مقاله تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی؛ زمینه ای برای تحول یادگیری فراگیران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی؛ زمینه ای برای تحول یادگیری فراگیران دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی؛ زمینه ای برای تحول یادگیری فراگیران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی؛ زمینه ای برای تحول یادگیری فراگیران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی؛ زمینه ای برای تحول یادگیری فراگیران :

تعداد صفحات:۶
چکیده:
یکی از مهمترین نیازهای عصر حاضر در زمینهی تربیت افرادی که بتوانند در عرصههای مختلف جامعه حضوری فعال ومنطقی داشته باشند، توجه و دستیابی به مهارت تفکر انتقادی است. کسب مهارتهای تفکر انتقادی ریشه در دیدگاه تربیتانتقادی دارد. یکی از اهداف نهایی تعلیم و تربیت انتقادی، آمادهسازی شهروندانی آگاه و انتقادی برای مشارکت فعال در جامعه است. بر این اساس، پرورش مهارتهای تفکر انتقادی بهعنوان یکی از اهداف بنیادی نظامهای آموزشی اعم ازمدارس و دانشگاهها تلقی میشود( دیناروند و ایمانی، ۱۳۸۷ ). در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری کسب مهارتهای تفکر انتقادی به ضرورتی غیر قابل انکار در بازار کار، رویارویی یا سؤالات مادی و معنوی، ارزیابی دیدگاهها، خطمشیهای افراد، مؤسسات و نهایتاً مواجهه با مشکلات اجتماعی تبدیل شده است( هاتچر و اسپنسر، ۲۰۰۵ ). گیلفورد وهمکاران( ۲۰۰۴ ) بر این باورند که ضرورت پرورش مهارتهای تفکر انتقادی از طریق برنامهی درسی به یکی از عمدهترین مقاصد مربیان تربیتی کشورها تبدیل شده است. پژوهشهای آموزشی نشان داده است که بر مبنای مهارتهای تفکر انتقادی، میتوان مقدار میانگین نمرات سالیانه( بهرنز، ۱۹۹۶ ؛ تاب، ۱۹۹۷ ؛ واتسون و گلیزر، ۱۹۸۰ ) ، نمرات دروس( واتسون و گلیزر، ۱۹۸۰ ؛ ویلسون و واگنر، ۱۹۸۱ ) ، پیشرفت و موفقیت تحصیلی دانشجویان و دانشآموختگان ( گاریت و والف، ۱۹۷۸ ؛ علیوندی وفا، ۱۳۸۵ ) ، وجود رابطهی معنادار بین نمرات آزمون ورود به دانشگاه و نمرات تفکرانتقادی دانشجویان( اطهری، ۱۳۸۶ ) را پیشبینی کر . د هیئتهای ملی خاص رسیدگی کننده به کیفیت نظام آموزشی، به ناتوانی نظامهای آموزشی در پرورش تفکر انتقادی اذعان کرده و خواهان گنجانیدن آموزش تفکر انتقادی در برنامههایدرسی این نظام، به عنوان چهارمین عنصر آموزش پایه و اساسی( پس از خواندن، نوشتن و حساب کردن) شدهاند و همچنین، تمام نظامهای دانشگاهی گذراندن دروسی در این زمینه را پیش از فارغالتحصیل شدن دانشجویان لازم دانستهاند( هورست، ترجمهی شعبانی ورکی و شجاع رضوی، ۲۰۰۶ ) ، چرا که مهارتهای تفکر انتقادی نیز مانند سایرمهارتهای فکری قابل پرورشاند. با توجه به مراتب فوق، مسألهی اساسی پژوهش حاضر، تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی جهت تحول در یادگیری فراگیران میباشد. به این منظور، با استفاده از روش تحلیل کیفی، سؤالات پژوهشی زیر مطرح و بررسی شدهاند: -۱ راهکارهای( شیوههای) پرورش مهارتهای تفکر انتقادی کدامند؟ -۲ فرایند آموز شراهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی چگونه است؟

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.