مقاله آموزش و پرورش استان ایلام در سال تحصیلی ۸۹-۹۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آموزش و پرورش استان ایلام در سال تحصیلی ۸۹-۹۰ دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آموزش و پرورش استان ایلام در سال تحصیلی ۸۹-۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آموزش و پرورش استان ایلام در سال تحصیلی ۸۹-۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آموزش و پرورش استان ایلام در سال تحصیلی ۸۹-۹۰ :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
معلمان به عنوان پیش قراولان تحول فرهنگی و سواد دیجیتالی به منظور بهره گیری هر چه بیشتر از امکانات و تسهیلات فناوریهای اطلاعات و ارتباطات می بایست از سواد دیجیتالی و اطلاعاتی مطلوببرخوردار باشند. . پژوهش حاضر به دنبال پاسخ این سوال است که میزان سواد دیجیتالی معلمانی که دوره های آموزشی ICDL را گذرانده اند و یا بنا به علاقه و نیاز به فراگیری رایانه پرداخته اند چقدر است ؟ و آیا این دوره ها در کسب سواد دیجیتالی معلمان دوره های راهنمایی و متوسطه استان ایلام موثر بوده اند ؟ این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی و پیمایشی ( زمینه یابی) است که در جامعه کارکنان آموزشی دوره راهنمایی و متوسطه آموزش و پرورش استان ایلام که جمعا ۵۳۷۳ نفر می باشند انجام گردید برای تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری مورگان ( کرجسی ار وی و مورگان .دی . دبلیو ۱۹۷۰ ). تعداد ۳۸۴ نفر بعنوان گروه نمونه با استفاده از روش سهمیه ای انتخاب گردید . برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه محقق ساخته و پرسشنامه خود ارزیابی سواد دیجیتالی . برای تحلیل داده های پژوهش از آمار توصیفی و آزمونهای آماری t ، تحلیل واریانس، آزمون ضریب همبستگی پیرسون ، کندال تائو بی ، اسپیرمن ، آزمون تعقیبی lsd استفاده گردید . نتایج نشان میدهد که ۲۶۸ درصد دارای سواد دیجیتالی کامل و ۵۳۳ درصد سواد دیجیتالی را کسب ننموده اند . اما ۲۰۹ درصد نیز با آموزش و تمرین بیشتر می توانند سواد دیجیتالی را کسب کنند . نتایج این پژوهش همچنین نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان در کسب مهارتهای ICDL موفق بوده اند . همچنین سواد دیجیتالی کارکنان آموزشی دوره متوسطه بیشتر از سواد دیجیتالی کارکنان دوره راهنمایی است . سواد دیجیتالی کارکنانی که رایانه شخصی دارند بطور معنی داری بیشتر از کارکنانی است که رایانه شخصی ندارند .. میانگین نمره سواد دیجیتالی در کارکنانی که دوره ها را به صورت آزاد گذرانده اند بیشتر از کارکنانی است که دوره ها را از طریق ضمن خدمت دولتی گذرانده اند .کارکنانی که در تدریس از رایانه استفاده می کنند در مقایسه با معلمانی که در تدریس از رایانه استفاده نمی کنند از سواد دیجیتالی بیشتری برخوردارند . بین مدرک تحصیلی و سواد دیجیتالی کارکنان آموزشی آموزش و پرورش همبستگی معنی داری وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.