مقاله نگهداری و پشتیبانی، حمل و نقل و طراحی شهری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نگهداری و پشتیبانی، حمل و نقل و طراحی شهری دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگهداری و پشتیبانی، حمل و نقل و طراحی شهری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگهداری و پشتیبانی، حمل و نقل و طراحی شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگهداری و پشتیبانی، حمل و نقل و طراحی شهری :

نگهداری و پشتیبانی، حمل و نقل و طراحی شهری

چکیده:
این متن در واقع یک دید جهانی از پشتیبانی که در مورد شهرها صورت می‎گیرد آماده می نماید. آن بیان می دارد که بسیاری از توافقات در حال رشد هستند از جمله طراحانی که نگهداری یک اساس عالی را برای یک برنامه‌ریزی کلی و برای پیچیدگی های یک جامعه در حال ساخت آماده می نمایند. اگرچه مخالفتهای روشنی در رابطه با توزیع و انتشار آن و در رابطه با چگالی و تراکم شهرها و زیرساختهای حمل و نقل وجود دارد. بعضی راه حلهای مفید هم دنبال خواهد شد.
مقدمه:

توسعه پشتیبانی یا پشتیبانی به طور ساده به این معنا است که سابقه جهانی هیچ توسعه اجتماعی یا اقتصادی نباید به محیط زیست آسیب برساند.
این فکر از مرحله سیاسی جهانی در دهه سوم قرن بیستم گسترش یافت که تاکنون نیز در قسمتی از جامعه به چشم می خورد. پشتیبانی همه قوانین و شغلها و حرفه ها را تغییر می‎دهد و پیچیدگیهای بسیاری را در رابطه با این که چگونه مردم برای آینده خود پیش بینی کنند را توسعه می‎دهد. (Pezzoli, 1997) . تقاضا جهت برنامه‌ریزی شهرها پر از جذابیت و بحث و مجادله است.

منشأ برنامه‌ریزی منطقه ای و شهری به طور محکم مربوط است به خواستن ایجاد توسعه در محیط زیست و ایجاد آینده بهتر. نگرش Ebenzer Howard و Patrick Geddes و Lewis Mumford همه ریشه در این مطلب دارد که نیاز به این است که شهری سبز داشته باشیم. امروزه طراحان بسیاری وجود دارد که از نگهداری و پشتیبانی برای استدلال این که چرا آنها در حال برنامه‌ریزی راههایی که انجام می دهند هستند. این متن سعی بر آن دارد که راههایی را که پشتیبانی شکل می‎دهد تا چگونه برنامه‌ریزی صورت گیرد را به اثبات می رساند و تفاوتهایی که در طراحان مشاهده می‎شود مربوط به توسعه پشتیبانی می باشد، این مسائل مرتبط به نگهداری است که طراحان تعیین می‌کنند.

این که این مسئله تا چه اندازه ضروری است که از چهارچوب برنامه‌ریزی کلی استفده شود و مراحل برنامه‌ریزی چگونه باید با جامعه و چشم اندازهای جامعه در حال ساخت شروع گردند.

مسائلی که طراحان را تقسیم می‌کند.
دید طراحان در رابطه با اندازه شهرها چگونه است.
دید طراحان در رابطه با تراکم و وابستگی به ماشین و دید طراحان در رابطه با سرمایه گذاری زیرساختهای حمل و نقل چگونه است بعضی از راه حلها در رابطه با این مسائل سعی و تلاش خواهد شد.
مفهوم پشتیبانی

توسعه پشتیبانی توسط کمیسیون Brundtland در سال ۱۹۷۷ بعد از این که به آنها وظیفه راه حل اختلافات جهانی آشکار بین توسعه و محیط زیست داده شد ( ۱۹۸۷و WCED). آنها به این نتیجه رسیدند که امکان‌پذیر است که جهان را به توسعه برسانیم به همان صورتی که محیط زیست به توسعه می رسد اگر:
ملتهای با درآمد بالا مسئولیت و وظایف خود را در رابطه با کاهش مصرف منابع طبیعی با گام برداشتن در جهت مراحل توسعه، توسعه تقسیم ملتهای با درآمد اندک به آنها که بیشتر نیاز دارند. در این صورت رشد جمعیت ثابت خواهد و سوء استفاده از منابع طبیعی به آسانی انجام خواهد شد.

همه ملتها نیاز به این دارند که توسعه را به عنوان هدف جامعه ببینند بنابراین توسعه باید بصورت ذاتی و به خودی خود مراحل را از پایین به بالا به انجام برساند.
همه حرفه ها و قوانین نیاز به تنظیم و دسترسی یکپارچه و کلی بیشتری دارند. اگر پشتیبانی تبدیل به یک متغیر واقعی گردد تأکید این صفحه بر این می‎باشد که در چهارچوب تفکر نسبت به توسعه پشتیبانی و نگهداری تفاوتهای واضحی وجود دارد. که در این تفاوتها برنامه ریزان راههای نگهداری را پیشنهاد می‌کنند. به طور کلی شرایط به صورت یک سری مسائل و مطالب بحث برانگیزد شدید دیده نمی‎شوند و به حساب نمی آیند و در حقیقت به صورت یک پیمان منطقه ای محکم می‎باشد.
پیمان و موافقت نامه: چهارچوب های کلی نگری و پردازش برنامه های جدید در طی نگهداری:

دیک در سال ۱۹۸۸ پیشنهاد داد که نگهداری و پشتیبانی یک مفهوم یا راهکار می‎باشد که مفهوم آن دعوت به یک تئوری یا نظریه برنامه‌ریزی و به صورت برنامه‌ریزی رایج و متداول می‎باشد. (تئوری برنامه‌ریزی رایج). زیرا برنامه‌ریزی اولیه،‌ اصولاً از اصول اجتماعی مدرنیته تبعیت می‌کند. در این شیوه و دیدگاه، مدرنیسم در ارتباط با رشد و توسعه، بستگی به افزایش منابع قابل استفاده، پشتوانه های اقتصادی،‌ متخصصان برنامه ریز و کارشناسان ماهر دارد. تعداد کمی از برنامه ریزان از عقیده و نظر جدید مدرنیسم در هزاره جدید حمایت می‌کنند و بانک جهانی نیز به نظر می رسد با این مفهوم و راهکار پایه ای که بیانگر نحوه توسعه نگهداری و ودیدگاه نسبت به آن می‎باشد موافق است. (۱۹۹۹)به خصوص در مناطقی که پیمان منطقه ای وجود داشت و ظهور کردند نیاز به یک چهارچوب برنامه‌ریزی نوین و کلی نگری در رابطه با آن و همچنین نیاز به پردازش برنامه های دقیق و حساس جامعه ای می‎باشد.

چهارچوب های کلی نگری:
اصول برنامه‌ریزی که در بالا اشاره شد می‎تواند در شهرها به صورت کاربردی باشد. اگرچه راهنمایی در رابطه با عملکرد آن به صورت مشخص و واضح در مدارک سازمان ملل یا صورت جلسه ۲۱ وجود ندارد. بیان اینکه مهمترین جنگ و کشمکش محیطی در گذشته، جنگ و دعواهای خارج شهری بودند می‎تواند نسبتاً درست باشد. ولی آگاهی در جهت احتیاج به برگشت به شهرها در حال حاضر مورد شناخت و بررسی جهانی بوسیله (محیط شناسان) (افرادی که در رابطه با محیط تحقیق می‌کنند) و دولت و صنعت می‎باشد. (مرکز سازمان ملل برای اسکان و استقرار بشر).

آندر در سال ۱۹۹۱ در مرور کلی در رابطه با جنبش نگهداری و پشتیبانی شهرها نکات برجسته زیر را برشمرد:
جنبش نگهداری شهرها به صورت واحد در نظر گرفته می‎شود و آگاهی از تقاضاهای محیطی در شهرها میدان خوبی را جهت رفتار مناسب ایجاد می‌کند.
یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که در میان ادبیات نگهداری شهری جریان دارد نیاز به حل مشکلات نسبت به دیدگاه به شهرها به عنوان اکوسیستم می‎باشد. مانند نظریه تیجلینگی که در سال ۱۹۹۳ به صورت زیر ارائه شد:

شهرها به صورت یک اکوسیستم پیچیده و به صورت دینامیکی درک و تعریف می‎شوند. یعنی به صورت شیی مجازی نمی باشند بلکه به صورت یک مفهوم جاندار و زنده می‎باشد و سیستم های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نمی تواند از قواعد جانداریابی جان تبعیت ننماید. رهنمودها برای این کارها باید به صورت قواعد صفحه ۷ تغییر پیدا کند.

شهرها بمانند یک اکوسیستم باز می باشند که دارای منابع تولید انرژی و مواد می‎باشد. مهمترین مشکلات محیطی (هزینه های اقتصادی) بیشتر مربوط به نگهداری در رابطه با رشد این منابع و مدیریت در جهت بازده و کارایی بیشتر آنها می‎باشد.
با نگاه به شهرها به صورت کلی و آنالیز کردن راههایی که انرژی، مواد و آلودگی جابجا می‎شوند این امکان به وجود می آید که درک صحیحی بین مدیریت سیستم ها و تکنولوژی ایجاد نماییم که با اجازه کنترل پردازشهای طبیعی، افزایش بازده منابع مورد استفاده، بازیافت زباله ها در جهت استفاده از مواد با ارزش و نگهداری یا تولید انرژی را بدهد.

در حال حاضر آکادمی های فعال که تنظیم در رابطه با اینکه نگهداری شامل چه چیزهایی است و نحوه کاربرد آنها در شهر چگونه می باشد، وجود دارد. (اسلوکوبید ۱۹۹۳ و سیتلین و سترویت ۱۹۹۴) ولی چیزی که واضح می‎باشد این می‎باشد که استراتژی ها و برنامه های زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارد که در بعضی ملل اجرا شده است. چهارچوبهای کلی نگری مانند مدل توسعه متابولیسم (نیوتن و کن ورتی ۱۹۹۹ و بویدن اتال ۱۸۱ و نیومن اتال ۱۹۹۶)، اثرات اکولوژیکی (واکر ناگل ریس ۱۹۹۶) و انجام برنامه‌ریزی محیطی و منطقه ای (لیتمن ۱۹۹۹). همه اینها به صورت یک چهارچوب جدید برنامه‌ریزی مطرح شدند.
موضوع درس: مدل توسعه متابولیسم و کاربرد آن برای ساکنین پراکنده:

مدل توسعه متابولیسم، توانایی مشخص کردن هدف را به شهر جهت نگهداری بیشتر می‎دهد. این مدل به شهر یا توسعه (حتی تجارت) کمک می‌کند. تا به یک رویکرد یا دیدگاه منظم دستیابی پیدا کند که تمام دستورهای کاری مربوط به نگهداری محلی و سراسری را پوشش دهد و برآورده سازد. که این دیدگاه توسط نیومن و کن ورتی در سال (۱۹۹۹) مطرح شد و توسط میزگرد هیات ساکنین در سازمان پردازش گزارشات محیطی استرالیا پذیرفته شد. (رجوع به نیومن در سال ۱۹۹۶)
این مدل هدف نگهداری در شهرها را تعریف می‌کند بطوری که موجب کاهش استفاده از منابع طبیعی می‎شود و تولید اشغال می‎شود که به صورت هم زمان موجب بهبود شرایط زندگی و زیست خواهد شد.

بنابراین این هدف می‎تواند با توجه به توانایی های محلی و منطقه و سراسری اکوسیستم ها مناسب باشد. که آن در شکل ۱ شرح داده شده است. متابولیسم یک روش سیستم بیولوژیکی است که به بررسی داده ها و باز داده های اضافی منابع می پردازد. که این روش توسط چندین آکادمی در طول ۳۰ سال گذشته به عهده گرفته شده اگرچه آن اگر جهت خط مشی توسعه برای برنامه‌ریزی شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار گیرد میزان آن کاهش خواهد یافت. (ولمن ۱۹۶۵، بویدن و همکارانش ۱۹۸۱ و گیراردت ۱۹۹۲). شکل ۱ نشان می‎دهد که چگونه راهکارهای متابولیسم پایه توسط ما که شامل نحوه قرارگیری دینامیک و سکنی گزینی در محل سکونت است را گسترش دهد.

سلامتی
استخدام
درآمد
تحصیل
خرید خانه
فعالیتهای زمان فراغت
دسترسی
کیفیت طرح نواحی شهری
جامعه

اتلاف خاک
اتلاف مایعات
مواد سمی
فاضلاب
آلودگی هوا- گازهای گلخانه‌ای- اتلاف گرما- سروصدا

مدل متابولیسم گستره محل استقرار انسان
این مدل قادر است که اساس بیولوژیکی و فیزیکی شهر را به صورت پایه ها و اساس انسانها معین و مشخص نماید. مراحل فیزیکی و بیولوژیکی فرایند منابع به سمت تولیدات مفید و مواد اضافی مانند مراحل متابولیسم بدن انسان یا یک اکوسیستم است. آنها بر مبنای قوانین ترمودینامیکی هستند که نشان می‎دهد که هر چیزی که به سیستم بیولوژیکی وارد می‎شود باید از داخل آن عبور کند و مقدار اضافی آن بنابراین بستگی به میزان منابع موردنیاز دارد. یک ورقه متعادلی از میزان داده ها و بازداده ها می‎تواند ایجاد گردد. این بدان معنی است که ما می توانیم تولیدات اضافی را کنترل کنیم اما آنها به این انرژی به جهت تبدیل آنها به مواد مفید و متعاقباً همه موادی که نهایتاً به عنوان اضافات باقی می مانند نیاز دارند. به عنوان مثال همه کربنی که تولید می‎شود نهایتاً صورت CO2 باقی می ماند و آن امکان‌پذیر نیست که بدون انرژی عظیم داده شده به آن دوباره به گردش دربیاید که خودشان با این اضافات همکاری می نمایند که این یک فاکتور گشتاور در متابولیسم است.

این بدان معنی است که بهترین راه تهیه آنها کاهش در میزان انباشتگی آنها است که تولیدات منابع را کاهش می‎دهد. دسترسی به مدیریت منابع که به طور مفهومی توسط دانشمندان فهمیده می‎شود. اما به طور ذاتی در دسترس اقتصاد دانان قرار ندارند که بتوانند هر وقت که ابتکار و تکنولوژنی انسان برای منابع طبیعی به کار برده می‎شود آن زمان را ببینند. اگرچه یک شهر یک سیستم بیولوژیکی و فیزیکی دارد. این مدل پشتیبانی و نگهداری جهت سکنی گزیدن به صورت پراکنده به کار نخواهد رفت که وابستگی و ارتباطش را در تصمیم گیری این مدل نشان دهد.

تقاضا: پشتیبانی و سکونت به صورت سنتی
منتقدان ساختمانهای بلند و چند طبقه تمایل به این پیشنهاد دارند که ساختمانهای بلند در دهه ۱۹۶۰ برای پروژه های منازل عمومی و ارتباط کوچک با نواحی شهری تاریخی ابداع شدند. در حقیقت نامعمول ترین مسئله در ضوابط تاریخی گسترش بی رویه ماشین در نواحی حومه است. منشأ تمام ساختمانهای بلند به قدیمی ترین شهرها برمی گردد و امروزه آن در بسیاری از شهرهای قدیمی آشکار و بارز است.

به عنوان مثال شیبام Shibam در یمن در قرن سوم یک شهر آجری گلی با تراکم ۳۰۰ در هکتار می‎باشد. بیشتر ساختمانها ۸ طبقه به بالا هستند. چنین نواحی یک نواحی شهری محکم را با ساختمانهای بلند که به صورت گروهی نزدیک یکدیگر اطراف فضاهای عمومی محل پیاده روی قرار دارند را نشان می‎دهد.
در شهرهای جهان سوم ساختمانهای بسیار بلندی دارد که از نظر تعداد رو به انفجار است مثل خانه هایی که به صورت گروهی سنتی قرار دارند و محلهای سکونت پراکنده جدید. بسیار دشوار است که این شکلهای متفاوت در وضعیت پشتیبانی سنجیده شوند اما مدل متابولیسم گسترده این دسترسی را همان گونه که در زیر نشان داده شده است را آماده می‌کند.

جاکارتا در اندونزی یکی از شهرهای بسیار بزرگ است که بیش از ۱۲ میلیون جمعیت دارد و مثل بسیاری از شهرهای بزرگ رو به رشد در ملل توسعه یافته مشکلات عمده ای در رابطه با خرید خانه به صورت غیررسمی و محل سکونتهای پراکنده که حتی کرانه های در امتداد رودخانه ها را شامل می گردد را دارا می‎باشد.
یک چنین محل سکونتی در رودخانه سیلیوانگ موضوعی است که طغیان سالیانه آب رودخانه تمام اموال و دارایی و همه زندگی را از بین برد. شهرجاکارتا یک سری از ساختمانهای بلند را جهت جایگزین کردن آنها برای خرید خانه به صورت پراکنده را توسعه داد. مدل متابولیسمی گسترده که توسط Arief در سال (۱۹۹۷) به کار برده شد، نگهداری و پشتیبانی خانه های با ساختمانها بلند و چند طبقه را در مقایسه با نواحی که به صورت پراکنده عمل می‌کنند را مورد ارزیابی قرار می‎دهد.

جدول ۱- خلاصه ای از اطلاعات جمع آوری شده از ۵۰ خانوار را در هر دو نواحی در پایتخت نشان می‎دهد.
جدول ۱ مقایسه استفاده از منابع طبیعی، تولیدات اضافه و سکنی گزینی در مکانهای پراکنده و خانه های چند طبقه و بلند در نواحی رودخانه سیلیوانگ در جاکارتا در سال ۱۹۹۴ Arief و ۱۹۹۷
پیشنهادات ساکنین

ساختمانهای بلند محلهای پراکنده سیلیوانگ شاخص
استفاده از آب به یکدیگر شباهت دارد ۳۸۶/۲ ۱۴۲/۲ (روز/لیتر) آب
استفاده انرژی خانوارها برای ساکنین خانه های بلند و چند طبقه کاهش یافته است همان طور که آنها باید برای برق هزینه پرداخت کند و به صورت غیرقانونی استفاده می‌کنند. ۷۳۱/۸
۹۳۵/۲
۶۶۶/۱۱ ۲۸۸/۹
۲۷۰/۲
۵۵۸/۱۱ انرژی
خانوار
حمل و نقل

انرژی کل
ساکنین خانه های بلند و چند طبقه کمی بیشتر مسافرت می‌کنند. ۹۱/۰ ۵۷/۴ (شخص/m2)
زمین
ساختمانهای بلند و چند طبقه کارآیی بیشتری دارند.

در ساختمانهای بلند مواد کیفیت بهتری دارند آجر- کف سرامیکی- سقفهای سفالی تقریباً چوب- نی و سقفهای جلی- کمی آجر مواد ساختمانی
هر دو گروه در فقر قرار دارند. توازن بیشتری به طور ناگهانی کاهش می یابد پروتئین ناکافی غذا
در هر دو اتلاف صورت می‎گیرد اما مدیریت در ساختمانهای بلند بهتر صورت می‌گیرد ۴۲/۰
۱۰۰ درصد جامدات به صورت اضافه جمع آوری می‌گردند. ۴۲/۰
۸۲ درصد از جامدات به داخل رودخانه پرتاب می‎شوند. بازداده های اضافی
(روز/ کیلوگرم) اتلاف خاک

در هر دو اتلاف صورت می‎گیرد اما مدیریت در ساختمانهای بلند بهتر صورت می‌گیرد فاضلاب به طور مستقیم به رودخانه می‌ریزد اتلاف مایعات
اتلاف هوا در ساختمانهای بلند کمتر است. پرداخت بدهی ناشی از مصرف برق کمتر ۶۷۵/۱۴ ۸۷۵/۲۳ اتلاف هوا
(روز/ gCO2)

علی رغم شرایط بهتر تفاوت زیادی در سلامتی ساکنین ساختمانهای بلند به چشم نمی خورد هر ۲ گروه هنوز کاملاً ضعیف می باشند شرایط سلامتی محیطی بهتر از گروه دیگر و ۶۰% در ۳ ماه گذشته سالم بوده اند. شرایط سلامتی محیطی به صورت ضعیف در ۳ ماه گذشته ۵۸% مریض شده‌اند. شرایط زندگی
سلامتی

کیفیت فیزیکی خانه های بلند بهتر شد نسبتاً خوب ضعیف کیفیت مسکن
اطلاعات و مشخصات رسمی اجازه ورود به اقتصاد رسمی

را به وسیله افراد ساکن در ساختمانهای بلند را می‎دهد اکثرا بصورت رسمی:
شراکت اقتصادی:
بازرگانان خیابانی۶%
تجارت‌خصوصی۴۰%
صنایع خانه‌ای ۲۹%
(مربوط به خانه)
مشاغل آزاد ۲% اکثرا بصورت‌غیررسمی:
شراکت اقتصادی:
بازرگانان خیابانی۵۵%
تجارت‌خصوصی۱۹%
صنایع خانه‌ای ۰%
(مربوط به خانه)
مشاغل آزاد ۲۱%

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.