طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
14 بازدید
۱۵۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت دارای ۱۶۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

چکیده

فصل اول – مقدمه

۱-۱- پیشگفتار

۱-۲- رئوس مطالب

۱-۳- تاریخچه

فصل دوم : پایداری دینامیکی سیستم های قدرت

۲-۱- پایداری دینامیکی سیستم های قدرت

۲-۲- نوسانات با فرکانس کم در سیستم های قدرت

۲-۳- مدلسازی سیستمهای قدرت تک ماشینه

۲-۴- طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت (PSS)

۲-۵- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه

فصل سوم: کنترل مقاوم

۳-۱-کنترل مقاوم

۳-۲- مسئله کنترل مقاوم

۳-۲-۱- مدل سیستم

۳-۲-۲- عدم قطعیت در مدلسازی

۳-۳- تاریخچه کنترل مقاوم

۳-۳-۱- سیر پیشرفت تئوری

۳-۳-۲- معرفی شاخه های کنترل مقاوم

۳-۴- طراحی کنترل کننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال

۳-۴-۱- بیان مسئله

۳-۴-۲- تعاریف و مقدمات

۳-۴-۴-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یک مسئله Nevanlinna–Pick

۳-۴-۵- طراحی کنترل کننده

۳-۵- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای

۳-۵-۱- مقدمه و تعاریف لازم

۲-۵-۳- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای

۳-۵-۳- طراحی پایدار کننده های مقاوم مرتبه بالا

فصل چهارم  : طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

۴-۱- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

۴-۲- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick

برای سیستم های قدرت تک ماشینه

۴-۲-۱- مدل سیستم

۴-۲-۲- طرح یک مثال

۴-۲-۳ – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick

۴-۲-۲- بررسی نتایج

۴-۲-۵- نقدی بر مقاله

۴-۳- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه

۴-۳-۱- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه

۴-۳-۲- مشخصات یک سیستم چند ماشینه

۴-۳-۳-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت

۴-۳-۴- پاسخ سیستم به ورودی پله

۴-۴- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه

۴-۴-۱- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی

۴-۴-۲- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای

 4-4-3-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی

۴-۴-۴- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم

۴-۴-۵- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم

۴-۵- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (۲)

۴-۵-۱- جمع بندی مطالب

۴-۵-۲-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار

۴-۵-۳- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید

۴-۵-۴- نتیجه گیری

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

۵-۱- استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

۵-۲- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS  ها

 5-2-1- تداخل PSS‌ها

۵-۲-۲- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یک سیستم قدرت سه ماشینه

۵-۲-۳- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه کار در هماهنگ

انتخاب مجموعه مدلهای طراحی

۵-۲-۴-‌مقایسه‌عملکرد دو نوع پایدار کننده به کمک شبیه سازی کامپیوتری

۵-۳- طراحی کنترل کننده های بهینه (  فیدبک حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت

 5-3-1) طراحی کننده فیدبک حالت بهینه

تنظیم کننده  های خطی

 5-3-2-کاربرد کنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه

۵-۳-۳-طراحی کنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم

 5-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله

فصل ششم : بیان نتایج

۶-۱- بیان نتایج

۶-۲- پیشنهاد برای تحقیقات بیشتر

مراجع

ضمیمه الف – معادلات دینامیکی ماشین سنکرون

ضمیمه ب – ضرایب K1 تا K

ضمیمه پ – برنامه ریزی غیر خطی

 

 پیشگفتار
افزایش روز افزون مصرف انرژی الکتریکی، توسعه سیستم های قدرت را بدنبال داشته است بطوریکه امروزه برخی از سیستم های قدرت در جغرافیایی به وسعت یک قاره گسترده شده اند. به موازات این توسعه که با مزایای متعددی همراه است، در شاخه دینامیک سیستم های قدرت نیز مانند سایر شاخه ها مسائل جدیدی مطرح شده است. از جمله این مسائل می توان به پدیده نوسانات با فرکانس کم، تشدید زیر سنکرون (SSR)، و سقوط ولتاژ اشاره کرد.
پدیده نوسانات با فرکانس کم در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بحث پایداری دینامیکی سیستم های قدرت مورد توجه قرار می گیرد. بروز
اغتشاش های مختلف در شبکه، انحراف سیستم از نقطه تعادل پایدار را به دنبال دارد، در چنین وضعیتی به شرط اینکه سنکرونیزم شبکه از دست نرود، سیستم با نوسانات فرکانس کم به نقطه تعادل جدید نزدیک می شود. هنگامی که یک ژنراتور به تنهایی کار می کند، نوسانات با فرکانس کم به دلیل میرایی ذاتی به شکل نسبتاً قابل قبولی میرا می شوند. اما کاربرد برخی از المان ها مانند تحریک کننده های سریع، با اثر دینامیک قسمت های مختلف شبکه ممکن است باعث تزریق میرایی منفی به شبکه شود، به طوریکه نوسانات فرکانس کم شبکه به شکل مطلوبی میرا نشده و یا حتی از میرایی منفی برخوردار شوند. بدیهی است افزایش میرایی مودهای الکترومکانیکی سیستم در چنین وضعیتی می تواند به عنوان یک راه حل مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس پایدار کننده های سیستم قدرت (PSS) بر اساس مدل تک ماشین – شین بینهایت طراحی شده و در محدوده وسیعی به کار گرفته می شوند. از دید تئوری کنترل، پایدار کننده های فوق در واقع یک کنترل کننده کلاسیک با تقدیم فاز  می باشد که بر اساس مدل خطی سیستم در یک نقطه کار مشخص طراحی می شوند.
همراه با پیشرفت های چشمگیری در تئوری سیستم ها و کنترل، روش های جدید برای طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت ارائه شده است، که به عنوان نمونه می توان به کنترل کنده های طرح شده بر اساس تئوری های کنترل تطبیقی، کنترل مقاوم، شبکه های عصبی مصنوعی و کنترل فازی اشاره کرد [۵-۱]. در همه این روش ها سعی بر اینست که نقایص موجود در طراحی کلاسیک مرتفع شده به طوریکه کنترل کننده به شکل موثرتری بر پایداری سیستم و بهبود میرایی نوسانات اثر گذارد.
روش های کنترل مقاوم، که در این پایان نامه مورد توجه است به شکل جدی از اوایل دهه هشتاد (۱۹۸۰) مطرح شد و خود به شاخه های متعددی تقسیم می شود. قبل از هر توضیحی درباره کنترل مقاوم نخست به بیان مفهوم عدم قطعیت در مدل
می پردازیم. در کنترل کلاسیک طراحی بر اساس مدل مشخصی از سیستم صورت
 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.