مقاله واحـد نیـرو محـرکه مـوتـورسازی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله واحـد نیـرو محـرکه مـوتـورسازی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله واحـد نیـرو محـرکه مـوتـورسازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله واحـد نیـرو محـرکه مـوتـورسازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله واحـد نیـرو محـرکه مـوتـورسازی :

پروژه
Power Test

واحـد نیـرو محـرکه
مـوتـورسازی

Power Test
هدف از انجام این تست‌ها و آزمایشات عبارت است از :
الف ) ایجاد یک استاندارد ارزش یابی (آدیت) موتورها برای بررسی کیفی (میزان توان- گشتاور مصرف ویژه سوخت و سایر پارامترهای تعریف شده).
ب ) ایجاد روش مشخص برای شناسایی و کشف ایرادات موجود در موتورها (مخصوصاً ایرادات مهم) کلیه موتورهای تولیدی و مورد استفاده سطح ایران خودرو را می‌توان برای انجام این تست مورد استفاده قرار داد.

قبل از انجام تست Performance باید یک سری آزمایشات و تست های دیگر بر روی موتور انجام شود.
این مراحل به شکل زیر است:
۱) آدیت موتورها : ارزش‌یابی و بازبینی دوره‌ای از موتورها، در حقیقت انتخاب از بین موتورهای تولیدی و تأئید شده می‌باشد. پس از آزمون عملکرد جهت شناسایی میزان انطباق با تعاریف و مشخصات فنی موتور و کشف معایب احتمالی آن از جمله معایب قطعه – مونتاژ موتور – تست نهایی و اشکالات اپراتور می‌باشد.

۲) HOT Test :
کنترل کلی موتورها البته در حالت روشن که پس از مونتاژ موتور در انتهای خط تولید صورت می‌گیرد ( موتور باید بدون بار باشد)
در این تست ابتدا مدارهای آب، سوخت ، برق وگازهای خروجی از موتور را وصل می‌کنیم.
پس سطح روغن تزریقی به موتور را چک می‌کنیم وهواگیری از مدار آب را انجام می‌دهیم و اتصالات سوخت رسانی را برای جلوگیری از نشتی بنزین بررسی می‌کنیم.
موتور را روشن کرده و به دور ۱۷۵۰ rpm می رسانند. (فشار روغن موتور نباید در این حالت از ۲۵ bar بیشتر شود) . برای مدتی که موتور در دور ۱۷۵۰ rpm کار می‌کند شرایطش پایدار می گردد.

سپس دور موتور را به ۲۵۰۰ rpm می‌رسانیم. در این حالت میزان فشار روغن و دمای روغن را بدست بیاوریم. هم چنین از طریق کامپیوتر می‌توانیم دمای آب ورودی به موتور و دمای آب خروجی از رادیاتور را نیز اندازه بگیریم. در HOT Test علاوه بر این موارد باید صدای غیرعادی موتورها اعم از knock و ارتعاشات اضافی ونویزها و هم چنین حرکت منظم موتور را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سپس اتصالات مربوط به سیستم روغن موتور اعم از اتصال لوله روغن بر روی بلوک سیلندر-اتصال لوله گیج – اتصال فیلتر روغن – اتصال پیچ تخلیه روغن – اتصال کاسه نمد میل سوپاپ و اتصال کاسه نمد انتهای میل لنگ چک می‌شود.

هیچ گونه روغنی نباید در منیفولد هوا و اگزوز مشخص شود. هر گونه نشتی احتمالی روغن را در چهار طرف موتور بررسی می‌کنیم. حال نوبت به اتصالات مدار آب موتور است که شامل بررسی لوله های آب اتصال لوله آب به بلوک سیلندر و سرسیلندر اتصال سه راهی آب – اتصال لوله هواگیری آب – اتصال مربوط به واحد ارسال کننده دمای آب و نسور دمای آب است و دسته آخر هم باید اتصالات مربوط به سیستم سوخت رسانی که خیلی مهم است را چک کنیم.
مرحله بعدی

۳) Running in
این تست که در حقیقت تست آبندی موتور است و قبل از تست Performance انجام می‌شود. این تست دارای مراحل زیر است که نشان داده شده است.
در ابتدا موتور در حالت بدون بار (یعنی دریچه تراتل کاملاً بسته ) در دور ۱۰۰۰rpm به مدت ۳۰ دقیقه کار می‌کند .
بعد از این مرحله باید روغن موتور را به طور کامل عوض کنیم.
سپس طبق جدول زیر ادامه می‌دهیم.
tکل t Load دور
۴۵min
۱h-15 min
۱h-45 min
۲h-15 min
۲h-45 min
۳h-15 min
۳h-45 min
۴h-15 min
۴h-45 min 15

۳۰
۳۰
۳۰
۳۰
۳۰
۳۰
۳۰
۳۰ No load
۱۵% Est
۲۰%
۲۵%
۳۰%
۵۰%
۶۰%
۷۵%
۱۰۰% ۱۰۰۰

۱۵۰۰
۱۷۵۰
۲۰۰۰
۲۲۵۰
۲۵۰۰
۲۷۵۰
۳۰۰۰
۳۰۰۰
۴) Performance:
تست عملکرد موتور است که پس ازتست آب بندی جهت مشخص شدن مشخصه های اصلی موتور ( توان – گشتاور – مصرف ویژه سوخت) بر روی موتور انجام می‌شود.
که برای انجام این تست از هر ۲۰۰۰-۲۵۰۰ موتور یکی را به طور اتفاقی انتخاب می‌کند. این موتورها همانطور که گفته شد باید از موتورهایی انتخاب شوند که دارای تائید واحد کنترل کیفیت باشند. در این تست عملکرد موتور از لحاظ توان و گشتاور مورد بررسی قرار می‌گیرد.
موتور بر روی یک Stand فلزی قرار می گیرد که این Stand برای پیکان و RD یکسان و برای موتورهای پژو هم یکسان است.
موتور را دقیقاً در شرایط کاری موتور معمول نصب شده بر روی خودروها ، قرار می‌دهند.
در ابتدا باید تجهیزات موتور مثل فیلتر هوا، دینام و .. بر روی موتور نصب گردد و بوسیله موتور چرخانده شود.
روغن به اندازه کافی به موتور داده می شود و با در نظر گرفتن کلیه مسائل ایمنی سوخت مورد نظر هم به خودرو تزریق می شود و به طور کل پس از نصب بر روی Stand، برای پیکان و RD یکسان و برای موتورهای پژوهم یکسان است.

موتور را دقیقاً در شرایط کاری موتور معمول نصب شده بر روی خودروها ، قرار می دهند.
در ابتدا باید تجهیزات موتور مثل فیلتر هوا، دینام و … بر روی موتور نصب گردد و بوسیله موتور چرخانده شود.
روغن به اندازه کافی به موتور داده می شود و با در نظر گرفتن کلیه مسائل ایمنی سوخت مورد نظر هم به خودرو تزریق می شود و به طور کل پس از نصب بر روی Stand، تمام اتصالات آب و روغن و سوخت و برق آن بنابر تعریف بسته می شود. آب به داخل سیستم خنک کاری شارژ می گردد و پس عملیات هواگیری انجام می شود این مراحل ترتیب ویژه ای دارد که در زیر به آن اشاره شده است.

مراحل نصب موتور :
۱) پیچ های دیسک وصفحه را باز می‌کنیم.
۲) شلنگ رادیاتور و شلنگ ترموستات را باز می کنیم تا اینکه شلنگ آب ورودی وخروجی دستگاه رابه آن ببندیم.
۳) موتور را با جرثقیل بلند می کنیم و به آرامی از محل پایه دسته موتور روی Stand قرار می دهیم.
۴) از پیچ هایی که برای دیسک و صفحه بود و قبلاً در مرحله (۱) باز کرده بودیم استفاده می کنیم و شفت خروجی دینامومتر را با راهنمای پین های روی دنده فلایویل با استفاده از این پیچ ها به فلایویل وصل می کنیم.

۵) اگزوز را بوسیله یک واشر سه تا مهره می بندیم. (آچار )
۶) سپس Start را وصل می کنیم.
۷) دو تا پیچ و دو تا واشر یکی پشت Start و یکی هم روی قسمت عقب سیلندر می بندیم.
۸) سنسور دور موتور بوسیله پیچ بالای استارت و پین گیربکس با یک پیچ به سیلندر متصل می کنیم.
۹) فشنگی روغن را باز می کنیم و بعد واسط سنسور دمای روغن و فشار روغن را جای آن با آچار فرانسه می‌بندیم.
۱۰) پیچ رگلاژ دینام را شل کرده و تسمه را بین پولی سر میل لنگ و پولی سرواتر پمپ وپولی سردینام وصل می کنیم. بعد بوسیله اهرم دینام را در محل نصب مناسب قرار می دهیم و پیچ را سفت می کنیم
۱۱) شلنگ آب ورودی را به واترپمپ وصل می کنیم ( وصل بابست)
۱۲) شلنگ آب خروجی را به ترموستات وصل می کنیم ( وصل با بست)
۱۳) Connector دینام را وصل می کنیم برای RD و برای پیکان سوکت دارد
۱۴) هواکش را هم با بست می بندیم
۱۵) سنسور دمای روغن – دمای آب ورودی و خروجی – سنسور اگزوز – دمای هوای ورودی – سنسور فشار روغن همگی را در محل خود با آچار می بندیم.
همه سنسورها مثل هم هستند به جز سنسور دمای اگزوز. یعنی همه سنسورهای دمایی رنج دمایی را دارند به جز اگزوز که رنج دمایی رادارد و مقاومتش به دلیل دمای بالای اگزوز بیشتر است.
۱۶) لوله ورودی و خروجی بنزین را به صورت دستی می بندیم.
۱۷) در این مرحله باید سیم گاز را وصل کنیم.
۱۸) فیش کویل دوبل و سنسور دمای آب و خود دسته سیم منیفولد به ECU را وصل می کنیم ( به روش دستی)

مراحل روشن کردن موتور
۱)‌ ابتدا باید تابلوی بیرون سلول را روشن کنیم.
۲) سپس تمام بست ‌ها و اتصالات را از نظر محکم بودن بررسی می کنیم تا هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد.
۳) سپس سیم + و – پمپ بنزین (آبی رنگ) را به باتری وصل می کنیم.
۴) شیر آب موتور را باید وصل کنیم چون اگر بدون آب موتور را روشن کنیم در عرض ۳ دقیقه موتور می سوزد یعنی تمام واشر سرسیلندر می سوزد و موتورآب و روغن قاتی می‌کند .
۵) شیر اصلی بنزین را وصل می کنیم.
۶) موتور را استارت می زنیم.
۷) بعداز اینکه موتور روشن شد در ابتدا فشار روغن را بررسی می کنیم که این مقدار فشار روغن برای پیکان RD ، ۴bar است اگر این عدد نبود دو دلیل وجود دارد یکی اینکه یک جای موتور نشتی دارد و دومی اینکه oil pump درست کار نمی کند.
۸) پس دوباره موتور را خاموش می کنیم تا اینکه اگر احیاناً در حین کار اتفاقی برای موتور افتاد مطمئن باشیم که می توانیم موتور را قطع کنیم.
۹) بعد از اینکه موتور را دوباره روشن کردیم نشتی بنزین و روغن و آب را چک می کنیم.
۱۰ ) سپس صدای موتور را بررسی می کنیم تا اینکه صدای غیرعادی و ناهنجار ندهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.