مقاله تأثیر رهبری تحول گرا بر بهبود کیفیت آموزشی مدارس و رضایت شغلی معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر رهبری تحول گرا بر بهبود کیفیت آموزشی مدارس و رضایت شغلی معلمان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر رهبری تحول گرا بر بهبود کیفیت آموزشی مدارس و رضایت شغلی معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر رهبری تحول گرا بر بهبود کیفیت آموزشی مدارس و رضایت شغلی معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر رهبری تحول گرا بر بهبود کیفیت آموزشی مدارس و رضایت شغلی معلمان :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
تحقیق حاضر با دو روش پیمایشی و همبستگی با هدف بررسی تأثیر رهبری تحول گرا در مدارس شهرستان میاندوآب و نوع و میزان رابطه آن با کیفیت آموزشی مدارس و رضایت شغلی آنان انجام شده است. از میان ۱۴ مدرسه متوسطه اول پسرانه، ۱۳ مدرسه دخترانه، ۱۵ مدرسه متوسطه دوم پسرانه و ۱۲ مدرسه متوسطه دوم دخترانه آموزش وپرورش شهرستان میاندوآب، ۲ مدرسه متوسطه اول پسرانه و ۲ متوسطه اول دخترانه، و ۲ متوسطه دوم پسرانه و ۲ متوسطه دوم دخترانه نمونه گیری تصادفی و به روش خوشه ای انتخاب شدند. به هر یک از معلمان یک نوبت آموزشی مدارس نمونه تحقیق، سه نوع پرسشنامه ارائه شد. تحلیل داده ها روی پرسشنامه های سه گانه تکمیل شده و بدون نقص توسط ۳۹ آزمودنی صورت گرفت. معلمان علاوه بر تکمیل مقیاسهای کیفیت آموزشی و رضایت شغلی به پرسشنامه رهبری تحولی نیز پاسخ دادند. پس از تأیید روایی و اعتبار هر سه پرسشنامه، داده ها گردآوری و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی، شامل شاخصهای گرایش به مرکز و پراکندگی، مقایسه میانگین ها، آزمون معناداری تفاوت برای یک نمونه، و آزمون ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شدند. یافته ها نشان دادند که سبک رهبری مدیران مدارس نمونه تحقیق به جز در یکی از شاخص ها با رفتارهای این سبک رهبری تفاوت معنادار دارند، معلمان ارزیابی مثبتی از کیفیت آموزشی ندارند و رضایت شغلی خود را پایین تر از متوسط ارزیابی می کنند؛ معلمانی که رفتار مدیران مدارس آنان به سبک رهبری تحولی نزدیکتر است از رضایت شغلی بیشتری برخوردار نیستند و عملکرد خود را مثبت تر ارزیابی نمی کنند؛ و میان دو متغیر سبک رهبری تحولی با رضایت شغلی و کیفیت آموزشی معلمان رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.