت تحصیلی صورت گرفته است. ضریب پایایی پرسشنامه با استفاده از روش تنصیف توسط سازنده آن ۰/۸۷ گزارش شده است. در این پژوهش، ضریب پایایی آلفای کرانباخ برابر با ۰/۸۰ به دست آمد. روایی این پرسشنامه به استفاده از تحلیل عاملی از روش تحلیل مولفه اصلی با استفاده از چرخش واریمکس صورت گرفته است. نتیجه تحلیل اعتبار عاملی سؤالات را تأیید نمود. پرسشنامه اختلال رفتاری راتر در دو فرم الف (فرم والدین) و فرم ب (فرم معلمین) تهیه شده است. پایایی پرسشنامه اختلال رفتاری فرم والدین با روش بازآزمایی توسط راتر ۰/۷۴ گزارش شده است. در ایران توسط کریمی (۱۳۷۱) با روش بازآزمایی ۰/۷۴ گزارش شده است. و پایایی پرسشنامه فرم معلمین توسط راتر با روش دو نیمه کردن ۰/۸۹ در سطح معناداری ۰/۰۰۱ گزارش شده. و در ایران با به کار بردن روش های دونیمه کردن و بازآزمایی پایایی پرسشنامه را در سطح اطمینان ۰/۰۰۱، ۰/۶۸ و ۰/۸۵ گزارش شده است. پایایی آزمون پیشرفت تحصیلی توسط نصرت (۱۳۹۰) به روش دو نیمه کردن و ضریب همبستگی اسپیرمن ۰/۷۵ گزارش گردیده است. اما برای تعیین روایی این آزمون، از نظر کارشناسان استفاده گردیده است. و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS و از آزمونهای آماری رگرسیون خطی ساده ، رگرسیون خطی چند گانه و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که بین شیوه های فرزندپروری والدین با اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتداییرابطه معناداری وجود دارد. همچمین کنترل- آزاد قادر است به صورت معکوس تغیییرات اختلالات رفتاری وپیشرفتتحصیلی را پیش بینی کند. اما محبت طرد قادر به تغییرات اختلالات رفتاری و پیشرفت تحصیلی نمی باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.