مقاله پوستر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پوستر دارای ۶۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پوستر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پوستر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پوستر :
پوستر
فهرست مطالب
مقدمه ۱
فصل اول : تاریخچه پوستر
۱- تاریخچه پوستر در جهان ۴
۲- تاریخچه ی پوستر در ایران ۷
فصل دوم :مفاهیم پوستر
۱- شکل گیری پوستر ۱۰
۲- پوستر و قطع آن ۱۲
۳- رنگ در پوستر ۱۳
فصل سوم : پوستر از نظر موضوعی
۱- پوستر فرهنگی ۱۵
۲- پوستر تجاری ۱۶
۳- پوستر اجتماعی ۱۷
فصل چهارم : اعلان از اول تا آخر ( از نظر فنی )
۱- فضا و سطح اعلان ۱۹
۲- طرز نصب و محل اعلان ۲۱
۳- عناصر تصویری اعلان ۲۲
۴- کلیات در مورد پوستر ۲۳
۵- تکنیک در پوستر ۲۶
فصل پنجم : کاربرد پوستر در پیام رسانی اجتماعی
کاربرد پوستر در پبام رسانی اجتماعی ۳۰
نتیجه گیری ۳۴
تجزیه و تحلیل چند پوستر ۳۵
مصاحبه با استاد مصطفی حسین زاده ۵۶
کارهای عملی ۵۹
منابع ومأخذ ۶۵
مقدمه :
با گسترش روز افزون وسایل ارتباط جمعی اهمیت تصویر بعنوان یک وسیله ارتباط جهانی افزایش یافته است. تصویر چون دو پهلو و مبهم نیست همیشه بر کلام امتیاز دارد. پوستر مولود کلمه و تصویر است. صراحت تصویر و ابهام کلام میتواند تاثیر تبلیغی ویژهای بیافریند. پوستر به همان اندازه که در خدمت یک اعتقاد درمیآید، میتواند بر ضد آن عمل کند.
و بنابراین خطرناکترین و برّاترین حربه تبلیغاتی است که دست به هر کاری میزند. میتواند سیاه را سفید، شب را روز و زشت را زیبا جلوه دهد. پوستر گرچه زاده نقاشی است، اما در روند تکامل، خود را از قید همه چیز از جمله سبک رهانیده است. ترکیبی از یک نقاشی سوررئال کاریکاتور، عکس مینیاتور،کلاژ و هر چیز دیگر میتواند در ساخت یک پوستر وجود داشته باشد.
مشروط بر اینکه بتواند به آنچه مقصود است کمک کند. مهمترین امتیار پوستر قابلیت انتشار نامحدود آن است. مستقیماً با بیننده طرف میشود و بدین وسیله تأثیری گسترش یابنده دارد و این تاثیر در مقایسه با هر اثر هنری دیگر که هنرمند در واقع برای دل خود میآفریند به تنهایی به نمایش میگذارد، شدید و غیرقابل انکار است. پوسترساز، پوستر را سفارش میپذیرد و بنابراین باید به خواستهای بیننده و ذهنیات و فرهنگ او توجه داشته باشد و او را برانگیزد بیآنکه سعی کند در مقابل خواست سفارش دهنده وی را بفریبد.
از یکسو آینده خواستها و روحیات یک جامعه است و از سوی دیگر در شکل گرفتن این خواستها و روحیات نقشی سازنده دارد که در مجموع کاری است خطیر و پرمسئولیت. پوستر خوب و بد، پوستر تجاری و فرهنگی، اینها تقسیمبندیهایی است که مرزهایی کاملاً نامشخص و مبهم دارد.
پوستر فرهنگی خبر از یک رویداد فرهنگی میدهد. گشایش یک نمایشگاه ، نمایش یک تئاتر برپایی یک کنفرانس و غیره. در اینجا پوستر کمتر دروغ میگوید. آنچه نوشته میشود اطلاعاتی است درباره زمان، مکان و موضوع رویداد، تصویر یا صرفاً جنبه تزئینی دارد و یا به نحوی با موضوع مرتبط است. مثلاً تابلویی از آن نمایشگاه صحنهای از تئاتر و چهرهای از سخنران ; و حال آنکه پوستر تجاری در صدد جلب مشتری است. میتواند دروغ بگوید، بفریبد کسی هم معترض آن نباشد و در ساخت هر کدام از انواع پوسترها، پوسترساز باید با آگاهی بر روی تکنیک ،
کار خود را ارائه کند. این آگاهی تکتیک نکته پراهمیتی است چرا که در ساخته شدن یک پوستر نقش اساسی ایفا میکند. و ضوابط دیگری هم در ساخته شدن یک پوستر تأثیر میگذارد و آن هم جامعه قانون. سیاست و به طور کلی فرهنگ و تمدن در آن تأثیر میگذارند.
پوستر در کشوری همچون لهستان هنوز به گوینده دروغگوی تولید کننده تبدیل نشده است. چرا که هنوز جامعه چنین توقعی از او ندارد و پوستر فیلم در این کشور در خدمت آگاهی دادن از یک رویداد فرهنگی و هنری است و جز آنکه نمایش فیلمی را اعلام کند و اطلاعاتی درباره نوع و حال و هوای آن دهد کاری نمیکند. پوستر علامت اختصاری فیلم است و باید راستگو باشد. هیچکس انتظار آن را ندارد که یک پوستر به او دروغ بگوید یا قول چیزی را بدهد که در فیلم از آن خبری نیست.
فصل اول : تاریخچه پوستر
ـ تاریخچه پوستر در جهان
ـ تاریخچه پوستر در ایران
تاریخ پوستر در جهان
دایرهالمعارف کوله ای معتقد است که یکی از معروفترین پوسترهای شناخته شده تاریخ قوانینها مودای پادشاه بابل است که بر تخته سنگی به طول ۲۶۴ سانتیمتر حکاکی شده است ورودی این لوح سنگی ۲۱ طرح حکاکی شده است
و در بالای آن نقش برجسته علامت سلطنتی هامورابی دیده میشود و خدای خورشید در حالی که قوانین پادشاهی را به هامورابی میدهد وجود دارد که تاریخ حکاکی آن بین (۲۰۲۵ تا ۲۰۶۵ ق.م است و بعد از آن دایرهالمعارف امریکا تا از یک پوستر مصور یاد میکند که در سال ۱۰۴۶ ق.م با استفاده از پاپیروس تهیه شده و در آن اعلان مربوطه به فرار رو برده از اسکندریه و جایز تحویل آنها ذکر شده است.
در سال ۱۴۵۴ میلادی درکلیسای سن فلوریک یک آفیش رنگی نصب شده بود که پیام آن بخشایش کلیسا بود که به کاتولیکهایی که صدقه میدهند. این پوستر که خطی است و متنآن با تصاویر حضرت مریم تزیین شده است جزا و جمعآوری صدقهای را میدهد که اسقف محل اجازه داده است برای گرفتن آن همه به کلیسای منطقه سن فلور بروند اما رواج واقعی پوستر از نیمه دوم قرن نوزدهم بود و انگیزه آن شکوفائی و رونقی بود که در وضع اقتصادی کشور کاپیتالیست به وجود آمد و این پیش آمد به کشورهائی مزبور فرصت آنرا داد که بر توسعه صنایع خویش و فراهم ساختن رفاه بیشتر عمومی از راه ایجاد مراکز تفریحی گوناگون و تولید فرآوردههای تجملی بپردازند.
آشنا ساختن مردمان در سراسر کشور و دنیا بر اینگونه وسایل نیاز به وسیله مؤثری داشت که بتواند آنها را به تحویل دلپذیر و جالب به همگان عرضه کند و این وسیله چیزی جز پوستر نبود به منظور اینکه پوستر بتواند نقش رابطی بین بیننده و عرضهکننده ایفا کند از دو عامل حروف و تصویر استفاده شده و پیشرفت سریع و کامل چاپ انجام این منظور را بسیار سادهتر و آسانتر نمود.
برای درک بهتر از پیدایش پوستر لازم است که به عقب به ربع اول قرن نوزدهم برگردیم تا حروف ریخته ابتدائی و ارتباط آنها را با چاپ بررسی کنیم پیش از این علائم پیدایش صنف جدیدی از چاپچیها را نوید میداد اینها به چاپخانهدار معروف و مشهور بودند. و سفارات مورد نیاز عمومی و دولتی را برآورده میکردند چاپ برگههای تجاری، سررسیدها (billbeads) بار نامهها و اعلانهای کشتیرانی و آگهیهای مسابقات اسبدوانی با بلیط و برنامه دلیجانها اعلانهای عمومی توسط این اشخاص صورت میگرفت.
حرفه چاپ احتیاج به چنان صنعت ریختهگری داشت که طرحهای بینهایت متنوع و حروف، حاشیهها و کلیشههای تصویری گوناگون از کوچکترین اندازه تا تصاویر بزرگی برای پوستر مناسب بود را فراهم سازند.
در تحویل تاریخی پوستر میتوان بر سر مرحله استفاده تبلیغاتی مصرف، که از بدو شروع پوستر تا دهه اول قرن بیستم ادامه داشت سپس دوران استفاده تبلیغاتی سیاسی که با نزدیکی جنگ جهانی اول و توجه سیاست مداران به استفاده از وسیله چنین مؤثر در تبلیغ روش و نظریههای سیاسی خود به وجود آمد و آنگاه مهمترین دوران یعنی دوران استفاده تبلیغاتی، فرهنگی، جهانگردی و نظیر آن بود.
علاوه بر محصولات چاپی که هدف اصلی ایجاد آنها جنبه زیباشناسی دارد. محصولات دیگری نیز از همان آغاز چاپ وجود داشته که جنبه آموزنده دارند و ارزش زیبائیشناسی آنها در درجه دوم اهمیت قرار دارد. بارزترین نمونه از این نوع، برود سایه (brood side) است که یک اعلان یا آگهی عمومی با تصویر یا بدون تصویر میباشند و کاربرد سیاسی، اداری، دینی دارد این پدیده یکی از اصیلترین محصولات چاپی تودهگیر است.
پوسترهای سیاه و سفید در اوایل سال ۱۸۳۰ پدید آمدند. این پوسترها دارای طرحهائی از هنرمندان برجستهای چون گاورانی و دیگران بودند. لیتوگرافی رنگی برای بلیط تأتر و پوسترهای ۱۸۶۶ توسط «شیره» شروع شد و نقاشانی چون برنار و گیوم و گراسه و از همه مهمتر تولوز لوتوک از آن پیروی کردند پوسترهایی که این هنرمندان تهیه کردند، آینه زندگی آن دوره بوده است.
در دوران تحولات پوستر استفاده از تبلیغات سیاسی نیز نقش داشته است و هر چه بر جنگ جهانی اول نزدیک میشویم نیاز مردان سیاسی به این وسیله برای شناساندن خود و سیاستشان فزونتر میشود و سرانجام با فرارسیدن جنگ و تغییرات ناگهانی در کشورهای گوناگون به ویژه در آلمان و روسیه پوستر به صورت وسیله مؤثری در دست سیاست مداران درمیآید
در همین اوان در کشور امریکا از طرف نمایندگیهای خصوصی و دولتی از طراحانی که در اوایل سده بیستم کارهای تصویری مجلات را به عهده داشتند دعوت میشود تا پوسترهایی در زمینه سیاسی و اجتماعی طراحی کنند. یکی از معروفترین این گونه پوسترها «آدی وانت یو» از فلوگ است و پوسترهایی نیز در انگلستان انتشار یافت که جامعه را بر میهنپرستی و شرکت در ارتش تشویق میکرد اما هیچ یک از این پوسترها از نظر رنگ و نقش و قدرت تصویر به پوسترهایی که بوسیله (بیفاردوهمان) در کشور آلمان طرحریزی شده است
نمیرسد و در حقیقت باید اقرار کرد که در زمینه پوسترهای سیاسی آلمان سرآمد همه کشورها بوده است در پایان جنگ جهانی اول در تمام شئون زندگی آشفتگی و ویرانی پیش آمد که در نتیجه کشورها خاصه آلمان که در جنگ صدمات بیشتری متحمل شده بود دست به مرمت خرابیها و برگردان اوضاع مشوش خود به دوران پیش از جنگ زدند و از جمله مردودی نیز در تحولات هنری کردند.
پس از آنکه مکتب آرنود از رواج افتاد مکتبهای دیگر پا به عرصه وجود گذاشتند. مکتب کوبیسم یکی از مکاتب به شمار میرود که برای نخستین بار پایههای هنر سنتی را متزلزل ساخت به این معنی که دامنه دید را چنان وسعت داد که اشیاء از زوایای مختلف مورد توجه قرار میگرفتند اما رابطه آنها به طور کلی با شیی قطعی نمیشد.
پس از این مرحله هنر آبستره بوجود آمد که وجود چنین رابطهای را مطلقاً ضروری نمیداند و به همین جهت آغاز جنبشی هنری شناخته شد که انشعاباتی در پی داشت این جنبش هر سنتی را از مسیر خود به کلی خارج کرد و لزوم انطباق اثر هنری را با تصویری خاص از میان برد و این پدیده در تمام زمینهها از جمله تیپوگرافی فن چاپ با حروف سربی اثر گذاشت.
تأثیر پوستر را میتوان در تمبرهایی که برای نشان دادن نمایشگاههای هنر نوگرا (مدرن) چاپ شدهاند. آشکارا دید. مثلاً تمبرهای مربوط به بینیال و نیز در سال ۹۹۴۹ وتری مینال میلان در سال ۱۹۵۱ ویا تمبرهای یادگاری های نمایشگاه هنرهای گرافیک در سوزان در سال ۱۹۵۷ که توسط و تیز یک طراحی شده و از جمله زیباترین نمونههای هنر گرافیک محسوب میشود.
از سال ۱۳۲۰ میلادی به بعد هنر عکاسی تدریجاً پا در زمینه پوسترسازی میگذارد و در بسیاری از موارد به جای نقشهای تصویری از عکس استفاده میشود و کمکم صحنههایی بزرگ و یا قطعاتی کوچک از آن به صورت مجزا و یا به صورت تلفیق با یکدیگردر پوسترها بکار میرود. در جنگ جهانی دوم پوستر بار دیگر در راه تبلیغات سیاسی و انقلابی رواج یافت.
رژیم نازی از این وسیله برای بر روی کار آمدن هیتلر و تبلیغ روش و سیاست او استفاده شایان کرد. اما پس از پایان جنگ به ویژه در دهه پنجاه نه تنها پوسترهای سیاسی بلکه به طور کلی هرگونه پوستر از رونق افتاد و این رکود به درازا نکشید و از اوایل دهه شصت به بعد طراحی پوسترها مسیر عادی خود را در پیش گرفت و روز به روز اهمیتاش فزونتر شد تا به جایگاه جالب توجهی که امروز شاهد آن هستیم،رسید.
علت آن جنبش این بود که در طراحی پوستر در این دوره از مراحل تحول استفاده شد. در درجه اول در کشورها از یک سو به علت نوسازی پس از جنگ و به وجود آمدن جامعه مصرف کننده پوسترهای تبلیغاتی رواج یافت از سوی دیگر به علت ایجاد گرایشهای گوناگون و مهم سیاسی مانند انقلاب فرهنگی چین و اندکی دیرتر در سال ۱۹۶۸ اغتشاش و آشوبطلبی دانشجویان در فرانسه و درگیری آنان با دولت طراحی پوستر در مسیر تازهای افتاد و وسیله انتشار شعارها و تبلیغات سیاسی شد.
جنبههای سیاسی پوسترها هنوز رونق خود را از دست نداده است و هماکنون شعارهایی به منظور اعتراض به جنگ و بمب اتمی اصول سرمایهداری، تبعیض نژادی، آلودگیهوا و مانند آنها در قالب پوستر و نیز پوسترهایی از تصویر رهبران مهم سیاسی منتشر میشود.
سومین مرحله شیوع پوسترهای تبلیغاتی درباره جهانگردی و پیشرفتهای فرهنگی است و در مورد جهانگردی باید گفته شود که هر چه دامنه این پدیده گسترش مییابد نیاز به شناساندن جاذبههای گوناگون آن اعم از مناظر زیبایی طبیعت آثار باستانی و شهرهای دیدنی و نظایر آن محسوستر میشود و این نقش را پوستر به بهترین وجهی به عهده دارد.
تاریخچه پوستر در ایران
در دهه ۱۲۶۹ تا ۱۳۰۵ نمایشهای اجرا شده ولی پوسترهای مربوطه به آن پیدا نشد که ممکن است پوسترهائی وجود نداشته و یا از بین رفته باشد. در تأیید نمایشهای اجراء شده باید گفت که اولین اکتورال در تبریز در سال ۱۲۹۱ شمسی توسط آقای مهدی شفیعزاده، فارغالتحصیل هنرهای دراماتیک بوجود آمده است این گروه با شرکت مرحوم حاجیخان چلبی، اسماعیل پیران وهابزاده و عظیمزاده تشکیل شد که اکثر اجراهای آن در تالار سینما سولی (کلمه فرانسوی به معنای آفتاب) یا در سالن آرامیان اجرا میشده است.
بعد از آن آکتورال آذربایجان و اکتورال تبریز در سال ۱۲۹۶ و آکتورال آذریاد به کارگردانی مرحوم رضاقلیزاده تشکیل شد.
در بررسی تاریخچه پوستر در ایران به نوعی آگهی دیواری را میتوان اشاره نمود که موضوعی مذهبی داشته و هنوز هم گاهی نمونههایی از آن دیده میشود اعلانهای مذهبی که در ایران قدیم رایج بوده است سابقهای بیش از صد سال دارد. این اعلانها عبارت از تصاویر و نوشتههائی بودند که نشاندهنده اسم پنج تن، فرمایش حضرت محمد (ص) یا ائمه (ع) و مشاهیری چون خواجه عبدالله انصاری و سعدی ; که غالباً با حاشیههای مختلف تزئین میشده است.
در اینگونه اعلانها با توجه به دو عنصر خط و تصویر تشابه بتوان آنها را در گروه پوسترهای امروزی قرار داد اما آنچه مسلم است در هنر گرافیک ایران که سابقه آن تا نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی میرسد، پوستر پدیده جدیدی است زیرا مدتی عناصر اصلی و مهم هنر گرافیک عبارت بودند از خطاطی تصویرسازی داستانها (ایلوستراسیون)، نشانهها، علائم، کاریکاتور، تذهیب و مینیاتور. این عناصر سالیان دراز ابعاد هنر گرافیک را تشکیل میدادند.
حدود پنجاه سال پیش شاید اولین پوسترهای ما برای فیلم و به ابعاد سردر در سینما توسط برادران «موشح و ناپولئون سروری» که تازه از ارمنستان به ایران مهاجرت کرده بودند طراحی و ساخته شد و بعد از این رولاخر در یک تالبوک که او نیز مهاجری سوئدی بود به کار تهیه و طراحی پوستر به خصوص در زمینههای تبلیغاتی پرداخت اما از این حال سالها بعد باز هم پوستر آن طور که باید نقش مهمی را نتوانسته در هنر گرافیک باز کند
که علت مهمش شاید نبودن ماشینهای چاپی بود که بتواند پوسترهای در قطع نسبتاً بزرگ چاپ کند بعد از شهر یوربیست ابتدا تئاتر آذربایجان در تبریز و سپس تئاترهای تهران و سپس مؤسسات تبلیغاتی و سیاسی از پوستر به عنوان عامل مهم و مؤثری در تبلیغات استفاده کردند
و از این زمان بود که پوستر کمکم در محیط ما مطرح گردید به ویژه که در همین ایام دانشکده هنرهای زیبا بوجود آمد ویکی از درسهای آن به نام کمپوزسیون تزئینی بود که در آن طراحی پوستر به عنوان یکی از موضوعات برای دانشجویان مطرح میگردید به دلیل آن که طراحان و مروجین اولیه این وسیله و روش تبلیغاتی اروپایی بودند
از فن و کیفیت اجرائی آن آگاهی داشتند و طبیعتاً کارهایشان متأثر از روحیهای غربی بود. بعد از سالهای (۱۳۳۰) درگیری شیوههای قدیمی و جدید آغاز شد چرا که عدهای از دانشکده هنرهای زیبا فارغالتحصیل شده بودند و کوشیدند دید و تجربیات تازهای را در کار بازار مطرح کنند.
در این ایام میتوان سه نوع گرایش را در کار پوسترسازی دید و برشمرد
۱- شیوه پوسترهای سینمایی که اکثراً تک اعلانهای بزرگی بودند که به قطع هشت در سه مترکه با رنگ روغنی بر بوم ساخته میشدند و بر بالای سر در سینماها نصب میگردیدند. آنچه به عنوان شیوه کار در پوسترهای سینمائی دیده میشد تأثیری بود که شیوه پوسترهای آمریکائی و به ویژه در این اواخر پوسترهای هندی بر طراحان ما گذاشته بود.
۲- شیوه پوسترهای سیاسی که در آنها تأثیر پوسترهای سیاسی زمان جنگ جهانی دوم به ویژه نوع پوسترهای روس آن مشهور بود این شیوه نیز تا چندی پیش ادامه داشت سپس تحت تأثیر موج جدیدی که در گرافیک ما آغاز شد راه دیگری پیدا کرد.
۳- شیوه پوسترهای تجارتی با آنکه در جهت سلیقه سفارشدهندگان عامهپسند پیش میرفت اما کموبیش دیدی اروپائی در لابهلای آن دیده میشد که این خود ناشی از تأثیر اعلانات تجاری روزنامهها بود که اکثراً از آگهیهای اروپائی تغذیه فکری میشدند از اواسط سالهای ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ امکاناتی که بعضی از مؤسسات دولتی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سپس سازمان تلویزیون ملی ایران و بعد وزارت فرهنگ و هنر دو اختیار طراحان گذراندند شکل امروزی و جدید فوران کرد
و به راحتی زمینههای فرهنگی و هنری را بر اختیار خود نمایی و تجربیاتی خود گرفت و حتی بر زمینه پوسترهای تجاری و سپس سیاسی و سینمائی تأثیر ژرفی نهاد.
فصل دوم: مفاهیم پوستر
۱- شکلگیری پوستر
۲- پوستر و قطع آن
۳- رنگ در پوستر
شکلگیری پوستر
سرچشمه پوستر را در نقوش آشوری، بابلی و ایرانی میتوان یافت اما از آنچه که امروز پوستر نامیده میشود تا قبل از قرن یازدهم میلادی و ظهور صنعت چاپ در غرب سخنی نمیتوان گفت ظهور چاپ امکان آموزش وسیع توده مردم را فراهم آورد. اخبار خواندنی قرون وسطی بر روی کاغذ آورده میشد
و بوسیله باسمه تکثیر مییافت و به تعداد زیاد و شبیه هم بر در و دیوار نصب میشود و آنها را در واقع باید نیاکان راستین پوستر کنونی شمرد. بعنوان مثال کلیسا و دولت در غرب در استفاده از این وسیله اعلان حق و امکان تقدم داشتند و با این کار ارتباط توده بیدار مردم را با اصول دین و سنت را پایدار نگاه میداشتند. کلیسا که پیوسته برای تعمیم اصول دینی به تودههای بیسواد به تصویر (مجسمه، ویترای، نقاشی) متوسل میشد. پوستر را وسیلهای یافت برای درخواست اعانه و صدقه از مؤمنین.
قدیمیترین پوستر، یادگار ۱۴۵۴ میلادی است. این پوستر که خطی است و متن آن با تصاویر حضرت مریم تزئین شده، خبر از جمعآوری، صدقهای را میدهد که اسقف محل اجازه داده است برای گرفتن آن همه کلیساهای منطقه فلور بروند، در سال ۱۴۸۲ ژاندوپره jean Dupree برای کلیسای رحمت بزرگ «رنس» چیزی فراهم آورد که گمان میرود نخستین پوستر چاپی باشد.
در این اعلان، حضرت مریم را میبینیم که بر تختی نشسته و عیسی را بر زانوان خود گرفته است در وسط تصویری از تاج پاپ و در سمت چپ نشان شاهی فرانسه، با آن سه گل زنبق خود نقش بسته است. اگرچه، نسخه دیگری از این سند در دست نداریم اما مسلم است که در آن زمانه به مقیاس وسیعی تکثیر یافته و پخش شده است و میتوان تأثیر آن را نسبت به اعلان سنفلور که به قرار معلوم سخنرانی منحصر به فرد بوده به تصور درآورد.
بدینگونه پیش از صنعت چاپ، این تکه نسخه بودن مردم را مجبور میکرد که به سوی پوستر و پس از صنعت چاپ و پوستر به سوی مردم رفت و این تفاوت ناچیزی است.
اکثر پوسترهایی که در رابطه با سبک هنر جدید بوجود آمدند دارای ترکیبی اروپایی ژاپنی گشتند همانطور که مشاهده شده است این هنر دارای عناصر جدیدی بود که تأثیر فراوانی در پیشرفت هنر آن زمان داشته، برگشت از سبک طبیعتگرایی یک صفت ویژه اکثر طراحان هنر جدید بود. یکی از مهمترین خصوصیات آمیختگی متداول در سبکها و رسانهها در پایان قرن تأثیر آنها در پیشرفت یکدیگر بوده است و پوستر بعد از پیدایشاش بزودی توانست در این تحولات سهم بسزایی داشته باشد.
در هلند کارهای براکن سبک شباهت بسیاری به آثارش داشت. روش دیگر از هنرمندان این دوره در آن کشور عبارت بودند از وانگاسپل ویلی سلونیز که برای نشریات هلندی طراحی میکردند.
در مجارستان هنرمندانی چون بنزور، ریپل روفای از معاصرین شره همچون فرانسویان از هنرهای سنتی برای تبلیغات سیرک و سایر وقایع دیگر استفاده میکردند که به قرن ۱۷ و ۱۸ باز میگردد.
در ایتالیا طراحی پوستر در زمینه تکنیک خود را مدیون شرکت چاپ ریکوردی میداند که اساس چاپ پوستر را فراهم کرد.
دهه ۱۸۹۰ سال های اوج پوستر بود. انواع متنوع پوستر برای علاقمندان چاپ میشد. گاهی اوقات پوسترها از روی دیوار محل نصبشان ربوده میشدند. در پاریس نمایشگاههای متنوع پوستر تشکیل میشد. در نیویورک که در سال ۱۸۹۰ نمایشگاهی از پوستر به معرض دید عموم گذاشته شد. اشتیاق جمعآوری پوستر برای علاقمندانش چنان بود که در مدتی کوتاه بعد از انتشار آن نایاب میشد. اگرچه متخصصین سعی در گردآوری آن مینمودند.
عمدتاً پوستر ترکیبی از جمیع هنر سال ۱۹۰۰ به شمار میرفت. انعکاس شور و ذوق استثنایی بود که ظهور پوستر را حاصل کرد.
و اما بزرگترین سهم در ارائه پوستر به سبک هنر جدید متعلق به شخصی بنام ابری بیردسلی که آثارش باندازهکافی منسجم و گویا و تأثیر زیادی در طرح پوستر باقی گذاشت که در تاریخ بجا خواهد ماند. کار او رابطه نزدیکی با عناصر جدید بوجود آورد و خدمات شایانی به نقاشی مخصوصاً به پوستر انجام داد.
در سال ۱۹۳۳ کاساندر نظر خود را درباره نقش طراحان پوستر بشرح ذیل بیان کرد. بسیار مشکل است که وضعیت پوستر را در میان هنرهای تصویری بیان نمود. بعضیها پوستر را بعنوان قسمتی از نقاشی میدانند که البته در اشتباه میباشند اشخاص دیگری پوستر را در ردیف هنرهای تزئین قرار میدهند که آنها نیز در اشتباهند.
پوستر نه تنها یک نقاشی نیست و صحنه نمایش تئاتر نیز نمیباشد. بلکه چیزی متفاوت است. هنرمند که پوستر خلق میکند نباید شخصیت و افکار خود را در پوستر بگنجاند. اگر او چنین کاری انجام دهد مقررات را نقض کرده است. نقاشی به خودی خود یک پایان میباشد. پوستر فقط وسیله پایان است. وسیله مکاتبهای بین فروشنده و مردم چیزی مانند تلگراف، طراح پوستر نقش کارگر تلگراف خانه را بازی میکند.
او اخبار را بوجود نمیآورد بلکه فقط آن را انتشار میدهد. هیچکس درباره عقیده او پرسشی نمیکند. از او فقط انتظار میرود که یک ارتباط خوب و دقیق و واضح بوجود آورد با اظهار چنین بیاناتی کاساندر راهی را برای پیدایش افراد حرفهای در ارتباطات آماده نمود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.