مقاله تعیین ابعاد هویت ملی- قومیتی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تعیین ابعاد هویت ملی- قومیتی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین ابعاد هویت ملی- قومیتی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین ابعاد هویت ملی- قومیتی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین ابعاد هویت ملی- قومیتی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
با توجه به اهمیت تنوع قومی در جوامعی با اقوام و نژادهای مختلف و متفاوت، تأثیر آن بر وحد و انسجام و یکپارچگی ملی آشکار و بدیهی است. این مقاله در پی این است که با توجه به ویژگی ها و شرایط حاکم بر دانشگاه های ایران ابعاد هویت قومی و ملی دانشجویان را بررسی نماید. روش پژوهش حاضر پیمایشی بوده و جامعه آماری آن دانشجویان سه قومیت (ترک، لر و کرد) دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بودند که در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ مشغول به تحصیل بوده اند. با توجه به نبود آمار تفکیکی قومیت ها با درنظر گرفتن تقریبی ۷ هزار نفر دانشجو طبق برآورد جدول گ رجسی و مورگان حجم لازم جامعه برابر با ۳۶۴ نفر محاسبه گردید. روش نمونه گیری این مطالعه گلوله برفی بوده و با احتساب ۱۰۰ نفر برای هر قومیت حجم نمونه مورد نیاز ۴۰۰ نفر محاسبه گردید. در این پژوهش برای سنجش هویت قومیتی و ملیتی دانشجویان از یک مقیاس محقق ساخته استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد. نتایج این پژوهش در مورد ابعاد هویت ملی- قومی دانشجویان نشان دهنده نه بعد هویتی بود که بر روی هم ۷۰ درصد از واریانس هویت ملی- قومی دانشجویان را تبیین می کردند. از بین نه بعد هویتی ۶ مورد مربوط به مؤلفه قومیت گرایی و ۳ مؤلفه مربوط به ملیت گرایی بودند. ابعاد هویت قومی شامل علاقه مندی به نمادهای قومیتی، ارتباط با هم قوم،تعصب قومی، تعصب زبانی، برتری طلبی قومیت و شرمساری از قومیت بودند و همچنین زندگی ملیتی، ارتباط با غیر هم قوم و تعصب ملی از ابعاد هویت ملی بودند. دیگر نتایج نشان داد که میانگین های دانشجویان به طور معناداری در مؤلفه های هویت قومی بالاتر از مؤلفه های هویت ملی است. در ادامه تلویحات کاربردی و محدودیت های این پژوهش مورد بحث قرار گرفته شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.