مقاله برنامه درسی ملی ، ضرورت بخشی تغییر نگرش از مدرسی به معلمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله برنامه درسی ملی ، ضرورت بخشی تغییر نگرش از مدرسی به معلمی دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله برنامه درسی ملی ، ضرورت بخشی تغییر نگرش از مدرسی به معلمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله برنامه درسی ملی ، ضرورت بخشی تغییر نگرش از مدرسی به معلمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله برنامه درسی ملی ، ضرورت بخشی تغییر نگرش از مدرسی به معلمی :

تعداد صفحات:۴
چکیده:
در برنامه درسی هر نظام آموزشی جایگاه خاصی برای تعلیم دهنده (معلم ) تعریف شده است تعلیم دهنده حلقه آخر والبته بسیار تاثیر گذاریست که آنچه در برنامه ریزی های کلان به آن پرداخته شده است در نهایت به وسیله وی ودر قالب تدریس به عنوان نهایی ترین فعالیت انتقال محتوای آموزش وپرورش به جامعه هدف به متصه ظهور می رسد والبته هر خاصی جهت ارائه می طلبد برونر (۱۹۷۷) در مقدمه کتاب خود با عنوان فرایند تعلیم وتربیت براهمیت معلم به عنوان عنصر کلیدی در اجرای برنامه های درسی تاکید وچنین اظهار داشته یک برنامه درسی بیش از آن که برای دانش اموزان طراحی شود باید برای معلمان طراحی شده باشد اگر یک برنامه درسی نتواند معلمان را تغییر دهد تعادل آن ها را برهم زند به آگاهی آنان بیافزاید وآن ها را به حرکت در آورد قهرا هیچ گونه تاثیری برکسانی که توسط آن ها تعلیم داده می شوند نخواهد داشت (دانش پژوه وفرزاد ۱۳۸:۱۳۸۵) سعدی نیز با مقایسه عابد وعالم کارعابد را دارای منفعت فردی وکار عالم (همان معلم ) را دارای صنعتی اجتماعی دانسته واین گونه بیان داشته است :صاحبدلی به مدرسه امد زخانگاه بشگست عهد صحبت اهل طریق راگفتم میان عالم وعابد چه فرق دارد تا اختیار کردی از آن این طریق را؟گفت : آن گلیم خویش به در می برد زموج وین سعی می کند که بگیرد غریق را حقیقت امر این است که تعلیم دهندگان (معلمان ) نه تنها مهم ترین عامل ایجاد کننده تغییر هستند بلکه یکی از متغیرهای نیازمند تغییر به منظور بهبود سیستم های آموزشی نیز به شمار می آیند (طاهری وهمکاران ۱۵۰:۱۳۹۲) به نقل از ویبگاز-رایمرز ۲۰۰۳) تعلیم دهنده فقیر وناتوانی که در چند قرن پیش مردم به وی به چشم حقارت می نگریستند وپیشه او را خوار می پنداشتند اکنون از پرتو ترقی فکر انسانی وپیشرفت های مدنی جهانی وجود توانا ونیرومندی شده که در سرنوشت کشورها وسرگذشت ملت ها تاثیری کامل دارد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.