مقاله بررسی وصعیت سواد قرآنی دانش آموزان دوره متوسطه اول مدارس شهر سراوان؛ با توجه به سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی وصعیت سواد قرآنی دانش آموزان دوره متوسطه اول مدارس شهر سراوان؛ با توجه به سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی وصعیت سواد قرآنی دانش آموزان دوره متوسطه اول مدارس شهر سراوان؛ با توجه به سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وصعیت سواد قرآنی دانش آموزان دوره متوسطه اول مدارس شهر سراوان؛ با توجه به سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی وصعیت سواد قرآنی دانش آموزان دوره متوسطه اول مدارس شهر سراوان؛ با توجه به سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی :

تعداد صفحات:۸
چکیده:
الرحمن علم القرآن خلق الانسان علمه البیان (سوره الرحمن، آیات ۴-۱). قرآن پیام روشن الهی است که همه انسان ها را به راستی و راستگاری دعوت می کند. از صدر اسلام تاکنون، آموزش این پیام جاودانه الهی از مهمترین ارکان تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است. در کشور ما نیز به اقتضای جایگاه خاص دین اسلام در فرهنگ مردم ایران وجایگاه ویژه قرآن در اعتقادات دینی، آموزش قرآن همواره مورد توجه همگان است. هدف از تحقیق حاضر بررسی وضعیت سواد قرآنی بین دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول شهر سراوان است. به این منظور برای سنجش میزان سواد قرآنی دانش آموزان از دو آزمون شفاهی برای سنجش روخوانی و روان خوانی و آزمون کتبی محقق ساخته برای سنجش میزان درک و فهم استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد روخوانی و روان خوانی دانش آموزان بالاتر از حد متوسط و درک و فهم پایین تر از حد متوسط و در کل سواد قرآنی بالاتر از حد متوسط می باشد. همچنین در روخوانی، روان خوانی و درک و فهم و سواد قرآنی بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنادار وجود دارد و دختران وضعیت بهتری دارند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش توصیه می گردد آموزش و پرورش و معلمان دین و زندگی و قرآن بیشتر بر درک و فهم دانش آموزان توجه نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.