مقاله بررسی و تحلیل راهبردی فضای گردشگری دریاچه ارومیه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی و تحلیل راهبردی فضای گردشگری دریاچه ارومیه دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و تحلیل راهبردی فضای گردشگری دریاچه ارومیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و تحلیل راهبردی فضای گردشگری دریاچه ارومیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و تحلیل راهبردی فضای گردشگری دریاچه ارومیه :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
اکوتوریسم یا گردشگری طبیعت نوعی از توریسم طبیعی و پایدار است که با مشارکت گردانندگان بومی و بهره گیری از پتانسیل های طبیعی گردشگری مسیر می شود. روش این تحقیق پیمایشی، توصیفی و بر اساس تحلیل محتوا بوده، و هدف آن بررسی فضاها و پتانسیل های دریاچه ارومیه و فرصت ها و محدودیتهای موجود در این بخش از منطقه است. که می تواند نقش موثری در برنامه ریزی و مدیریت گردشگری این دریاچه داشته باشد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که لازم است راهبردهای توسعه برای دستیابی صنعت گردشگری به هدف های مورد نظرش، در این منطقه ترسیم شود. در این بین، در نظر گرفتن تمامی ابعاد صنعت گردشگری، عرضه و تقاضای محصول، آثار اجتماعی – فرهنگی، پایداری منابع و افزایش سطوح توسعه همه جانبه می تواند مفید واقع شود. بر پایه ی آمار موجود، کل ظرفیت امکانات اقامتی و سکونت گاهی گردشگری در منطقه ی مورد نظر، تنها در حدود ۱۴۸ تا ۲۱۲ تخت است، در حالیکه تعداد بازدیدکنندگان در فصل تابستان، یعنی فصل گردشگری این منطقه، در هر ماه برابر ۵۰ هزار گردشگر داخلی است. این رقم، در کنار ۱۳هزار گردشگر خارجی که در طول یک سال(۱۳۸۰) از این منطقه بازدید کرده اند، پائین بوده قابلیت های عرضه ی خدمات به گردشگران در این منطقه را نشان می دهد. بر این مبنا، در راستای عرضه ی محصول گردشگری، راهبردهایی همچون افزایش ظرفیت پذیری و امکانات اقامتی، قابلیت دسترسی به جاذبه ها، افزایش کیفیت و کمیت فعالیت های جنبی و تفریحی، برآورد مشاغل رسمی و غیر رسمی، ترغیب و تشویق سرمایه گذاری خصوصی به فعالیت در این صنعت، با توجه به ضریب بالای انباشت سرمایه و بازگشت کوتاه مدت آن، آگاهی و آموزش ساکنان محلی در مورد ضرورت ها و هدف های مدنظر از توسعه ء صنعت گردشگری و نگرش های برنامه ریزی با رهیافت گردشگری پایدار، باید مورد توجه قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.