مقاله بررسی اثر بخشی آموزش خود تنظیم گری ، راهبرد مقابله، تنظیم هیجان بر شدت علائم درسندرم پیش از قاعدگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر بخشی آموزش خود تنظیم گری ، راهبرد مقابله، تنظیم هیجان بر شدت علائم درسندرم پیش از قاعدگی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر بخشی آموزش خود تنظیم گری ، راهبرد مقابله، تنظیم هیجان بر شدت علائم درسندرم پیش از قاعدگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر بخشی آموزش خود تنظیم گری ، راهبرد مقابله، تنظیم هیجان بر شدت علائم درسندرم پیش از قاعدگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر بخشی آموزش خود تنظیم گری ، راهبرد مقابله، تنظیم هیجان بر شدت علائم درسندرم پیش از قاعدگی :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
زمینه و هدف: سندرم پیش از قاعدگی به عنوان مفهوم تشخصی وسیع اولین بار در سال ۱۹۳۵ توسط گرین و دالتون به صورتوجود علائم عود کننده و طی فاز قبل از قاعدگی یا اولین روز های قاعدگی مطرح می شود که این علائم در فاز پس از قاعدگیحذف می شوند. هدف از این مطالعه اثر بخشی آموزش مدل خود تنظیمی بر شدت علائم در سندرم پیش از قاعدگی است.مواد و روش کار: پژوهش حاضر از نوع کارآزمایی بالینی است.جامعه آماری (۶۰۶) کلیه دانش آموزان تیزهوش دختردبیرستانی ناحیهیک کرمان بود که به آنها پرسشنامه سندرم پیش از قاعدگی داده شد از بین آنها ۳۶ نفرکه بالاترین نمره را دراین آزمون کسب نمودندبه عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل وآزمایش منتسب شدند.پروتکل آموزش خود تنظیمی،راهبردمقابله وتنظیم هیجان طی ۸ جلسه دوساعته برای گروه آزمایش اجرا شد.بعد از اجرای آموزش هر دوگروه پرسشنامه خود تنظیم گری، راهبرد مقابله، تنظیم هیجان راتکمیل کردند.علائم PMS درطی دو سیکل قبل ودو سیکل پس از شروع مداخله توسط آزمودنی ها ثبت گردید.ابزار جمع آوری اطلاعات ۱-پرسشنامه سندرم پیش از قاعدگی ۲-پرسشنامه خودتنظیم گری ۳-پرسشنامه تنظیم هیجان ۴-پرسشنامه راهبرد مقابله. دراین پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون اندازه گیری مکرر و آزمون t وابسته استفاده شد.برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از نرم افزار Spss استفاده گردید. یافته ها : نتایج آزمون اندازه گیری مکرر نشان داد که بین نمرات پیش آزمون وپس آزمون گروه آزمایش تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری : آموزش خود تنظیمی در کاهش میانگین علائم PMS موثر بوده و می تواند در درمان این بیماری استفاده گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.