مقاله مقایسه تطبیقی ساختار کالبدی – عملکردی بازارهای قدیم با مراکز خرید امروزی از منظرپاسخگویی به نیازهای زنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه تطبیقی ساختار کالبدی – عملکردی بازارهای قدیم با مراکز خرید امروزی از منظرپاسخگویی به نیازهای زنان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه تطبیقی ساختار کالبدی – عملکردی بازارهای قدیم با مراکز خرید امروزی از منظرپاسخگویی به نیازهای زنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه تطبیقی ساختار کالبدی – عملکردی بازارهای قدیم با مراکز خرید امروزی از منظرپاسخگویی به نیازهای زنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه تطبیقی ساختار کالبدی – عملکردی بازارهای قدیم با مراکز خرید امروزی از منظرپاسخگویی به نیازهای زنان :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
تغییر نقش زنان ایرانی در خانواده از شکل سنتی و درونخانگی به شکل فعالانه و برونخانگی و به تبع آن افزایش حضور زنان در عرصههای زندگی اجتماعی ضرورت این پژوهش را ایجاد میکند تا به نیازهای زنان در ارتباط با مقوله خرید توجه بیشتریشود. این مقاله درصدد تبیین نحوه حضور زنان در فضاهای شهری امروزی میباشد؛و سعی دارد با نگاهی انتقادی و با مقایسه تطبیقی جایگاه بازارهای قدیمی و مراکز خرید مدرن، کیفیت و کمیت پاسخگویی فضاهای خرید متناسب با نیازهای زنان شهرهای معاصر را ارائه کند. حال پرسش مقاله این است که آیا کالبد گذشته بازار، فضای معماری متناسب برای حضور زنان درشهرهای معاصر را دارا میباشند؟ مراکز خرید امروزی چگونه به نیازهای انسانی-بخصوص زنان مسلمان ایرانی- پاسخگو هستند؟ هدف از این مقاله مقایسهی خاستگاه فکری و مبانی ایدئولوژیک دو مقولهی بازار و مراکز خرید که به لحاظ ساختار اقتصادی در دو زمینه شهری متفاوت قرار دارند نیست؛ بلکه هدف، بررسی امکان پاسخگویی کالبد بجا مانده از بازارهای قدیمدر مقایسه با نیازها و شرایط تسهیل شده زندگی مدرن برای تطبیق نیازها و هنجارهای فردی و اجتماعی مقولهی خرید در جامعهی شبهه مدرن ایرانی است. در این مقاله از روش توصیفی- تحلیلی و گردآوری دادهها به روش کتابخانهای بهرهگیریشده است. نتایج نشان میدهد، که فضای بازارهای ایران در سایه چهارچوبهای شریعت اسلام، با محدودیتهایی برای حضور زنان همراه بوده؛ و فضایی مردانه تعریف و تلقی میشده است. به گونهای که در ساختار بازارها، پاسخ کالبدی مناسب برای نیازهای زنان، اعم از وضوح فضا و امنیت، مبلمان و خدمات رفاهی، هندسه فضایی متناسب با حرکت زنان و; مشاهده نمی-شود. در مقایسه با بازار، در مراکز خرید امروزی کاربست عناصری همچون روشنایی مناسب، تامین دید کافی و امنیت، در نظر گرفتن تجهیزات لازم برای زنان، افزایش پاکیزگی، مبلمان و خدمات رفاهی و; به نیازهای زنان پاسخ بیشتری داده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.