مقاله عوامل موثر درتوسعه کارآفرینی زنان وارایه مدلی جامع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله عوامل موثر درتوسعه کارآفرینی زنان وارایه مدلی جامع دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عوامل موثر درتوسعه کارآفرینی زنان وارایه مدلی جامع  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عوامل موثر درتوسعه کارآفرینی زنان وارایه مدلی جامع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله عوامل موثر درتوسعه کارآفرینی زنان وارایه مدلی جامع :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
این روزها کارآفرینی زنان موضوع خاص ومورد توجه سراسر جهان است. بسیاری ازمحققان معتقدند که فعالیت های کارآفرینی زنان نقش برجسته ای درسلامت اقتصاد ملتها دارد. زنان در زمان کوتاهی توانستند با ورود به عرصه کسب و کار تحولات عظیمی در توسعه اقتصادی کشورها ایجاد کنند چنانچه آمارها نشان می دهد فعالیت های اقتصادی زنان ۲۵ تا ۳۵ درصد کل فعالیتهای جهان را تشکیل میدهد. (کانتر ۲۰۰۲). فعالیتهای اقتصادی زنان در جهان و جهت گیری آنان به سمت فعالیت های کارآفرینانه به دلایل متعددی از جمله بیکاری، استقلال، کسب درآمد، پایین بودن دستمزد ها، و عدم رضایت از شغل قبلی است. اما عوامل مختلفی در تسهیل و یا تضعیف این فعالیت ها موثر است. بررسی این عوامل می تواند در توسعه فعالیت کارآفرینانه زنان نقش مهمی ایفا کند. در این پژوهش به منظور ارایه مدلی جامع ازتوسعه کارآفرینی زنان، تلاش شده است که مهم ترین شاخص ها و عوامل موثر شناسایی و رابطه بین آنها تعیین گردد. به همین منظور پس از انجام مطالعات نظری، مدل اولیه ای طراحی شد و براساس آن توسعه کارآفرینی با شاخص های رشد، ایجاد نوآوری تبیین و عوامل موثر در ۴ بخش فردی، شبکه ای، سازمانی و محیطی در نظر گرفته شده است. سپس با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه، نظرات خبرگان کارافرینی مورد تجزی و تحلیل آزمون های آماری قرار گرفت. بعد از تعدیل مدل اولیه، براساس نظر خبرگان، مدل مذکور در جامعه آماری مورد آزمون که ۱۴۰ زن کارآفرین ایرانی بودند، موردارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمونها نشان داد که نقش عوامل فردی در توسعه کسب و کار ایرانی از سایر عوامل موثرتر است. همچنین مهم ترینانیزه ها و تهداف زنان در کسب وکار، رضایت شغلی و کسب اعتبار و قدرت در جامعه و مهمترین ویژگی آنان توفیق طلبی وخلاقیت است. نتایج بیانگر آن است که زنان کارآفرین با شبکه اولیه ارتباطی، رابطه قوی دارند و عوامل و شرایط محیطی کشور، شرایط مساعد و سوق دهنده ای برای توسعه کسب و کار زنان محسوب نمی شود و زنان ایرانی در توسعه کار آفرینی با موانع محیطی جدی روبرو هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.