مقاله مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی درکشورهای مختلف (اروپائی -اسلامی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی درکشورهای مختلف (اروپائی -اسلامی) دارای ۲۱۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی درکشورهای مختلف (اروپائی -اسلامی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی درکشورهای مختلف (اروپائی -اسلامی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه نحوه برخورد با پدیده همجنس بازی درکشورهای مختلف (اروپائی -اسلامی) :

مقدمه
انسان دارای دو بعد ملکوت و ناسوت است که مراتب این دو بعد شامل عقل، روح و غرائز و تمایلات می شود. شگفتی انسان دربرخورداری از این دو بعد متضاد است و هنرمندی انسان در ایجاد تعادل بین ابعاد می باشد که با کنترل امیال و غرائز حاصل می گردد. شهوت یکی از این غرایز است همانند غرایز دیگر، نه باید سرکوب گردد و نه آن که بی هیچ محدودیتی پروبال داده شود. درتاریخ ملل و مذاهب راه حل هایی برای سازماندهی این غریزه سازنده و در عین حال مخرب اندیشیده

شده است یکی ازاین راه حل ها که با هدف تهذیب اخلاق و تحکیم مبانی خانوادگی است، پیوندی از قواعد طبیعی تولیدنسل است زیرا انحراف جنسی، مخرب و عامل ویرانی فرهنگ ها و جوامع قلمداد می شود . چون انسان موجودی اجتماعی بوده و هر اجتماعی از کنش های متقابل

اجتماعی ساخته شده است، لذا هنجارهای اجتماعی چگونگی روابط اجتماعی را معین می نماید.
هدایت غریزه شهوت درکانال قواهد تکوین شده دراجتماع امری ضروری و خروج از آن مسیر انحراف جنسی تلقی می گرددکه علاوه بر تزلزل بنیان های اخلاقی و دینی جامعه ، اثرات مخرب برجسم و روان فرد می گذارد چون اصلی ترین مشخصه انسان اجتماعی بودن است و هراجتماعی دارای هنجارهایی برای تنظیم روابط فیمابین اعضای خویش است. لذا عدول و تخطی از این هنجارها گاه آن قدر مهم می نماید که انحراف نامیده می‌شود. اگر چه انحراف درهر جامعه ای معنایی نسبی داشته و وابسته به طرز تلقی جامعه ارزش ها است و با این معنا چه بسا عملی درجامعه ای

انحراف و حتی جرم تلقی شود و درجامعه ای دیگر آن عمل درچارچوب هنجارها و روابط قانونی باشد. اما چون بسیاری از ارزش ها جنبه مطلق داشته به طور ذاتی ارزش محسوب گردیده و تخصلی جوامع از آن ها موجب سقوط جامعه به پرتگاه انحراف خواهد شد۱

بیان مسئله
هم جنس بازی را نوعی ارتباط جنسی بین افراد یک جنس ذکر کرده اند که درهمه مذاهب و دربسیاری ازجوامع لغزش بزرگ به حساب آمده و حتی برای آن عقوبت ها و کیفرهائی را درنظر گرفته اند.
این امر که مقدمات آن حتی ممکن است دردوران کودکی گذارده شده و صورت ناآگاهانه‌ای داشته باشد درسنین تمیز و نوجوانی سبب پیدایش و دامنه دار شدن انحراف شده عوارض سخت و نگران کننده برای افراد پدید می آورد .

درفلسفه احکام و درباب تحریم و نهی از این گونه روابط ناروا یکی این مسأله ذکر شده است که تداوم و بقای نسل براثر شیوع این رفتار به خطر می افتد و رغبت و تمایلی به داشتن خانواده و زندگی درافراد پدید نمی آید.

اهمیت موضوع
درریشه یابی انحراف هنوز امری به غیر از جنبه غریزی و گرایش و تمایل نسبت به ارضاء به چشم نمی آید که این حالت براساس تحقیق خود ناشی از یکی از جنبه های زیر است:
۱- عدم دست یابی به ازدواج برای آنها که درسنین بلوغند و تمنای داشتن همسر درآنان وجود دارد .
۲- دگرگونی احساس محبت نسبت به یک فرد که خود ناشی از انحرافی روانی است و حکایت از اختلال آن دارد.
درعین حال محققان صاحب نظر از دو دسته عوامل و انگیزه ها دراین رابطه نام می برند و معتقدند که وجود و حضور آنها ممکن است سبب پیدایش انحرافی ایجاد کند که حاصل آن تن دردادن به همجنس بازی می گردد. آن عوامل کلاً‌ عبارتند از: عوامل و انگیزه های اجتماعی، عوامل و انگیزه های روانی است.

اهداف موضوع
۱-شناسایی این که ریشه این انحراف درافراد ارثی است یا اینکه افراد براساس گرایش و غریزه جنسی خود دست به این عمل می زنند.
۲-آیا اینکه این انحراف که در افراد ایجاد می شود و گرایش به جنس موافق خود دارند براثر چه عواملی است و ازکجا این عوامل ایجاد می شود.
۳-شناسایی این که انحراف همجنس بازی درمردان بیشتر گرایش دارد یا درزنان که به این عمل دست می زنند.

روش تحقیق
به صورت اسنادی و کتابخانه ای است.
ازلحاظ بعد زمانی
این پایان نامه درتیرماه سال ۱۳۸۵ نوشته شده است.
ازلحاظ بعد مکانی
مکان های چون کتابخانه ملی – مشارکت امور زنان، کتابخانه مجلس کتابخانه گرمسار، مرکز آمار و اطلاعات ایران.

فصل دوم :

انحراف جنسی

– مقدمه
– تعریف انحراف جنسی
– تاریخچه انحراف جنسی
– واژه انحراف جنسی
– انحراف جنسی از دیدگاه‌های مختلف
۱- انحراف جنسی ازنظر جامعه شناسان
۲- انحراف جنسی از نظر روانشناسان
۳- انحراف جنسی از نظر زیست شناسان
۴- انحراف جنسی از نظر علمای اخلاق
۵- قانون و مقررات اجتماعی انحراف جنسی
۶- قضاوت جامعه درباره انحراف جنسی

مقدمه
قبل از اینکه مسایل جنسی از نظر علمی مورد مطالعه قرار گیرد قوانین مذهبی برچنین اعمالی حکم می کرد و مردم آنچه مذهب دستور می داد می پذیرفتند مردم هم اکنون نیز درمسایل جنسی تا حدودی پایبند مذهبند لیکن مذهب بیشتر روی قانون طبیعی این غریزه و طرز استفاده مشروع آن نظر دارد که هدف آن تولید مثل و بقای نسل است با چنین دیدی آنچه دراین قالب و طرز فکر قرار نگیرد انحراف جنسی خواهد بود. بطور کلی دانشمندان علوم الهی قرون وسطی اعتقاد داشتند همان طور که چشم برای دیدن است آلت تناسلی انسان نیز فقط برای تولید نسل ایجاد شده و وظیفه ی طبیعی آن تنها ایجاد نسل است.

دراین دوره اعمالی که برای جلوگیری از آبستنی صورت می گرفت نیز نوعی انحراف شناخته شده لذا دانشمندان علوم دینی آن زمان معتقدبودند افرادی که به مبانی دینی و اصول ماوراء الطبیعه اعتقاد ندارند اعمال جنسی را به خاطر لذت آن انجام می دهند نه به منظور تولید نسل که هدفی طبیعی است. با توجه به این طر تفکر به شوهرها و خصوصاً زنها چنین القا نموده بود که این عمل صرفاً برای تولید نسل است و هنگام مقاربت نباید از آن لذت برد و عمل زناشوئی فقط برای بچه دار شدن است چنان چه زنی درهنگام مقاربت دچارلذت می شد آن را یک نوع انحراف می دانستند. چنین طرز تفکری قرنها اعمال جنسی زن و شوهر را هدایت می کرد و حتی هنوز هم بعضی افراد از این طرز تفکر پیروی می کنند۱

تعریف انحراف جنسی
انحراف جنسی عبارت است از منحرف شدن از حالت هنجار رفتار جنسی.
به عبارت دیگر اگر رفتار جنسی ازچهارچوب موازین مقبول خود خارج شود به انحراف تعبیر می شود. البته انحراف مسأله ای نسبی است به عبارت دیگر آنچه دریک فرهنگ و جامعه انحراف خوانده می شود ممکن است درفرهنگ و جامعه دیگر انحراف تلقی نشود موازین اخلاقی، فرهنگی و عرض جامعه تعیین کننده حوزه روابط جنسی سالم است.

نکته حائز اهمیت آن است که رفتارهای جنسی به صورت یک طیف نمی باشد و نمی توان افراد را به دو گروه سالم یا منحرف تقسیم کرد دامنه حالات جنسی از رفتارهای سالم تا منحرف گسترده بوده و دربین آن افراد با درجات انحراف مختلف دیده می شود. دربعضی انحراف خفیف و دربعضی شدید بوده و گاهی چند انحراف باهم دیده می شود .

درتببین انحراف جنسی عقاید مختلفی ابراز شده عده ای معتقدند چون ترشح غدد جنسی امری طبیعی محسوب می شود پس اتخاذ هر روشی از جمله همجنس بازی برای ارضای انحراف جنسی سلسله وسیعی از رفتارهای جنسی است که تعدادی از آن ها شایع بوده و اجتماع در مقابل آن به تجاهل متوسل می‌شود در حالی که انحراف شدیدتر کمتر رواج داشته اما اجتماع (و قانون) آن را مذموم می شمارد و تقبیح می نماید. در علل انحراف جنسی که به معنای تمام شامل سادیسم، مازوخیسم حیوان بازی، بچه بازی، خودنمایی جنسی، هم جنس بازی و … می‌شود سخن بسیار رفته است زیست شناسان اختلال در جفت کروموزوم ها و عدم توازن غدد و مخصوصاً هورمون ها را در بروز انحراف مؤثر می دانند. روان شناسان معتقدند که اکثر منحرفان جنسی به اختلالات

شخصیتی و بیماری‌های مختلف روانی از جمله جنون، عصبانیت، آسیب های مغزی اختلال منش (پسیکوپات) و نقص عقل مبتلا بوده و به ضعف کنترل های حقیقی، اخلاقی و پرورش معیوب روابط جنسی دچار می باشند به عنوان مثال شخص سادیست به علت طرد از جامعه و سرخوردگی یا خصومت و رفتار مخرب این ناکامی را جبران می‌کند آن طبیعی محسوب می شود و عده ای دیگر کسانی را منحرف می دانند که احساس لذت جنسی آنها یا رفتار اکثریت مردم عادی متفاوت باشد .
خداوند متعال به طور طبیعی نیاز به جنس مخالف را درغریزه آدمی نهاده است و درجهت تأمین این نیاز طبیعی ازدواج را به عنوان عامل وحدت جسمی و روانی انسان ها برای ساختن نهاد خانواده درمسیر همفکری و مساعدت دررفع نیازهای مادی و روحی مجاز شمرده و نسبت به آن تشویق نموده است اما هدایت غلط غریزه سبب برآورده نشدن نیاز واقعی و ایجاد نیاز کاذب دروجود انسان میگردد. این انحراف گاه ریشه درفقر و عدم وجود امکانات ازدواج داشته و گاهی توجه زودرس و بیش از اندازه به غریزه شهوت موجب دلزدگی از جنس مخالف می شود البته از شرایط اجتماعی نیز نباید غافل بود.

تاریخچه انحراف جنسی
درگذشته قواعد و مقررات مذهبی بر اعمال جنسی حاکم بود و افراد مردم آنچه را که مذهب درباره اعمال جنسی مقرر داشته بود، در مناسبات جنسی خود رعایت می کردند. البته اصولی که مذهب برای این اعمال تعیین کرده بود بسیار است ولی مهمترین آنها پیروی از قاعده طبیعی درامور جنسی بود. بر طبق این قاعده، یگانه هدف عمل جنسی، تولید نسل تقلی شده بود و هرنوع عمل جنسی که درورای این هدف انجام می گرفت انحراف تلقی می گردید.
می دانیم که انجیل مقرر داشته است: «درتولید و تکثیر نسل کوشش کن» همچنین می‌دانیم که «اونان» به علت اینکه از تولید نسل خودداری می کرد مجازات شد و عمل وی به عنوان اونانیسم» یک انحراف جنسی شناخته شد.
بنابراین هرنوع عمل جنسی که درگذشته به منظور تولید نسل انجام نمی گرفت انحراف شناخته می شد واین اعمال حتی شامل بعضی از عملیات مقدماتی معاشرت های جنسی نیز می شد.
حتی جلوگیری از آبستی و کلیه اعمالی که بدین منظور انجام می گرفت انحراف شناخته می شد و فهرستی که برای انحرافات جنسی تهیه شده بود فهرست بسیار طویلی بود که به غیر از اعمالی که به منظور تولید نسل انجام می گرفت بقیه را انحراف نشان می داد.

به طور کلی حتی اگر عمل جنسی با توجه به جنبه های لذت آور و تلذذ بخشش انجام می‌گرفت یک نوع انحراف جنسی تلقی می شد و دانشمندان علوم دینی آن زمان معتقد بودند افرادی که به مبانی دینی و اصول ماوراء الطبیعه و متافیزیک اعتقادی ندارند اعمال جنسی را به خاطر لذت آن ها انجام می دهند نه به منظور تولید نسل که هدف طبیعی و واقعی این اعمال است.
بنا به علل مذکور، افرادی دیندار و پارسا شناخته می شوند که عمل جنسی را فقط به منظور تولید نسل انجام می دادند و سعی می کردند هنگام انجام این عمل هرچقدر که ممکن است کمتر لذت جنسی کسب کنند بسیاری از افراد نیز برای این که هنگام عمل مزاجعت کمتر لذت به دست بیاورند به بعضی شیوه های عجیب و قریب دست می زند مخصوصاً‌ معتقد بودند که زنان هنگام عمل جنسی هیچ نوع لذتی نباید کسب بکنند و اگر زنی عمل مزاجعت را به خاطر کسب لذت جنسی انجام می داد عمل وی را یک نوع انحراف جنسی می دانستند.

دربین کلیه اعمالی که درآن زمان انحراف جنسی شناخته می شدند اعمالی که به منظور جلوگیری از آبستنی انجام می گرفت ازسایر انحرافات جنسی شدیدتر و خطرناک تر تلقی می گردید. عمل استناد و هم جنس بازی نیز مخصوصاً از انحرافات بسیار خطرناک جنسی به شمار می رفتند و قرن ها عمل هم جنس بازی چون مخالف قواعد طبیعی بود مجازات مرگ داشت و افرادی که به این عمل مبادرت می کردند اعدام می شدند. تحقیقات علمی ربع قرن اخیراً‌ درباره روش های جنسی معتقدات زمان گذشته را تأیید نمی کند و حتی علوم«پسیک آنالیز» و «پسیکیا تری» چنین طرز

فکری را درباره امور و مسائل جنسی محکوم می کند و آن هارا برای بشریت گمراه کننده و مضر می داند ازکلیه تحقیقاتی که درسال های اخیر درباره امور و مسائل جنسی به عمل آمده نتیجه گرفته می شود اگر مابخواهیم آن دسته از اعمال جنسی را که به خاطر تولید نسل انجام نمی گیرد انحراف بدانیم باید بطور کلی اصولاً کلیه اعمال جنسی را انحراف تلقی کنیم زیرا به طور یقین می توان گفت تعداد مردان و زنانی که اعمال جنسی را فقط به منظور تولید نسل انجام می دهند آنقدر نادر است که اصولاً نمی توانند رقمی را درتحقیقات علمی حائز شود.
ازتمام مباحث مذکور که بگذریم امروزه علم «پسیکیاتری» ثابت کرده است که بسیاری از هیجانات روحی افراد بشر به وسیله آنچه که ما آنرا عشق می نامیم و همچنین اعمال جنسی تشفی پیدا می کند.

واژه انحراف جنسی
واژه انحرافات جنسی به معنای گسترده آن دسته از اعمال جنسی اطلاق می گرددکه متفاوت یا غیر معقول بوده و ازروش های جنسی مورد تصویب قانون و آداب و رسوم اجتماعی پیروی نمی کنند .
انحراف جنسی از دیدگاههای مختلف
تعریف انحراف جنسی از نظر جامعه شناسان
ازنظر جامعه شناسان چنانچه ارضا و لذت و جنسی مورد قبول و تأیید جامعه نباشد انحراف به حساب می آید .
انحراف جنسی از نظر روان شناسان
روان شناسان معتقدند هرگونه ارضای میل جنسی که هدفش خارج از حیطه تولید مثل باشد انحراف جنسی است .
انحراف جنسی از نظر زیست شناسان
زیست شناسان درروابط جنسی فقط به تولیدمثل و بقای نوع توجه دارند و هرگونه آمیزش جنسی که درراه میل به این هدف نباشد از نظر آنان انحراف به حساب می آید.

انحراف جنسی از نظر علمای اخلاق
علمای علم اخلاق هر نوع ارضای جنسی که مورد نکوهش قرار گیرد و بلافاصله به فرد ندامت دست دهد را انحراف جنسی به حساب می آورند به نظر اخلاقیون کسی که برخلاف تکلیف اخلاق مرتکب خلاف شود دچار ندامت و پشیمانی می گردد و خود را خوشبخت به حساب نمی آورد و پس به نظر این عده انحرافات جنسی یعنی بیرون رفتن از خط فطرت و شریعت دررابطه با غریزه جنسی است.

انحراف مذکور به سبب گریز از اجتماع، انزوا، احساس عدم کفایت، حسادت نسبت به دیگران و اثرات سوء جسمانی از قبیل: خستگی، فرسودگی، کم خونی و عوارض خطرناک دیگرمی شود.
چنان چه ارضای غرایز جنسی از راهی صورت گیرد که با فطرت و عقل و شریعت سازگار نباشد تشفی این غرایز باعث انحراف جنسی می شود و شخص مبتلا به این عمل را منحرف گویند که درجامعه ی ما با چشم دیگر به وی می نگرند .
قانون و مقررات اجتماعی انحراف جنسی
هنگامی که قوانین و مقررات اجتماعی را ازنظر جرائم جنسی مورد مطالعه قرار می دهیم ملاحظه می کنیم که «جرائم جنسی» تقریباً‌ همان «انحرافات جنسی» بوده و انحرافات جنسی عبارت از آن دسته از اعمالی است که ازحدود و معیار و میزان متعارفی تجاوز کرده و یک عمل نامتناسب و مضر ضداجتماعی بشمار می رود ولی باید دانست معیار و ملاکی که درهر اجتماع مرز مشروع و مجاز اعمال جنسی محسوب می شود و از آن به بعد این اعمال درحیطه «انحرافات جنسی» درمی آیند متفاوت است و هر اجتماعی این اعمال را تا حدودی مجاز و مشروع دانسته ولی از آن حد به بعد رااجتماع نمی تواند غمض عین کند و ناچار است جزء« جرائم یا انحرافات جنسی» محسوب می شوند .

قضاوت جامعه درباره منحرفین جنسی
چون انحرافات جنسی حتی ساده ترین آنها از نظر جامعه کثیف و مذموم و مشمئز کننده است واز طرفی طبق قوانین چنانچه که گفته شده به هر صورت که باشد جرم محسوب می گردد. لذا عامه مردم درباره ی آنها پیش داوریهائی دارند که خواه و ناخواه گناه آنانرا نابخشودنی تر جلوه گر می سازد. مهمترین این پیش داوریها عبارتند از:

۱- منحرفین یا تکرار اعمال گناه آلود خود جامعه را به خطر می افکنند، اگر از منحرفین خودنما، چشم چران و متمایلین به تغییر جنسیت بگذریم سایر منحرفین درصورت دستگیری و مجازات کمتر دست به تکرار جرم می زنند و آمارهائی که از این گونه مجرمین دردست است نشان می دهد که درحدود هفت درصد از محکومین دست به تکرار عمل انحرافی می زنند.

۲- منحرفین جنسی به تدریج دامنه انحراف و شدت آنرا بیشتر می کنند و به تدریج به جنایت کاران خطرناکی تبدیل می گردند : اگر چه گاهی منحرفین جنسی از اعمال ملایمتر خود احساس ارضاء جنسی نکرده و ممکن است به خشونت دست بزنند ولی آمار نشان می دهد که اکثریت منحرفین تا آخر عمر به همان روشی که از ابتدا از آن رضایت حاصل می کردند ادامه می دهد.
۳- منحرفین جنسی افراد ضد بشر و خطرناک هستند و درراه ارضاء اعمال گناه آلود خود از قتل وشکنجه خودداری نمی کنند: قتل همراه اعمال انحرافی جنسی بسیار کم است و آمار نشان می دهد که حدود پنج درصد انحرافات جنسی یا ضرب و جرح توأم است. جنایات و حشتناک عین اعمال انحرافی جنسی وقتی پیش می آید که فاعل دچار درجاتی از اختلالات دماغی باشد.

۴- منحرفین جنسی از بیماری غدد داخلی یا اختلالات آن رنج می برند: تجربه نشان می‌دهد که انحرافات جنسی حاصل تربیت غلط و تجربه های غیرمتعارف شخص است و تعادل با عدم تعادل هورمونهای جنسی نقش جند زمانی در این مورد ندارد.
۵- منحرفین جنسی از نظر توانائی شهوانی و نیروی جنسی قدرت فوق العاده دارند: اگر منحرفین جنسی مبتلا به ضعف قوای جنسی نباشند مسلماً قدرتی بیشتر از افراد عادی ندارند این بیماران علاوه برضعف قوای جنسی از بی عرضگی و بی لیاقتی و بی‌شخصیتی و عدم اتکاء به نفس رنج می‌برند و قسمت اعظم آنان عرضه کافی برای انجام اعمال متعارف جنسی را خود نمی بینند. به همین سبب بسیاری از آنان هنگام مقاربت با استفاده از زبان و لیسیدن دستگاه تناسلی طرف

جنسی زن و نشیمنگاه و مقعد زن و یا مرد و حتی بوکشیدن مدفوع و خوردن آن و استفاده از ادار معشوق یا معشوقه و یا انزال منی و ترشحات جنسی او یا به دهان کشیدن اندام جنسی و غیرجنسی طرف حتی البسه خاصی از زن و مرد با پوشیدن آن خودرا ارضاء می‌کنند گاهی دیدن عکسها و فیلم های اعمال جنسی برای ارضاء آنان کافی است.
این تبه کاران گاهی برای ارضاء تمایلات جنسی خود به شیوه های عجیب و غریبی دست می زنند که انسان را درعین حالی که مشمئز و بیزار و متنفر ازچنین کثیف کاریهائی می‌سازد و به تعجب و شگفتی شدید فرو می برد .

فصل سوم:

انواع انحراف جنسی

۱- استمناء و یاخود ارضائی
۲- بچه بازی
۳- همجنس بازی
پیامد های انحراف جنسی
انحراف درپسران
انحراف دردختران

انواع انحراف جنسی
۱-استمناء یاخود ارضائی
استمناء یا خود ارضائی نوعی تحریک مکانیکی دردستگاه تناسلی است فرد عملاً با خود کاری می کند که به تخلیه هیجانی منجر گردد این یک انحراف است که با عکس العمل از نوع جایگزینی رفتاری به جای رفتار دیگر است.

استمناء یا خود ارضائی که درجنس مذکر بسیارشایع است و علت آن سطحی بودن و دردسترس بودن نقطه حساس جنسی است استمناء تا هنگامی که عادت نشود و به عبارت دیگر اتفاقی باشد جنبه انحراف جنسی پیدا نمی کند.جنبه عادتی یاانحرافی آن موجب گوشه گیری افراد گردیده و کم کم قبح این عمل فراموش می گردد تا جایی که مبتلایان به این گونه عادت جنسی درپاکها، اتوبوس ها، مجامع عمومی بدون خجالت از دیگران به استمناء می پردازند و موجب جریحه دار شدن عفت عمومی می گردند بعضی از این منحرفین ازدواج می کنند و بچه دار می شوند ولی ارضاء جنسی آنان با وجود داشتن همسر فقط و فقط منوط به استمناء است.

۲-بچه بازی
قربانیان این انحراف جنسی کودکانی خردسال و متجاوزین اغلب پیرمردان و افرادی با ناتوانی جنسی می‌باشند که با ملامسه و مصاحبت کودکان ارضاء جنسی می نمایند «تفخیذ». افرادی از این دسته جوانانی بچه باز می باشند و قربانیان خود را برای دخول جنسی (اعم از پسران یا دختران) انتخاب می نمایند این گونه حوادث اغلب موجب صدمه بدنی و نقض عضوی و حتی مرگ می‌گردد والا پیرمردان و ناتوانان جنسی اغلب با مکیدن آلت تناسلی مردانه، لیسیدن مقعد، لیسیدن دستگاه تناسلی زنانه، ویا دیدن منظره ادار کردن و یا چشیدن و بوکردن ادار یا مدفوع فرد مورد علاقه ارضاء جنسی می شوند.
۳-انحراف همجنس بازی
نزد انسان ها اعم از زن و مرد آثاری ازجنس مخالف حتی پس از بلوغ برجا می ماند و درحقیقت همه افراد بشر دارای عوامل جنسی مردی و زنی هر دو هستند و فقط درمردان کامل نری و درزنان کامل مادگی غالب است درصورتی که درفردی عوامل مزبور کافی نباشد بسته به میزان کمبود آن حالات مختلف جنسی بوجود می آید که به صورت انواع انحراف ممکن است تجلی نماید که دررأس آن همجنس بازی قرار دارد و علاوه بر این مسئله توجه به نکات چهار گانه زیر نیز علاقه به هم جنس را ممکن است تسهیل نماید.

۱-دو جنسی بودن جنین – درسنین پائین جنینی غدد تناسلی به طور اساسی هم شکل است و بارشد جنین به سوی مردانگی یازنانگی سیر می کند.
۲-دو جنسی بودن بافتی- که حتی پس از بلوغ کامل نیز ,آثاری ازجنس مخالف از نظر نسجی برجای می ماند.
۳-دو جنسی بودن روانی – که پسران و دختران تا بروز آثار بلوغ از نظر روانی تمایز جنسی ندارند.
۴-دو جنسی بودن هرمنی – که حتی پس از بلوغ هورمونهای مردانه درزنان و زنانه درمردان موجود است هم جنس بازی درمردان و زنان منحرف دیده می شود و به طور اتفاقی دراجتماع مردان بی زن مانند آسایشگاههای پسرانه، سربازخانه ها و یا زنان بی مرد و مثل پانسیون های دخترانه به این عمل مبادرت می نمایند ولی برای بسیاری از مردان و زنان اجتماع این اعمال عادت شده و فقط به این طریق است که واقعاً‌ ارضاء جنسی می شوند .

پیامدهای انحراف جنسی
چنان چه بعضی از تحریکات جنسی بدون ارضاء باشد به نوعی ناراحتی روان – تنی منجر می شود.
این گونه ناراحتی ها عبارتند از: تندی ضربان قلب، درد درناحیه قلب اشکال درتنفس، سردرد، نگرانی و اضطراب، خستگی فکری و ضعف عمومی است.
معمولاً گزارش های این نوع انحرافات دقیق نیست لیکن آمارهای رسمی که پیرامون کج رویهای اجتماعی انتشار می یابد نمی تواند صددرصد با واقعیت ها تطبیق کند به خاطر این که تعداد زیادی از این انحرافات شناخته شده نیست و به خاطر طبع محرمانه بودن دلیل این ناخالصی است.

همجنس بازان، معتادان و سایر منحرفان جنسی را زمانی پلیس دستگیرمی کند که محرمانه بودن کارشان برملا می‌شود که باعث به وجود آمدن فشارهای اجتماعی و عمومی برای دستگیری آنان افزایش می یابد . انحراف جنسی درجوامع مختلف اشکال گوناگون دارد آمار سال ۱۳۷۱ انحراف مربوط به مسایل جنسی که درمراجع قضایی مطرح شده را درسه مورد به شرح زیر گزارش نموده است:
جدول – انحراف جنسی
نوع انحراف تعداد
جرایم نسبت به اطفال
دایر کردن اماکن فساد
ایجاد مزاحمت برای بانوان ۲۷۳
۱۱
۱۲۹۳
انحراف جنسی عللی است که آنها را می توان بطور کلی درچند بخش تقسیم نمود:
۱-انحراف جنسی اغلب با اختلال همراه است. تحقیق درمورد ۳۰۰ مجرم جنسی نشان داد که ۱۴ درصد آنان از نظر روانی عادی بوده ۲۹ درصد به بیماری خفیف نوروتیک، ۳۵ درصد بیماری شدید نوروتیک، ۸ درصد درحد سایکوز، ۱۴ درصد بیماری روانی و ۴ درصد دچار نقص عقلی بوده اند.
۲-نقص تربیت اولیه جنسی که دردروه طفولیت تمرین شده و به صورت عادت درآمده.
۳-ناکامی های از جانب محیط و اجتماع .

انحراف درپسران
انحراف درپسران ممکن است درسنین قبل از ده سالگی نیز مشاهده شود لیکن دراغلب موارد صورت تقلیدی دارد و لذا آنچه که مربوط به جنبه سوءاستفاده دیگران قرار گرفتن می شود ممکن است ناشی از سادگی، زود باوری و گاهی ترس و یا فریفته شدن به اسباب بازی یا شیئی دیگر باشد درنوجوانان تمایل به این ار وجود دارد درحدود ده سالگی به بعد این انحراف معنی پیدا می‌کند به این علت که ممکن است تجارب ناپسند قبلی برای آنها صورت تحریکی پیدا کند و موجبات بلوغ و بیداری جنسی را مهیا نماید همچنین رفیق بازی و دخالت دراسرار یکدیگر و درنتیجه بدآموزی های همبازی ها ممکن است به مشکل بیفزاید .

انحراف در دختران
این انحراف دردختران وجود دارد لیکن افراد ناآگاه این مسئله را منحصراً در رابطه با پسران مطرح می کنند.
تحقیقات صورت گرفته درجوامع دیگر نشان می دهد که دختران مخصوصاً درسنین نوجوانی، احساسات بسیار عمیق و برجسته ای دراین باره دارند و ممکن است به دام همسالان یاافراد بزرگتر ازخود بیفتند. همین تحقیقات نشان گر آن است که میزان این انحراف دردختران (انحراف جنسی) حتی شایعتر از پسران است لیکن با وضعیت آن ها دردنیای حاضر غلبه ی شرح به آنان حیا درخفایشان و کمتر علنی بودن لغزش آن ها دراجتماع سبب می شود که این مسایل درمورد آن ها کمتر از پسران مطرح شود باید دانست که آن ها هم دررابطه با وجه های گوناگون درمعرض تحریک شدن قرار می‌گیرند.

انحراف از هرسنی که شروع شود درمرحله نوجوانی توسعه می یابد و درسنین بلوغ به منتهای اوج خود می رسد و این هم برای پسرها و هم برای دخترها مورد تأیید است ولی صور مختلف آن دراین دو جنس فرق می کند .

فصل چهارم:

جرم شناسی اختلالات و
انحراف جنسی درحوزه خانواده

۱- بررسی اختلالات جنسی دراسلام
۲- جرم شناسی انحراف جنسی
۳- جرم انگاری انحراف جنسی درخانواده
۴- تأثیر اختلال وانحراف جنسی در خانواده

بررسی اختلالات و انحرافات جنسی دراسلام
و من آیاته و خلق لکم ازواجاً لتسکنوا الیها وجعل بینکم موده و رحمه ان فی ذلک آیات لقوم یتفکرون .
از آیات و موهبت های پروردگار، برقراری زوجیت درمیان موجودات زنده اعم از انسان، حیوان و نباتات است دراین میان پیوند میان زن و مرد از دو جنس مختلف به عنوان احسن مخلوقات از خصوصیات متمایز و ویژه ای برخودار است که تنها به ارضای غریزه جنسی و یا توالد و تناسل محدود نمی گرددو یکی از موهبت های خلقت که با گره خوردن عاطفی و روانی زن و مرد درسایه تشکیل

خانواده در آیه فوق بدان اشاره شده . سکوت و آرامش زوجین درکنار یکدیگر است این مسأله به قدری درزندگی فردی و شخصی انسان مؤثر گردیده که قرآن کریم آنرا به عنوان یکی از آیات و نشانه های الهی معرفی نموده است علاوه بر آرامش روحی و روانی زن و مرد که ریشه در باطن و عمق وجود انسان دارد قرآن کریم به نقش ظاهری و اجتماعی «زوجیت» و تشکیل خانواده اشاره نموده است درآنجا که می فرماید:
هن لباس الکم و انتم لباس لهن
زن ومرد را لباس یکدیگر معرفی کرده است لباسی که معایب و زشتی های ظاهری و جسمی بدن رامی پوشاند و دراجتماع به انسان آبرو و حیثیت اجتماعی می بخشد بدیهی است زمانی زن و شوهر می توانند لباس و پوشاننده معایب یکدیگر باشند که سکونت و آرامش آنها درسایه زندگی مشترک تأمین و تثبیت شده باشد این مسأله محقق نمی گردد مگر با ارضای نیازهای روانی و جسمی زن و مرد.

حال که بایستی ازدواج و تشکیل خانواده بستر ترقی و تکامل و آرامش زوجین رافراهم آورد به منظور پایبندی، هدفمندی و تکامل زوجین و بارور ساختن این نهال مقدس، قوانینی ازسوی شارع وضع گردیده که عدم رعایت آنها نه تنها موجب بروز مشکلات اخلاقی و روانی و عدم سکونت و آرامش فرد خواهد بود آنچه در فقه شیعه و عمومات ادله و آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین درباب رعایت حقوق و تکالیف زن و شوهر بسیار دیده می شود کم نیست.

بنابراین هرگونه مصادیق جنسی نا متعارف و غیرطبیعی که موجب آزار و ضررو زیان جسمی وروحی زن گردد با عمومات قواعد لا ضرر و لاحرج رفع و دفع می گردد.
در قرآن کریم اعمالی که موجب تهییج قرای شهوانی و خروج آن از مسیر عادی شود مورد نهی قرارگرفته و عامل انحطاط برخی جوامع همین امر معرفی شده است.

جرم شناسی انحرافات جنسی
انحرافات جنسی درغالب کشورها جرم تلقی می شود که از آن جمله می توان به بیاستوفیلیا یا خوشایند جنسی با تجاوز به دیگران، فائل شهوتی یا تحریک جنسی با قتل، نکروفیلیا یا تمایل جنسی به جسد انسان اشاره کرد.
جرم انگاری انحرافات جنسی بعضاً مورد توجه قانونگذار کیفری ایران قرار گرفته است این توجه دردو حیطه قابل بحث است:
۱-جرم انگاری اعمالی که معمولاً برخاسته از انحراف جنسی نبوده و میل جنسی درمسیر عادی ولی خلاف قانون وشرع هدایت شده است.

۲-جرم انگاری اعمالی که معمولاً انحراف جنسی محسوب می شوند: از این افعال می توان به هم جنس بازی زنان و مردان اشاره کرد.
قانون مجازات اسلامی درباب حدود که عیناً برگرفته از متون شرعی است به لواط و مساحقه اشاره کرده است. تشویق مردم به فساد و فحشاء و اداره کردن مراکز فساد و فحشاء نیز درماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است.
ماده ۶۳۹- افراد زیر به حبس ازیک تا ده سال محکوم می شوند و درمورد بند «الف» علاوه بر مجازات مقرر، محل مربوطه به طور موقت با نظر دادگاه بسته خواهد شد:
الف-کسی که مرکز فساد و یا فحشاء دایریا اداره کند.
ب-کسی که مردم را به فساد یا فحشاء تشویق نموده یا موجبات آنرا فراهم نماید.
راشد باورهای فرهنگی جامعه درجهت نگرش به عمل ارتکابی و قبیح دانستن آن نیز عاملی درجهت پیشگیری از وقوع جرم است. امروزه چه بسا اعمالی درقانون جرم شناخته شده اند، اما به علت عدم تطابق آن با ارزش ها و باورهای جامعه، بعضی ازمردم نه تنها تخطی ازقانون را زشت ندانسته بلکه آنرا نوعی زندگی به حساب می آورند

.
انحرافات جنسی اولاً : درتعارض شدید با ارزش های اخلاقی و دینی جامعه بوده و موجب جریحه دار شدن وجدان عمومی می شود.
ثانیاً: تأثیر سوء برروند طبیعی روابط جنسی درجامعه می گذارد و می‌تواند عاملی درجهت عدم تمایل افراد به ازدواج و تضعیف بنیان خانواده باشد. بنابراین پیشگیری و مجازات چنین اعمالی باید مد نظر قانون گذار قرار گرفته و یا انصاف وصف کیفری به این نوع اعمال از بروز مشکلات پیشگیری نماید. توجه به این نکته نیز لازم است که صرف مجازات به تنهایی کافی نیست و اقدامات تأمینی به ویژه اقدامات درمانی باید نسبت به فرد مجرم صورت گیرد و حتی بزه دیده نیازمند درمان است .

جرم انگاری انحراف جنسی درخانواده
غریزه جنسی برای بقای مشروع و طبیعی نسل دروجود انسان به ودیعه گذاشته شده است امازمانی که ازمسیر طبیعی خارج شود آن چه رخ می دهد انحراف جنسی است.
دراحصاء علل ایجاد انحرافات جنسی به موارد زیر می توان اشاره نمود:
۱-بدآموزی
۲- تجربیات بد گذشته
۳-اختلال های روانی نظیر سرخوردگی
۴-احساس بی عرضگی و بی لیاقتی
۵-عدم اعتماد به نفس
۶-اوضاع آشفته ی خانوادگی

۷-بی توجهی به قیود و ارزش های مذهبی مطابق مواد قانون مدنی ایران درتعریف تمتعات جنسی مجاز دارای خلاء می باشد و این خلاء به قانون جزا نیز راه یافته است.
توضیح این که قانون مجازات اسلامی به اعمال جنسی انحرافی که موجب ایذاء و اذیت همسر و ورود ضرر روحی و جسمی به وی می شود اشاره ای ننموده است.

تأثیر اختلال و انحراف جنسی درخانواده
انسان درزندگی نیازهایی دارد که برآوردن این نیازها موجب تعادل روحی- روانی و رضایتمندی وی از زندگی می گردد نیاز به وابستگی، عشق، عاطفه و نیازهای جنسی دو نیاز مهم است که خداوند تعالی نکاح را مجرای رفع آن قرارداده است. برآوردن نیاز جنسی، تعمیق عشق ووابستگی عاطفی را به دنبال دارد و ارتباط این دو امری غیر قابل انکار است در بررسی میدانی تأثیر اختلالات جنسی دردعاوی خانوادگی توجه به چند مسأله ضروری است.
اول: تشخیص نیازهای عاطفی و جنسی به علت غیرمحسوس بودن آن امری سخت بوده و افراد آنچنان که گرسنگی و تشنگی راتشخیص می دهند به نیازهای فوق الذکر توجهی ندارند.
دوم: عرف و فرهنگ مرسوم درخانواده ها به ویژه برای زنان حق اعلام تمایلات جنسی و برآوردن آنرا به عنوان یک نیاز طبیعی انسانی جایز ندانسته و حتی زنی که چنین تمایلاتی را اظهار نماید مورد سرزنش قرار می گیرد.
سوم: مشکل بودن اثبات این عوامل به ویژه انحراف جنسی به عنوان علتی برای درخواست طلاق موجب شده که کمتر به مسأله اختلالات و انحراف جنسی توجه شود.

فصل پنجم:

همجنس بازی

مقدمه
تعریف همجنس بازی
همجنس گرایی و تاریخچه آن
-عوامل همجنس بازی
۱-عوامل روان شناختی
۲-عوامل روانی اجتماعی
۳-عوامل زیستی (بیولوژیک)
-آثار همجنس گرایی.
-نظرادیان درمورد همجنس گرایی
۱-اسلام
۲-مسیحیت
۳-یهودیت
۴-جامعه شناسان

مقدمه :
همجنس بازی
اصطلاح «هموسکشول» ازپیشوند یونانی «هومو» به معنای «همان» مشتق شده است. عده‌ای فکر می کنند که این کلمات معنی «برای مردان» می دهد درصورتیکه این تعبیر درباره کلمه مذکور صحیح نیست و این کلمه برای شرح احساسات عشقی دو نفر که ازجنس یکسان باشند و نسبت به یکدیگر احساسات عشقی داشته باشند اعم از زن یا مرد استعمال می‌شود.
هموسکشول یا «عشق به همجنس» یکی از کهن ترین و باسابقه ترین انحرافات بشری است. کلیه ادبیات و نوشته های باستانی ملل قدیم حاکی است که از قدیمی ترین زمان‌های تاریخی این انحراف با بشر بوجود آمده و بسیاری از مشاهیر و معاریف انسانی به این انحراف مبتلا بوده اند. عکس العمل حکومت های مختلف در گذشته نسبت به این عمل متنوع بوده است. برخی برای مرتکبین این عمل شدیدترین مجازات ها را قائل شده و بعضی نیز تا حدی این عمل را عادی و قانونی تلقی کرده اند.
ازطرف دیگر سوابق و اسناد تاریخی حاکی است که دردنیای قدیم هرموقع که خواسته‌اند با ازدیاد جمعیت مبارزه کنند عمل «همجنس بازی» را تجویز کرده اند. معروف است که دریونان باستان و مخصوصاً موقعی که یونان دارای عالی‌ترین قدرت های نظامی بوده است عمل همجنس بازی تقریباً یکی از خصوصیات اخلاقی و ملی آن ها به شمار می‌رفته است دراین موضوع کاملاً ازمطالعه شعر و شاعری و فلسفه یونان باستان مشهود می‌شود.درکشورهای خاورمیانه هنوز عمل همجنس بازی بین مردم شایع است و درکشورایران از بعد از انقلاب این عمل به نسبت قابل توجهی کاهش یافته است. درکشور چین مخصوصاً در چین شمالی به مشابه مراکز فساد زنان، مراکز فسادی وجوددارد که ازمردان تشکیل می شودو گرچه البته تعداد آن ها به مراکز فساد زنان نمی رسد ولی معهذا این مراکز رقم قابل توجهی را تشکیل می دهند و شاید علت آن کمی زن درکشور چین باشد.
درافریقا دربین اهالی کنگو شمالی نیز عمل «هموسکشول» به حد وفور رواج دارد. «هموسکشول» یا عشق به همجنس را می توان این طور تعریف کرد «منحرف همجنس‌باز» فردی است که غریزه جنسی او فقط با تماس با همجنس خودش ارضاء می‌شود.

به طور کلی می توان گفت که میل به همجنس بصور خفیف درهر فردی وجود دارد متنها بعضی ازافراد به علت قباحت این عمل خود را کنترل می کنند و هیچ گاه اجازه ابراز این میل را به خود نمی دهند اماباید دانست که هرگاه این میل دارای ریشه های روانی باشد و در موقع خود تصفیه نشود و یا به علت وجود عوامل محیطی این میل خفیف در بعضی افراد تشدید شود آن وقت به انحراف «هموسکشول» تبدیل می شود.
عقاید و نظرات دانشمندان درمورد انحراف «هموسکشول» یکسان نیست. عده ای میل به همجنس را ازخصوصیات بیولوژیستی زندگی اجتماعی افراد بشر دانسته و عقیده دارند به افرادی که میل داشته باشند غریزه جنسی خود را از این طریق ارضاء کنند نباید عنوان منحرف داده شود ولی بعضی دیگر بنابراین اصل که «چون هر پدیده و عملی که مابین افراد اجتماعی دراقلیت واقع شود و سبب بی نظمی دیگران شود انحراف است» پس «هموسکشول» را نیز یک انحراف دانست. مطالبی که گفته شد کلیاتی درمورد همجنس بازی بود .

همجنس بازی چیست
همجنس بازی انحراف جنسی ناشی ازشرایط اجتماعی فرهنگی و تربیتی است که درفردی که فطرتاً همجنس گرا نیست ظهور می کند. مثلاً درشرایط فشار و سختگیری پیرامون مسائل جزئی جنسیتی، افرادی به ناچار و به علت دسترسی بهتر به هم جنسان خود برای ارضاء غرایز جنسی به همجنس بازی روی می آورند در این حالت اگر این شرایط ادامه پیدا کند فرد به این شرایط عادت کرده و فطرت اصولی جنسی اش که هماناتمایل به جنس مخالف است به مرور تضعیف می شود و به غلط تصور می شود که این فرد همجنس گراست. همین طور درشرایط بی بندو باری جنسی، همجنس بازی بسیار مشاهده شده است فرد دراین شرایط به دلیل غوطه ور شدن درمسائل

دچار یک نوع تنوع طلبی بیمارگونه می شود و به انحرافات جنسی دچار می شود. دیگر عامل جدی بروز انحراف همجنس بازی، عدم آگاهی کافی از روش ها و اصول ارتباط جنسی خود با مردان دچار یک نوع مرد سالاری عمیق جنسی و به نوعی بهره کشی و آزار شده اند و حقوقشان درآمیزش جنسی به هیچ گرفته شده است پس ازمدتی دچار سردمزاجی و زدگی و ترس از روابط جنسی می شوند. دراین مواقع احتمال خطر همجنس بازی به وجود می آید. چون دراین گونه موارد فرد به یک نفر از جنس خود بیشتر و بهتر می تواند اعتماد کند .

همجنس گرایی و تاریخچه آن
دراواخر قرن ۱۹ واژه همجنس گرایی توسط یک روانشناس آلمانی به نام کارولی ماریاتبکرت بکار رفت .
تمایلات همجنس گرایی (همجنس خواهی) اززمان های بسیار دور درفرهنگ های مختلف وجود داشته است چنین گرایشی – با توجه به این که بر خلاف سرشت الهی و فطرت معمول بشری بوده است – ازهمان زمان های قدیم توسط اکثر جوامع و مذاهب – به خصوص دین مبین اسلام- مورد نکوهش قرار گرفته است. اما با وجود این واقعیت آشکار، همجنس گرایی (همجنس خواهی) دربسیاری از جوامع وجودی عینی دارد. دربعضی ازقبایل بدوی آفریقائی، مردان به گونه ای آشکار و بی شرمانه پسران خود را به یکدیگر قرض می دهند.

در جوامعی که امکان رابطه بین دخترها و پسرها قبل از پیوند زناشویی وجود ندارد وحتی رابطه های غیر جنسی آن ها کاملاً محدود می گردد شیوع همجنس گرایی (همجنس‌خواهی) شدیداً افزایش می یابد؛ زایرا اگر روابط آشکار دو جنس مقابل را بتوان محدود کرد و اقعیتی به نام تمایلات جنسی را عملاً نمی توان خاموش یا نابود کرد . درنتیجه این گرایشات و تمایلات جنسی ازحالت طبیعی دگر جنس خواهانه به سوی همجنس خواهی، بچه خواهی، حیوان خواهی و سایر انحرافات جنسی (پارافیلیاها) منحرف خواهد گشت.
ازسال ۱۹۵۰تا ۱۹۷۳ کمیته بهداشت روانی، همجنس

گرایی را یک اختلال روانی برمی‌شمرد ولی درسال ۱۹۷۳ انجمن روانپزشکی آمریکا، همجنس گرایی را به عنوان یک طبقه شخصیتی، کنار گذاشت و درسال ۱۹۸۰ آن را عملاً DSM حذف نمود.
دردهمین تجدید نظر طبقه بندی آماری و بین المللی بیماری ها و مشکلات بهداشتی وابسته (ICD) آمده است: گرایش جنسی به تنهایی یک اختلال محسوب نمی شود».
این تغییر بازتاب تغییری است که در همجنس گرایی روی داده است چرا که امروزه همجنس گرایی، سبک دیگری از زندگی محسوب می شودو کم و بیش به طور مرتب به عنوان نوعی تمایل جنسی انسان روی می دهد و یک اختلال بیمار گونه نیست.
دیویدها فکینز می گوید: «به نظر نمی رسد مسئله اصل وجود همجنس گرایی باشد بلکه مسئله اصلی ابراز آن است.

اصطلاح همجنس گرایی اغلب برای توصیف یک نوع رفتار آشکار شخصی، گرایش جنسی و حس هویت شخصی و اجتماعی به کار می رود وقتی فرض آلفرد کینزی درسال ۱۹۴۸ یکی از نخستین و گسترده ترین مطالعات عمده درمورد میزان بروز همجنس گرایی را انجام داد گزارش کرد.
بدین ترتیب کینزی پیشنهاد نمود که گرایش جنسی را نباید به صورت دو گروه همجنس‌گرا یا دگر جنس گرا طبقه بندی نمود بلکه باید به عنوان یک پیوستار که درانتهای یک دامنه آن دگر جنس خواهی و درانتهای دیگر همجنس خواهی قرار می گیرد، درنظر گرفته شود .

عوامل همجنس بازی
انحراف مذکور موجب عوامل همجنس بازی می شود و پیچیدگی موضوع به مشخص نمودن عوامل قدری رامشکل کرده است لذا بعضی از عوامل را به صورت زیر می باشد:
۱-جداشدن پدر از زندگی، یا خشونت های سنجیده ی او نسبت به فرزند هنگامی که با صحبت های بی هدف و بدون حدو مرز توأم شود.

۲-درمورد زمان باید زمان طفولیت و زمان رشد آن ها مورد توجه و بررسی قرار گیرد چون که درآن زمان آن ها از توجه کردن به جنسی مخالف خود غافلند و فقط به چند نفر از زنان و دختران پیرامون خود علاقمند می شوند که ممکن است این علاقه فاقد عشق ادامه پیداکند.
۳-الگوی تربیتی دختران مادران هستند چنان چه مادری بیش از حد به شوهرش علاقمند باشد میزان علاقمندی و توجه او به دخترش کاسته می شود.
۴-احساس امنیت و محرمانه بودن موضوع از طرف دو زن نسبت به هم جهت ارضای تمایلات جنسی یکدیگر بیشتر است.

۵-دربعضی موارد نیز دختری که مادرخود را ازدست میدهد و ازمحبت مادری محروم می شود درپی پیدا کردن زنی است ه جای خالی مادرش را پر کند.
۶-دانشمندان و روان شناسان مانند آلفرد آدلر، فروید و هونگ عقیده دارند که دخترها درمسیر تکامل رشد خود نسبت به پسرها وصفات مردانگی آن ها رشک می برند این عمل سبب بعضی ازکارهای خلاف است .
۱-عوامل روان شناختی
عامل موثر دررفتار همجنس گرایانه به طور کلی شناخته نشده است فروید همجنس گرایی را وقفه رشد روانی- جنسی تلقی می کردو به ترسهای اختگی و ترس از تسلط مادر درمرحله پیش اودیپی رشد روانی- جنسی اشاره می کرد.
فروید معتقد بود همجنس گرایی درزنان به دلیل فقدان انحلال حسرت آلت به همراه تعارضات او دیپال حل نشده سبب پیدایش همجنس گرایی می شود.

فروید همجنس گرایی رایک بیماری روانی تلقی نمی کرد فروید درکتاب «سه رساله درزمینه نظریه تمایلات جنسی» بیان نمود که «همجنس گرایی در افرادی مشاهده می‌شود که انحراف جدی دیگری از بهنجاری ندارند کارآیی آن هامختل نشده است و درواقع رشد هوشی و فرهنگی اخلاقی بالایی دارند.»
درنظریه استورمز جهت گیری به سوی همجنس را درافرادی یافت که رشد جنسی زودرس داشته اند نوجوانانی که تخیلات رشد جنسی آن ها در زمان رشد اجتماعی در خود تحریکی است به خصوص آن هایی که بلوغ زودرس دارند قوی ترین جاذبه های هیجانی همجنس را دارا می باشند.

ازنظریه استورمز چنین برداشت می شود که رجحان جنسی دربزرگسالی به محیط اجتماعی سال هایی ازنوجوانی بستگی دارد که درآن سائق جنسی به حداکثر نیرومندی خود می رسد اگر دراین سالها محیط اصولاً ازیک گروه همجنس تشکیل شده باشد رجحان جنسی دربزرگسالی درجهت همجنس خواهی خواهد بود. این نظریه جنسی بر فرض کنش متقابل است بین عوامل زیستی (بیولوژیک) مربوط به بروز سائق جنسی و ازسوی دیگر عوامل اجتماعی و روانی موثر بر رشد اجتماعی .
۲-علل روانی اجتماعی
مطالعات متعددی درچگونگی تربیت افراد هم جنس گرا به عمل آمده است که براساس خاطرات کودکی افراد هم جنس گرا به این نتیجه رسیده اند که اغلب آنها درکودکی خود روابط سستی با پدر داشته یا متحمل غیبت طولانی پدر از خانه بوده اند.

روانکاوان دیگر مادران آن افراد هم جنس گرا را بیش از حد محافظت کننده یا بیش از حد محرم و نزدیک توصیف کرده اند درمقایسه با زنان غیر هم جنس گرا تعداد بیشتری اززنان هم جنس گرا رابط سست با والدین خود داشته اند بعضی از روانکاوان معتقدند که هم جنس گرایی درزنها ازحل نشدن روابط با والدین دردروان اولیه کودکی ناشی می‌شود که درنتیجه روابط نزدیک با مردان ترساننده جلوه کرده وزن به صورت تنها موضوع قابل عشق بازی درمی آید .

بدترین نتیجه و عاقبت درافرادی است که صفات ضد اجتماعی یا جنبه های از رفتار ضد اجتماعی زنانه (درمردها) دارند بطور کلی هرچه من بالاتر باشد احتمال تغییر مسیر میل جنسی کمتراست .
۳-عوامل زیستی (بیولوژیک)
مطالعات اخیر، این نظریه را که اجزاء زیستی و ژنتیکی ممکن است درگرایش جنسی مؤثر باشند تقویت نموده است.
میزان آندروژن های مردان همجنس گرا کمتر از مردان دگر جنس گرا گزارش شده است. به نظر می رسد هورمون های دروان جنینی درسازمان دهی دستگاه عصبی مرکزی نقش دارند. حضور مؤثر آندروژن های دروان جنینی درگرایش جنسی نیست به زنان مهم دانسته شده و کمبود آن ها یا عدم حساسیت بافتی نسبت به آن ها ممکن است سبب گرایش جنسی به سمت مردها می شود.
دخترهایی که دردوران جنسی درمعرض مقادیر زیاد آندروژن بوده اند پیش از سن بلوغ معمولاً پرخاشگرند.

دریک مطالعه نشان داده شده که درزنان و مردان همجنس گرا گروهی از سلول های هیپوتالاموس کوچکتر ازمردان غیر همجنس گرا می باشد.
آثار همجنس گرایی
این انحراف سبب پیدایش آثار و عوارض ناپسند در زندگی فردی واجتماعی مبتلایان می‌شود که جنبه های زیر مورد بررسی است.
-ازجنبه سازش اجتماعی
براساس پاره ای بررسی هاآن ها که همجنس بازند امکان سازش اجتماعی، شغلی و حتی جنسی شان درآینده دچار مخاطره خواهد شد زیرا امکان برآورده شدن نیازشان که بدان عادت یافته اند نیست و درنتیجه با دشواری های مواجه می شوند رفتار و میل جنسی آنان تا مدتی حتی پس از دوران بلوغ راه و رسم خود رانمی یابد که این خود در رویدادهای زندگی شان فوق العاده موثر است.

-ازنظر روابط خانوادگی
آثار بد این انحراف که کم و بیش درخانواده ها منعکس می شوند که موجب لغزش ها و ناراحتی هایی می شود که موجبات ناامنی را دراین رابطه فراهم می آورند دربرخی خانواده ها دیده شده که فردی از راه انحراف و فریب در مواردی تهدید یا تطمیع فردی از خانواده خود را به آلودگی کشانده است و فردی که مورد سوء استفاده واقع شده این موضوع را به عللی ازسایر افراد خانواده و اولیای خود پنهان داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.