مقاله ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین بهره گیری از درس پژوهی وآینده پژوهی با برنامه درسی تغییر یافته ادراک شده با واسطه گری تغییر نگرش معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین بهره گیری از درس پژوهی وآینده پژوهی با برنامه درسی تغییر یافته ادراک شده با واسطه گری تغییر نگرش معلمان دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین بهره گیری از درس پژوهی وآینده پژوهی با برنامه درسی تغییر یافته ادراک شده با واسطه گری تغییر نگرش معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین بهره گیری از درس پژوهی وآینده پژوهی با برنامه درسی تغییر یافته ادراک شده با واسطه گری تغییر نگرش معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین بهره گیری از درس پژوهی وآینده پژوهی با برنامه درسی تغییر یافته ادراک شده با واسطه گری تغییر نگرش معلمان :

تعداد صفحات:۵
چکیده:
درس پژوهی الگویی برای تغییر برنامه درسی ، بهسازی آموزش وعملکرد دانش آموزان است (سرکارآنی ،۱۳۸۲) درس پژوهی در واقع روش پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس است که از ان به عنوان سودمند ترین کاربردی ترین وموثرترین برنامه پرورش حرفه ای معلمان در مدارس ژاپن یاد شده است (سرکارآرانی ،۱۳۷۸) وزارت علوم وآموزش ژاپن ترویج درس پژوهی در مدارس ژاپن را یکی از عوامل موثر بهبود عملکرد دانش آموزان در پیزای ۲۰۱۲ نسبت به ۲۰۰۹ می داند (واتانابی ،۲۰۱۳) در مطالعات آینده پژوهی سه وجه دانستن را باید از هم تفکیک کرد وجه سیستاکتیک که تاکید آن بر روش شناسی یعنی مطالعه روشها ، رهیافت ها ، مدل ها یا دیگر شیوه های سبک معرفت است دراین وجه طراحان برنامه درسی بسته به رهیافت مورد نظر اعم از بومی سازی دانش ومحتوای درسی ویا انطباق با دانش جهانی وبهره گیری از آن از نظریه های مختلف از قبیل نظریه قفس پرنده نظریه DNA نظریه قارچ نظریه آمیپ نظریه چنگ ویا نظریه های دیگر استفاده می کند (قاسم پور دهاقانی ۱۳۹۰) نیز از روش هایی از قبیل روش دلفی سناریو نویسی سیستم های نرم تحلیل روندها نظریه آشوبناکی شبیه سازی کامپیوتری ومدلسازی ریاضی برای تحلیل برنامه های درسی استفاده می شود (فتحی واجارگاه ۱۳۹۲) وجه سمانتیکی که تاکید آن بر مسائل معنا ومحتوای موضوعات آینده پژوهی است ۳ وجه پراگماتیکس که تاکید آن بر نحوه تاثیر مطالعات آینده پژوهی بر کنش ها تصمیم گیری ها تنظیم سیاست ها مدیریت ورهبری است مطالعات بزرگی (۱۳۸۸) نشان داد سه وجه آینده پژوهی (سینتاکتیک ، سمانتیکس پراگماتیکس ) نگرشهای موجود را مورد بازبینی قرار می دهد در وجه سمانتیکس مطالعات طبیبی (۱۳۷۳) ودر وجه سینتاکتیک به عنوان یکی از وجوه آینده پژوهی مطالعات قاسم پور دهاقانی وهمکاران (۱۳۹۰) نشان داد رویکردهای با نظریه های بومی سازی علوم وپدیده جهانی شدن فرصت های جدیدی را پیش روی متصدیان ومسولان اموزش وپرورش در جهت اصلاح ، بهبود توسعه برنامه های درسی قرار می دهد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.